Biedronka nie odpuszcza. Świeżaki dostały swój „program” w TVN

Zakupy 14.09.2017
Biedronka nie odpuszcza. Świeżaki dostały swój „program” w TVN

Udostępnij

Maja Werner

Przez moment zastanawialiśmy się w redakcji jak na to całe szaleństwo, jakie wywołują Świeżaki, zapatruje się sieć sklepów Biedronka. Najwyraźniej nie przeszkadza im to, a wręcz postanowiono podgrzewać atmosferę. Poznajcie Teatrzyk Świeżaków.

Reakcja Biedronki jest zaskakująca, ponieważ w świetle szemranej sławy jaką wywołują Świeżaki, niektórzy mogliby nawet pomyśleć o wycofaniu się z akcji. Tymczasem popularny dyskont spożywczo-przemysłowy najwyraźniej ma dokładnie odwrotne zamiary i chce czerpać z tego, że o Świeżakach (a więc siłą rzeczy również o Biedronce) jest głośno.

Mieliśmy na ten temat dyskusję w redakcji Bezprawnika, rozmawiałam o tym również z moimi znajomymi oraz rodziną (jak widzicie: tematem żyją dosłownie wszyscy). W większości byliśmy zgodni, że regularne już przypadki kradzieży naklejek (tylko na Bezprawniku odnotowaliśmy trzy takie sprawy), próby oszustw na forach internetowych i w serwisach aukcyjnych czy wręcz zjawisko wymieniania usług towarzyskich w zamian za maskotki to raczej wątpliwej jakości reklama dla sieci, która chce się kojarzyć pozytywnie i rodzinnie.

Biedronka przedstawia Teatrzyk Świeżaków

Biedronka najwyraźniej uznała, że nie będzie w ogóle zwracała uwagi na takie historie, skupiając się na pozytywnym wpływie Świeżaków na najmłodszych. Wszak taka właśnie była idea całej kampanii – promowanie wśród najmłodszych jedzenia warzyw i owoców.

Idąc za ciosem i reagując zapewne na gigantyczne zainteresowanie Świeżakami, zdecydowała się na wyemitowanie „serialu” poświęconego charakterystycznym pluszakom. Choć ma być on emitowany wyłącznie w stacji TVN, to jednak Teatrzyk Świeżaków będzie niczym więcej, jak kolejną reklamą dyskontu. Wskazuje na to między innymi fakt, iż będzie emitowany w ramach bloku reklamowego w dniach od 15.09 do 26.09, tuż przed 19.00 w TVN.

Teatrzyk Świeżaków – kiedy emisja?

Choć teatrzyk wydaje się być adresowany przede wszystkim do najmłodszych… Sieć zdecydowała się na dość niecodzienne miejsce i porę emisji. Po pierwsze – w najdroższym z bloków reklamowych stacji. Po drugie – tuż przed Faktami. Trudno ocenić, ale wydaje się mało prawdopodobne, by wielkie grono milusińskich każdego dnia wyczekiwało, aż na ekranie telewizora pojawi się Justyna Pochanke.

Być może więc – zgodnie z podejrzeniami i emocjami jakie wywołują – Świeżaki tak naprawdę od początku adresowane są właśnie do dorosłych?