Polska stała się królestwem maszyn paczkowych, a rynek zdominował rzecz jasna InPost. Jednak walka jest tu wyjątkowo zacięta, a graczy jest coraz więcej. Weźmy na przykład... kierowców taksówek. Paczka od taksówkarza? Okazuje się, że popularność tej usługi rośnie w bardzo szybkim tempie.

Na rynku dostaw paczek zaczyna się rozpychać nowy gracz. Nie, nie chodzi tu jeszcze o Pocztę Polską, a o... iTaxi.
Na pierwszy rzut oka taksówki nie kojarzą się może z rozwożeniem przesyłek. Ale w zasadzie... czemu nie? W końcu kierowcy jeżdżą po mieście cały dzień, mogliby przy okazji rozwozić paczki? A może raczej przewozić paczki i przy okazji przewozić pasażerów?
"Rz" informuje, że w ostatnich miesiącach popyt na usługi iTaxi, jeśli chodzi o dostarczanie przesyłek, wzrósł aż o 64 proc.
Paczka od taksówkarza? Spore wyzwanie dla InPost
Z iTaxi już ma umowę światowy gigant FedEx, a teraz współpracę z firmą nawiązuje serwis Apaczka. Na razie oferta kurierska iTaxi będzie ograniczona do kilku największych miast. Jednak celem jest budowa sieci o skali ogólnopolskiej. W planach jest również wejście na rynek przesyłek zagranicznych.
Pytanie jednak, czemu klienci mieliby rezygnować z paczkomatów i decydować się na paczki od taksówkarza. Odpowiedzią może być szybszy czas realizacji usługi oraz łatwe dostarczanie paczek w weekendy. Jednak aby usługa naprawdę zyskała masową popularność, niezbędna będzie budowa dużej, ogólnopolskiej sieci taksówkarzy-kurierów. To zadanie na lata, ale już niebawem usługa może być czymś znacznie więcej niż tylko ciekawostką.
Na pewno do poszukiwania nowych ścieżek rozwoju motywuje firmy taksówkarskie kryzys. W końcu ludzie mają coraz mniej w portfelach, a z podróży taksówkami można zrezygnować stosunkowo łatwo (no, chyba że gigantyczne rachunki naprawdę zmuszą miasta do ograniczenia kursowania autobusów i tramwajów). Taksówkarze rozwożący paczki mogą być zatem wizją nie tylko atrakcyjną dla klientów, ale i dla kierowców, którzy będą potrzebowali dodatkowego strumienia zarobków.
Z czasem więc InPost będzie pewnie musiał jakoś zareagować na taksówkarską konkurencję. Na razie jednak jego maszyny są bezkonkurencyjne - ma ich nad Wisłą 16,4 tys., podczas gdy Poczta Polska - ledwie 240. Wygląda więc na to, że firma Rafała Brzoski bardziej powinna się obawiać taksówkarzy niż poczty. Jakoś zdziwieni tym nie jesteśmy.
zobacz więcej:
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński