Trzecie urodziny Bezprawnika i 1,2 mln unikalnych użytkowników na koniec kwietnia + dwa ogłoszenia

bezprawnik.pl Dołącz do dyskusji (32)
Trzecie urodziny Bezprawnika i 1,2 mln unikalnych użytkowników na koniec kwietnia + dwa ogłoszenia

Trzy lata temu wystartował Bezprawnik i jakby w ramach prezentu z tej okazji kwiecień 2018 był dla nas najlepszym miesiącem pod względem oglądalności i przychodów. 

W styczniu 2018 Bezprawnik po raz pierwszy osiągnął miesięczną oglądalność na poziomie 1 miliona unikalnych użytkowników. To duża sprawa dla serwisu internetowego. Jeszcze większą jest taką oglądalność utrzymać. Udało nam się to w lutym i marcu, a w kwietniu – w perspektywie badania ostatnich 30 dni – przez moment ocieraliśmy się nawet o 1 300 000 uu. Niestety – koniec kwietnia to też majówka, a czytelnik Bezprawnika jest czytelnikiem dość mocno „biurowym”, na ogół macha nam na pożegnanie w piątek o 15.00 i powraca w poniedziałek o naprawdę nieprzyzwoitej godzinie. Cały miesiąc zamykamy jednak z wynikiem 1,2 mln uu i bardzo się z tych wzrostów cieszymy. Wedle mojej wiedzy przegoniliśmy tym samym dwóch kolejnych poważnych graczy z ramówki serwisów „ekonomicznych”, z którymi rywalizujemy może nie bezpośrednio, ale w segmencie reklamowym już tak.

Trzecie urodziny Bezprawnika i ankieta

Kim jest czytelnik Bezprawnika? Mamy pewne obserwacje, ale przy okazji trzecich urodzin, staramy się ustalić to w specjalnej ankiecie, by jeszcze lepiej dobierać i dopasowywać treści. Dajcie nam znać, to prosta ankieta na góra 5 minut wypełniania. Osobiście jestem bardzo zaskoczony, że na tę chwilę aż 32% ankietowanych deklaruje wykonywanie zawodu w branży prawniczej (dominują adwokaci i radcowie prawni, potem doradcy podatkowi, komornicy i sędziowie) – spodziewałem się, że będą to okolice 10%, w końcu robimy serwis o prawie, ale dla nie-prawników. No, być może rządzi tu ta sama zasada, gdy pewien duży portal robił badania czy biznesmeni najchętniej czytają dział „finanse” czy „gospodarka”, a wyszło im, że „sport”. Wychodzi na to, że Bezprawnik jest po prostu ciekawy. I to wielki sukces naszej redakcji.

Mnie najbardziej ze wszystkich (wciąż jeszcze zbieranych) rezultatów, podoba się póki co wynik pytania z obrazka poniżej i docenienie przez czytelników, że nie chcemy grać w jednym szeregu z mediami żyjącymi niemal wyłącznie z reklam państwowych spółek i różnie podanych państwowych dotacji, które dla przyzwoitości powinny mieć w logotypach po prostu partyjne logotypy. Cieszę się, że mimo poruszania tematów zahaczających o politykę, dla większości czytelników pozostajemy w tej kwestii wiarygodni, a pretensje i teorie spiskowe z komentarzy nie przekładają się na ogólny odbiór.

W trzecim roku działalności unowocześniliśmy oprawę graficzną i powiększyliśmy redakcję, co było możliwe dzięki wzrostowi przychodów reklamowych. W tym czasie zrealizowaliśmy kilka ciekawych, ciepło przyjętych kampanii natywnych, m.in. z Krajową Radą Komorniczą, mytaxi, BLIK, Alior Bankiem, Xiaomi, Zortrax, Epson, PZU czy OVH. W najbliższym czasie, w oparciu o najnowsze wyniki, planujemy poszerzać katalog partnerów reklamowych, szczególnie w strategicznych z naszego punktu widzenia (na co wskazują też wyniki ankiety) branżach bankowości, usług księgowych, finansowych, nieruchomości i ubezpieczeń.

Plany na kolejne dwa lata

Patrzę w ankietę i z optymizmem widzę, że mamy do czynienia z czytelnikiem świadomym, który zapewne doskonale rozumie, że reklama na Bezprawniku zwiększa jego możliwości ilościowe, jakościowe, a także siłę oddziaływania na przykład w tropieniu i unieszkodliwianiu różnych nieuczciwych interesów (których już trochę ugasiliśmy lub pomogliśmy ugasić).

Cały czas intensywnie pracujemy nad tym, by Bezprawnik był nie tylko serwisem, ale też usługą łączącą internautę z pomocą prawną. Jest to jednak zadanie ambitne, kosztowne, czasochłonne i wymagające dobrej organizacji. Zależy nam na tym, by być gotowymi, gdy póki co chyba jeszcze głównie teoretyczny trend „legaltech” zawita do naszej rzeczywistości – tak jak za sprawą PSD2 za chwilę eksplodują fintechy.

Stąd też moje ogłoszenie numer 1 – jeżeli tworzysz prawniczy start-up, ciekawą usługę, która automatyzuje proces obsługi prawnej – być może jest dla niego miejsce w przyszłym ekosystemie Bezprawnika. Porozmawiajmy – info@bezprawnik.pl

Ogłoszenie numer 2 – mamy ciekawe treści i najwyższy czas zacząć przenosić je w świat kultury obrazkowej. Jeżeli potrafisz tworzyć infografiki z autorskimi obrazkami – będziemy chcieli nawiązać w tym zakresie stałą współpracę – info@bezprawnik.pl

Myślę, że kolejną rocznicą wartą odnotowania, będą piąte urodziny Bezprawnika. Mam nadzieję, że spotkam się tutaj za dwa lata z wami wszystkimi oraz całą masą nowych czytelników, a wszyscy nadal będziecie z Bezprawnika czerpali wiedzę, ale i fantastyczną zabawę. Tak jak i my, nadal, świetnie bawimy się w trakcie tworzenia dla was tego serwisu.