- Home -
- bezprawnik.pl -
- Trzecie urodziny Bezprawnika i 1,2 mln unikalnych użytkowników na koniec kwietnia + dwa ogłoszenia
Trzy lata temu wystartował Bezprawnik i jakby w ramach prezentu z tej okazji kwiecień 2018 był dla nas najlepszym miesiącem pod względem oglądalności i przychodów.

W styczniu 2018 Bezprawnik po raz pierwszy osiągnął miesięczną oglądalność na poziomie 1 miliona unikalnych użytkowników. To duża sprawa dla serwisu internetowego. Jeszcze większą jest taką oglądalność utrzymać. Udało nam się to w lutym i marcu, a w kwietniu - w perspektywie badania ostatnich 30 dni - przez moment ocieraliśmy się nawet o 1 300 000 uu. Niestety - koniec kwietnia to też majówka, a czytelnik Bezprawnika jest czytelnikiem dość mocno "biurowym", na ogół macha nam na pożegnanie w piątek o 15.00 i powraca w poniedziałek o naprawdę nieprzyzwoitej godzinie. Cały miesiąc zamykamy jednak z wynikiem 1,2 mln uu i bardzo się z tych wzrostów cieszymy. Wedle mojej wiedzy przegoniliśmy tym samym dwóch kolejnych poważnych graczy z ramówki serwisów "ekonomicznych", z którymi rywalizujemy może nie bezpośrednio, ale w segmencie reklamowym już tak.
Trzecie urodziny Bezprawnika i ankieta
Kim jest czytelnik Bezprawnika? Mamy pewne obserwacje, ale przy okazji trzecich urodzin, staramy się ustalić to w specjalnej ankiecie, by jeszcze lepiej dobierać i dopasowywać treści. Dajcie nam znać, to prosta ankieta na góra 5 minut wypełniania. Osobiście jestem bardzo zaskoczony, że na tę chwilę aż 32% ankietowanych deklaruje wykonywanie zawodu w branży prawniczej (dominują adwokaci i radcowie prawni, potem doradcy podatkowi, komornicy i sędziowie) - spodziewałem się, że będą to okolice 10%, w końcu robimy serwis o prawie, ale dla nie-prawników. No, być może rządzi tu ta sama zasada, gdy pewien duży portal robił badania czy biznesmeni najchętniej czytają dział "finanse" czy "gospodarka", a wyszło im, że "sport". Wychodzi na to, że Bezprawnik jest po prostu ciekawy. I to wielki sukces naszej redakcji.
Mnie najbardziej ze wszystkich (wciąż jeszcze zbieranych) rezultatów, podoba się póki co wynik pytania z obrazka poniżej i docenienie przez czytelników, że nie chcemy grać w jednym szeregu z mediami żyjącymi niemal wyłącznie z reklam państwowych spółek i różnie podanych państwowych dotacji, które dla przyzwoitości powinny mieć w logotypach po prostu partyjne logotypy. Cieszę się, że mimo poruszania tematów zahaczających o politykę, dla większości czytelników pozostajemy w tej kwestii wiarygodni, a pretensje i teorie spiskowe z komentarzy nie przekładają się na ogólny odbiór.

W trzecim roku działalności unowocześniliśmy oprawę graficzną i powiększyliśmy redakcję, co było możliwe dzięki wzrostowi przychodów reklamowych. W tym czasie zrealizowaliśmy kilka ciekawych, ciepło przyjętych kampanii natywnych, m.in. z Krajową Radą Komorniczą, mytaxi, BLIK, Alior Bankiem, Xiaomi, Zortrax, Epson, PZU czy OVH. W najbliższym czasie, w oparciu o najnowsze wyniki, planujemy poszerzać katalog partnerów reklamowych, szczególnie w strategicznych z naszego punktu widzenia (na co wskazują też wyniki ankiety) branżach bankowości, usług księgowych, finansowych, nieruchomości i ubezpieczeń.
Plany na kolejne dwa lata
Patrzę w ankietę i z optymizmem widzę, że mamy do czynienia z czytelnikiem świadomym, który zapewne doskonale rozumie, że reklama na Bezprawniku zwiększa jego możliwości ilościowe, jakościowe, a także siłę oddziaływania na przykład w tropieniu i unieszkodliwianiu różnych nieuczciwych interesów (których już trochę ugasiliśmy lub pomogliśmy ugasić).
Cały czas intensywnie pracujemy nad tym, by Bezprawnik był nie tylko serwisem, ale też usługą łączącą internautę z pomocą prawną. Jest to jednak zadanie ambitne, kosztowne, czasochłonne i wymagające dobrej organizacji. Zależy nam na tym, by być gotowymi, gdy póki co chyba jeszcze głównie teoretyczny trend "legaltech" zawita do naszej rzeczywistości - tak jak za sprawą PSD2 za chwilę eksplodują fintechy.
Stąd też moje ogłoszenie numer 1 - jeżeli tworzysz prawniczy start-up, ciekawą usługę, która automatyzuje proces obsługi prawnej - być może jest dla niego miejsce w przyszłym ekosystemie Bezprawnika. Porozmawiajmy - [email protected]
Ogłoszenie numer 2 - mamy ciekawe treści i najwyższy czas zacząć przenosić je w świat kultury obrazkowej. Jeżeli potrafisz tworzyć infografiki z autorskimi obrazkami - będziemy chcieli nawiązać w tym zakresie stałą współpracę - [email protected]
Myślę, że kolejną rocznicą wartą odnotowania, będą piąte urodziny Bezprawnika. Mam nadzieję, że spotkam się tutaj za dwa lata z wami wszystkimi oraz całą masą nowych czytelników, a wszyscy nadal będziecie z Bezprawnika czerpali wiedzę, ale i fantastyczną zabawę. Tak jak i my, nadal, świetnie bawimy się w trakcie tworzenia dla was tego serwisu.
zobacz więcej:
01.07.2025 21:10, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 15:55, Justyna Bieniek
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz