Partnerzy serwisu:
Biznes ecommerce Zakupy

FedEx Express stawia na połączenia między Azją a Europą. Wieczorem nadajesz paczkę, a rano jest już na innym kontynencie

Mariusz Nyka
26.07.2022
Mariusz Nyka
Mariusz Nyka
26.07.2022
FedEx Express stawia na połączenia między Azją a Europą. Wieczorem nadajesz paczkę, a rano jest już na innym kontynencie

W ostatnich tygodniach FedEx Express ogłosił, że przesyłki między Europą a Azją będzie dostarczać częściej i szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Stanie się to dzięki uruchomieniu nowego bezpośredniego połączenia pomiędzy Pekinem a Paryżem. Dodatkowo raz w tygodniu ze stolicy Francji wyruszy samolot do Singapuru. Na takim rozwiązaniu zyskają wszyscy – zarówno przedsiębiorcy z Azji, jak i ci działający na Starym Kontynencie.

Dziesięć bezpośrednich lotów tygodniowo z Pekinu do Paryża

Amerykański gigant zajmujący się transportem ekspresowym stawia na zwiększenie dostępności swoich usług w zakresie przesyłek międzynarodowych między Azją a Europą. Tym samym FedEx Express po raz pierwszy zaoferuje swoim klientom bezpośrednie połączenie pomiędzy Pekinem a Paryżem. I to dziesięć razy w tygodniu. Dzięki temu wydłużony zostanie też czas na nadanie przesyłki, co ma pomóc w przygotowaniu paczki do wysłania.

Co więcej, samolot raz w tygodniu zapewni także bezpośredni lot z Singapuru do stolicy Francji. Wybór paryskiego lotniska Charles de Gaulle nie jest przypadkowy. Kilka lat temu FedEx zdecydował, że to właśnie tam zlokalizowany zostanie ich największy europejski hub. Tak powstał jeden z najbardziej zaawansowanych i najnowocześniejszych hubów transportowych na świecie.

Współpraca handlowa ciągle rośnie, a FedEx nie pozostaje obojętny

Trudno się dziwić, że FedEx Express stawia właśnie na wymianę handlową między Europą a Azją. Współpraca gospodarcza pomiędzy tymi dwoma kontynentami stanowi około połowy światowego handlu towarami. Prognozy na dalszy rozwój są równie optymistyczne. Pomimo ochłodzenia relacji pomiędzy Chinami a Unią Europejską na początku pandemii COVID-19, ostatni rok pokazał, że zapotrzebowanie na wzajemne towary jest wciąż naprawdę duże. Z resztą Chiny to przecież najważniejszy handlowy partner UE na świecie.

Równie duże znaczenie może mieć utworzenie bezpośredniego połączenia do Singapuru. FedEx Express tym samym reaguje na działania wykonywane na arenie międzynarodowej. Od początku ubiegłego roku Unia Europejska znacząca zacieśniła bowiem swoją współpracę gospodarczą ze Stowarzyszeniem Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN). Obie organizacje zdecydowały się na partnerstwo strategiczne i dążenie do odbudowania gospodarek poturbowanych przez pandemię z 2020 roku.

Z resztą wzrostowy trend obrotu pomiędzy tymi regionami widać już od dawna. W ciągu ostatnich 10 lat handel usługami zwiększył się ponad dwukrotnie. Warto dodać, że to właśnie Singapur, który jest drugim co do wielkości partnerem handlowym UE w tej części kontynentu azjatyckiego, odgrywa jednocześnie kluczową rolę w strukturach ASEAN.

Jako jeden z najważniejszych szlaków handlowych na świecie, kierunek Azja-Europa jest miejscem, w którym w nadchodzących latach spotkają się mega-gospodarki. Zasadniczą rolę zaczynają odgrywać takie obszary jak dostęp do zwiększonej przepustowości czy lepszych usług oferujących wydłużone czasy odbiorów, co ma służyć wsparciu dzisiejszych potrzeb gospodarki na żądanie

– wyjaśnia Kawal Preet, prezes regionu Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki (AMEA) w FedEx Express.

Przesyłki między Europą a Azją coraz szybsze i bardziej dostępne, co stwarza dodatkowe możliwości

Wzrost dostępności przesyłek między Europą a Azją to tak naprawdę korzyść dla wszystkich. Dzięki aż dziesięciu dostępnym bezpośrednim lotom istnieje możliwość nadania przesyłki późnym wieczorem z gwarancją jej znalezienia się na innym kontynencie nawet następnego dnia rano. Takie rozwiązanie będzie szczególnie cenne dla firm wysyłających przesyłki, które nie mogą spędzić zbyt wiele czasu w samolocie czy magazynie. Korzyści czerpać mogą jednak także inni przedsiębiorcy.

Ciągły rozwój wymiany handlowej między Unią Europejską a Chinami, czy krajami Azji Południowo-Wschodniej pokazuje, że w te rynki warto inwestować. Możliwość szybkiego i częstego nadania przesyłki między Europą a Azją pozwala przedsiębiorcom w łatwy sposób rozszerzać swoją ofertę dla nowych zagranicznych klientów. Ekspresowe dostarczenie towaru w nawet najbardziej oddalone regiony na świecie stwarza także szansę na konkurowanie nawet z lokalnymi sklepami. Dzięki ciągłej możliwości monitorowania przesyłki nie musimy ponadto martwić się o bezpieczeństwo wysłanej paczki.

Rozszerzenie oferty na rynki zagraniczne, nawet te spoza Unii Europejskiej, warto rozważyć także ze względu na niskie ryzyko poniesienia ewentualnych finansowych konsekwencji. Usługi przesyłek międzynarodowych takich jak te oferowane przez FedEx Express, pozwalają bowiem na niemal całkowite zminimalizowanie kosztów ekspansji. Nie musimy się martwić chociażby o konieczność prowadzenia własnego magazynu daleko od naszego miejsca stałego pobytu. Co więcej, trafienie z ofertą do potencjalnych klientów zapewnią nam popularne międzynarodowe platformy sprzedażowe.

Jest też oczywiście wiele innych czynników decydujących o tym jak zdobyć klientów zagranicznych. Należy jednak przyznać, że dynamiczny rozwój obrotu handlowego pomiędzy Europą i Azją pozwala, zwłaszcza goniącym za Stanami Zjednoczonymi przedsiębiorcom Unii Europejskiej, z optymizmem patrzeć w przyszłość. Efektem tego jest nieustanne ulepszanie oferty przesyłek międzynarodowych, na czym zyskać mogą zarówno więksi gracze, jak i mniejsze firmy planujące spokojną ekspansję na zagraniczne rynki.

Artykuł powstał we współpracy z FedEx Express

Zdjęcie: Twitter FedEx Europe