- Home -
- Technologie -
- UOKiK najsurowszy w historii wobec Telefonii Polska Razem. Dzwonili i udawali TePsę, Orange, Netię...
To jest prawdziwa zmora, że ci nowi dostawcy prądu czy usług telekomunikacyjnych nie mają odwagi powiedzieć wprost "jesteśmy nowym podmiotem na rynku", tylko prowadzą rozmowę w taki sposób, że nie do końca wiadomo czy przyszedł nasz dostawca, czy ktoś z ulicy...

Jednemu z naszych redaktorów przydarzyła się na przykład historia Pana, który ostatecznie przyznał się, że jest z firmy Polski Prąd, ale przez całą dyskusję utrzymywał stanowisko, jak gdyby przysłała go Energa. Również innym osobom z naszego otoczenia zdarzyły się firmy stosujące takie praktyki i o ile sporo osób zachowuje w takich sytuacjach czujność, to czy moglibyście powiedzieć to samo na przykład o swojej babci?
W końcu nie chodzi tu tylko o naciąganie na niekorzystną ofertę, ale przede wszystkim o podszywanie się za operatora, z którym już jesteśmy związani umową. Jeśli przychodzi nasz operator i mówi, że będziemy mieli taniej, to jakkolwiek dziwne się to wydaje - czemu mielibyśmy mu nie wierzyć? A tymczasem to zupełnie inna firma, która w nieuczciwy sposób chce pozyskać klienta.
Oto, jak miała to robić Telefonia Polska Razem, przykłady pochodzą wprost ze źródeł UOKiK-u:
I.
- A co to jest za firma co do mnie dzwoni?
- Biuro obsługi klienta dla klientów Orange
- Bo ja do Netii należę, proszę Pani.
- No to dobrze. To jest dla klientów Netii jak najbardziej
II.
- Bardzo mi miło. Ja kontaktuje się, ponieważ od następnego miesiąca następuje zmiana opłaty za abonament telefoniczny stacjonarny (…) dlatego też kontaktuje się w celu weryfikacji danych teleadresowych do obniżki tak?
- Tak, ale ja, proszę Pana, dopiero umowę zawarłam w Netii, ja mam umowę na dwa lata, tak, że nie będę zrywać.
- Ja kontaktuje się do klientów Netii. Ja nie wiem, czemu… Nie rozumiem, o czym Pani…
- Aaa, to Pan jest z Netii, tak?
- Tak.
- Przepraszam bardzo, myślałam, że Telekomunikacja.
Co gorsza, nowe umowy zostawały zawierane w taki sposób, iż równocześnie dochodziło do rozwiązania umowy z dotychczasowym operatorem i skutkowało zapłatą kar umownych. Konsumenci nie byli o tym informowani, nie zdawali sobie nawet sprawy z faktu zmiany usługodawcy. Co więcej, Spółka PGT, do której należy Telefonia Polska Razem nawet nie przekazywała konsumentom egzemplarzy podpisanych przez nich umów, przez co nie zdawali sobie oni nawet sprawy z faktu, iż zawarli umowę z nowym operatorem.
UOKiK najsurowszy w historii - Telefonia Polska Razem słono zapłaci
Takie działanie było oczywiście nie tylko nieuczciwe względem abonentów telefonicznych, ale i względem konkurencji firmy, która podszywała się pod swoich rywali. UOKiK prawdopodobnie słusznie uznał, że nie należy tolerować tego typu praktyk i po raz pierwszy w swojej historii nałożył maksymalny wymiar kary za praktyki godzące w słabszych uczestników rynku. Urząd nie znalazł w tej sprawie żadnych okoliczności łagodzących, dlatego na przedsiębiorcę została nałożona maksymalna kara, przewidziana przez przepisy – blisko 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku. Sankcja wyniosła ponad 1,97 mln zł - czytamy w oficjalnym komunikacie UOKiK-u, o ile spółka PGT nie zechce walczyć przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
zobacz więcej:
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński
02.07.2025 6:05, Justyna Bieniek