Polacy uwielbiają Pepco. Aż 86 proc. badanych uważa go za swój główny sklep odzieżowy

Zakupy Dołącz do dyskusji
Polacy uwielbiają Pepco. Aż 86 proc. badanych uważa go za swój główny sklep odzieżowy

Z najnowszego badania rynku odzieżowego, sporządzonego przez PMR Market Experts wynika, że polska branża odzieżowa jest warta w bieżącym roku niemal 60 mld złotych. Oznacza to wzrost o 4% rok do roku, a cały sektor jest niezwykle stabilny. Polacy przede wszystkim upodobali sobie sieci odzieżowe i sprzedaż online. Jednym z najczęściej wybieranych sklepów sieciowych jest Pepco – uwielbiamy robić tam zakupy i robimy to coraz częściej.

Pepco to niekwestionowany lider na polskim rynku odzieżowym. Powodów tego stanu rzeczy jest wiele

Z badania PMR Market Experts wynika, że sieci odzieżowe odpowiadają za niemal 48% całkowitej sprzedaży odzieży w Polsce. Bardzo mocna jest także sprzedaż internetowa, która odpowiada za jedną trzecią rynku odzieżowego. Nawyki zakupów internetowych odzieży są obecne z nami od czasu pandemii i zakorzeniły się na dobre wśród polskich konsumentów. Polacy cenią sobie nie tylko wygodę zakupów w internecie, ale także szerszy asortyment sklepów z branży e-commerce.

Raport pokazuje nam także, że Pepco to marka, która jest uważana za główny sklep odzieżowy przez 86 proc. Polaków. Popularność tego sklepu w Polsce wpisuje się w szerszy trend większego udziału w rynku punktów odzieżowych, które oferują artykuły dla mniej zamożnego klienta. Korzystne ceny i dość szeroki asortyment, to kolejne czynniki, które powodują bardzo dużą popularność tego typu sieci. Inne sklepy tego typu to m.in. Action, Dealz i TEDi. Z raportu PMR wynika także, że popularnością cieszą się w Polsce także zakupy w KiK-u.

Oprócz kupowania nowej odzieży Polacy stale korzystają ze sklepów typu second-hand. Raporty pokazują, że robimy to nie tylko dla chęci zaoszczędzenia paru groszy, ale także z powodu coraz większej świadomości negatywnego wpływu branży odzieżowej na klimat.

Oprócz sieci odzieżowych uwielbiamy także robić zakupy w sklepach multiasortymentowych

Za raportów wynika, że Polacy coraz częściej chcą robić zakupy w sklepach, w których można dodać do koszyka wiele różnych produktów, często bardzo różnych od siebie. Sklepy wieloasortymentowe, takie jak Empik, TK Maxx czy Halfprice, oferują często szeroki asortyment produktów, który przyciąga osoby, nielubiące kupować wielu rzeczy w różnych sklepach.

Na tej fali zainteresowania konsumenckiego wypłynęły także takie sieci sklepów jak Sinsay i Reserved. Różnorodna gama produktów, w tym wyposażenie wnętrz, sprawia, że sklepy te wpisują się coraz bardziej w kompleksowe podejście klientów do zakupów.