Reguła niedostępności
Każdy sprzedawca na Allegro musi zadeklarować w opisie oferty, ile wystawia sztuk danego towaru. Użytkownicy z kontami prywatnymi, którzy zbywają na platformie własne, niepotrzebne rzeczy, najczęściej nie muszą się zbytnio zastanawiać nad tym polem. Zwykle sprzedają bowiem wszystko pojedynczo.
Jednak jeśli handel na Allegro prowadzi firma posiadająca w ofercie różne przedmioty w tysiącach sztuk, podejście do wspomnianej kwestii wymaga więcej namysłu.
Niektórzy idą w tym przypadku na łatwiznę. Gdy wiadomo, że jakiegoś towaru jest w magazynie dużo, a w razie czego można go jeszcze dokupić, część sprzedawców deklaruje np. 100 tys. sztuk.
Sprawdź polecane oferty
RRSO 21,36%
Taka praktyka jest zorientowana na to, by ułatwić sobie pracę i nie aktualizować stanów magazynowych przez długi czas.
Zwykle nie ma bowiem szans, by użytkownicy kupili w ciągu dającego się przewidzieć okresu np. 100 tys. par skarpetek w danym kolorze czy tyle samo zestawów garnków. Zwłaszcza w małej firmie, a takich na Allegro jest bardzo dużo.
Niestety, ułatwianie sobie życia w unaoczniony tutaj sposób nierzadko działa na niekorzyść sprzedawców. Wynika to z reguły niedostępności. Otóż klienci widzący gargantuiczną liczbę sztuk danego towaru nierzadko są mniej chętni, by podjąć decyzję o zakupie.
Dobrze urealnić to, ile sprzedajemy przedmiotów, a drogie rzeczy najlepiej zbywać pojedynczo
Stosunkowo dużo sztuk towaru, a więc przykładowo nie przesadzone 100 tys., a 100 czy 1000, warto wykazać w przypadku tanich produktów, których zwykle nie kupujemy pojedynczo, jak np. szklanki, artykuły szkolne czy żywność.
Rozsądnym rozwiązaniem w takich okolicznościach jest ustalenie stanu magazynowego adekwatnie do tego, ile rzeczy ma szansę się sprzedać w ciągu miesiąca czy kilku miesięcy.
To prawda, że wskazane rozstrzygnięcie nie pozwala zupełnie zapomnieć o kontroli ile czego posiadamy. Jednak stosując opisane rozwiązanie, wystarczy to zrobić jedynie raz na jakiś czas.
Gdy natomiast oferujemy towary droższe, kupowane zwykle po jednej sztuce czy parze z danego rodzaju, jak np. odzież czy obuwie, często dobrą praktyką jest wystawianie ich pojedynczo.
Wykorzystując ten trick, nic nie tracimy. W przypadku wznowienia oferty Allegro i tak pokazuje bowiem historię sprzedaży z ostatnich 30 dni, co zawsze stanowi komunikat dla kupujących, że dany produkt jest popularny.
Wielu użytkowników chętniej decyduje się na złożenie zamówienia, widząc dostępną tylko jedną sztukę danego produktu. A przecież sprzedawca nie ma obowiązku informować konsumentów, ile towaru ma na stanie.
Z wiedzą tą nie warto więc obnosić się przed kupującymi, szczególnie że konstrukcja serwisu Allegro temu sprzyja.