Polski przewoźnik kolejowy planuje zachęcić Polaków do podróżowania pociągami. W tym celu rozpoczyna akcję zbierania punktów, które będzie można wymieniać na atrakcyjne nagrody. Czy taki pomysł sprawi, że turyści zaczną wybierać właśnie ten środek transportu? Sprawdź, jak ma działać program lojalnościowy PKP Intercity.
Jak będzie wyglądał program lojalnościowy PKP Intercity?
Rozpoczęły się prace nad realizacją i wdrożeniem programu lojalnościowego w PKP Intercity. Polski przewoźnik kolejowy zamierza nim objąć podróżnych korzystających z połączeń realizowanych przez TLK (Twoje Linie Kolejowe), EIP (Express InterCity Premium), EIC (Express InterCity) oraz IC (InterCity). Za zakup biletu otrzymamy punkty, które następnie będziemy mogli wymienić na nagrody — różnego rodzaju zniżki czy atrakcyjne przedmioty.
Oficjalnego katalogu nagród i ich kosztu PKP IC jeszcze nie ujawniło. Z informacji przedstawionych przez branżowy miesięcznik Rynek Kolejowy wynika, że na liście mają się znaleźć abonamenty na usługi streamingowe (Netflix, Spotify), bilety na wydarzenia kulturalne, koszulki, a nawet powerbanki czy smartwatche. Ze wstępnych ustaleń portalu wynika, że za każde trzy złote wydane na zakup biletów podróżny otrzyma jeden punkt w programie lojalnościowym.
Kiedy PKP Intercity planuje rozpocząć zbieranie punktów?
Co ciekawe na rzeczywiste działanie projektu (zarówno techniczne, jak i finansowe dla spółki) będziemy musieli trochę poczekać. Dopiero w najbliższym czasie PKP Intercity S.A. planuje ogłosić przetarg na firmę, która zaprojektuje i wdroży to rozwiązanie. Na początku przewoźnik chciał wykonać program lojalnościowy we własnym zakresie. Aktualnie okazuje się, iż konieczna będzie w tym aspekcie pomoc wykonawcy zewnętrznego.
W tym przypadku należy liczyć, że Polskie Koleje Pociągowe sprawnie zrealizują swoje założenia. Zgodnie ze słowami wiceprezesa PKP Intercity do końca roku spółka chce podpisać umowę z wykonawcą, a potem rozpocząć realizację projektu. Mając na uwadze, że PKP za dwa miliardy wyremontowały linię Warszawa-Poznań, dzięki czemu pociągi pojadą… trzy minuty krócej, koszt nagród może być nieproporcjonalnie wysoki do nakładów, jakie poniosą podróżni. Jednak z ostatecznymi osądami warto poczekać do oficjalnego startu programu lojalnościowego PKP Intercity.