Zdarza się, że jedząc potrawę w restauracji, znajdziemy w niej coś, czego nie powinno tam być. Chodzi o włos, kamień, skorupkę jajka, łupinę orzecha, szkło, kawałek plastiku. Co wtedy zrobić?

Restauratorzy przykładają szczególnej staranności, by w serwowanych w ich lokalu potrawach nie dało się znaleźć żadnych niepożądanych elementów. W najlepszym przypadku klient zwróci potrawę i wyjdzie z restauracji, w najgorszym zrobi sobie krzywdę, a to może nieść za sobą nie tylko konsekwencje finansowe, ale także kontrole Sanepidu, a także znaczne pogorszenie reputacji, jeśli media podchwycą temat.

W przypadku włosa, piasku, czy jakiegoś drobnego uchybienia zwykle wzywamy kelnera, oddajemy potrawę i oczekujemy jej poprawy lub wymiany na pozbawioną niepożądanych elementów. W gestii restauratora jest spełnić nasze oczekiwanie, a dodatkowo w dobrym tonie jest zaproponowanie, by za potrawę nie zapłacić, lub zaoferować choćby darmowy deser lub lampkę dobrego wina gratis. Nie wypada nam tego żądać, ale możemy odmówić zjedzenia i zapłaty za źle przygotowaną potrawę, no chyba że ją jednak zjemy, to już może być kwestią sporną.

Gdy jednak w potrawie znajdzie się kamień, twarda łupina orzecha, szkło lub inny twardy element, który może sprawić, że klient złamie sobie na tym ząb, uszkodzi wargę, policzek, dziąsło lub przypadkowo połknie taki element, a to narazi go na hospitalizację, to restaurator może mieć poważniejsze problemy.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

W najlepszym wypadku klient poprosi o rozmowę z kierownikiem lub właścicielem i zażąda numeru ubezpieczenia, dzięki któremu, niejako na koszt restauracji, sfinansuje wizytę u dentysty lub leczenie. W najgorszym zrobi karczemną awanturę, która może skończyć się nie tylko kosztami, ale wizytą służb sanitarnych, policji, karetki pogotowia, a także może nagłośnić sprawę w mediach.

Poszkodowany klient może też nie zostać potraktowany poważnie przez restauratora lub obsługę jego lokalu. Mogą oni nie chcieć przychylić się do prośby o numer polisy lokalu, wymiany dania, lub zaoferowania drobnej rekompensaty.

W każdym z tych przypadków, czy jest się poszkodowanym klientem, czy restauratorem, który może czuć się naciągany, warto skonsultować dany problem z naszymi prawnikami, którzy są dostępni stale pod adresem kontakt@bezprawnik.pl, z chęcią doradzą i pomogą.

Zdjęcie z serwisu shutterstock.com