Partnerzy serwisu:
ecommerce Lokowanie produktu Transport Zakupy

FedEx ma już 50 lat i z tej okazji daje nowym klientom aż 50 procent zniżki! Wystarczy… założyć konto

Maciej Bąk
12.04.2023
Maciej Bąk
Maciej Bąk
12.04.2023
FedEx ma już 50 lat i z tej okazji daje nowym klientom aż 50 procent zniżki! Wystarczy… założyć konto

W 1973 roku powstał FedEx. A wraz z nim powstała cała nowa branża – branża przesyłek kurierskich. Dziś bez niej nie wyobrażamy sobie załatwiania codziennych spraw. Z okazji okrągłej, 50. rocznicy założenia tej amerykańskiej firmy pojawiła się urodzinowa promocja FedEx, przy okazji której możemy przekonać się jak łatwo i bezpiecznie jest wysyłać przesyłki za granicę. 

Urodzinowa promocja FedEx

To, co wyróżnia FedEx na tle innych firm kurierskich, to niezawodna i szybka dostawa za granicę wszystkiego, co tylko wpadnie nam do głowy. Dzięki rozbudowanej sieci oddziałów, rozlokowanych często w bezpośrednim sąsiedztwie lotnisk, ta firma kurierska od dekad daje gwarancję dostarczenia przesyłki w tempie na tyle szybkim, że bariera w postaci adresata na przysłowiowym drugim końcu świata praktycznie przestaje istnieć. Sam widziałem to na własne oczy odwiedzając filię FedEx Express w Gdańsku, gdzie mogłem zobaczyć jak krok po kroku wygląda odbiór przesyłek, kierowanie ich do poszczególnych kurierów czy sortowanie przed wypuszczeniem ich w świat. Wszystko to działa jak w zegarku, a w przypadku usług okołopocztowych to właśnie niezawodność jest podstawą dobrej działalności.

FedEx, który w tym roku obchodzi swoje półwiecze, postanowił zachęcić do siebie nowych klientów poprzez specjalną urodzinową promocję. Jest ona bardzo prosta – chodzi o oszczędność w wysokości aż 50% w przypadku przesyłek międzynarodowych. W pakiecie nowy klient otrzymuje narzędzia ułatwiające nadanie towaru, listu czy też prezentu: FedEx Ship Manager, książkę adresową czy system rozliczeń i raportowania online. Zachęcony tą promocją postanowiłem założyć nowe konto FedEx, żeby sprawdzić na własnym przykładzie jak to wygląda. Wszystko trwało dosłownie parę minut.

Rejestracja konta FedEx jest banalnie prosta.
Rejestracja konta FedEx jest banalnie prosta.

Wchodząc na stronę dla nowych klientów od razu wyświetla się nam opcja „Otwórz konto”. Po jej wybraniu musimy podać swoje podstawowe dane: imię, nazwisko, opcjonalnie nazwę firmy, adres, e-mail i numer telefonu. W kolejnym kroku ustalamy hasło dla naszego konta, a następnie wybieramy czy będzie ono miało dla nas charakter osobisty czy też służbowy. Ja wybrałem opcję numer 1, po której FedEx poprosił mnie, jako finalny krok, o podanie numeru i danych mojej karty kredytowej/debetowej. I to by było na tyle! Przed oczami widzę panel klienta, który daje mi szeroką paletę możliwości wysłanie mojej paczki do adresata. No dobrze, jak zatem działa opisywana w tekście urodzinowa promocja?

50% na przesyłki zagraniczne

Sposób działania promocji jest banalny. Po zajrzeniu w cennik dzielimy stawki na pół i otrzymujemy te, jakie będziemy musieli pokryć wysyłając naszą przesyłkę za granicę. Tu warto zaznaczyć, że FedEx przewiduje cztery strefy, które jednocześnie oznaczają cztery pułapy cenowe. Dla klienta z Polski najtańsza jest oczywiście Strefa D, oznaczona jako „Europa 1”. Kolejne to C (Bliski Wschód, Afryka i pozostałe kraje Europy), B (Azja i Pacyfik) oraz A (Ameryka Północna i Południowa). W ich przypadku ceny różnią się w zależności między innymi od rozmiaru nadanej paczki/listu (czasem taniej wyjdzie podróż do USA, a czasem do Indii). Warto zaznaczyć, że szybkie przesyłki między Europą i Azją to ostatnio hit w ofercie FedEx. I coś, czego zazdrości im cała konkurencja.

Zniżka w wysokości 50% na przesyłki zagraniczne to oczywiście promocyjny benefit, ale po założeniu konta w FedEx łatwo można zorientować się, że nowych możliwości pojawia się znacznie więcej. Serwis oferuje szybkie wyszukiwanie i monitorowanie wcześniejszych przesyłek, łatwe planowanie odbioru, tworzenie jednoczęściowych przesyłek online czy prostą integrację numeru konta FedEx z kontem handlowca. Mechanizmy te były wypracowywane przez lata, wszak FedEx jest nie tylko liderem na rynku, ale też pionierem. Warto więc zagłębić się w jego świat, szczególnie jeśli – no właśnie – świat ma stanąć przed nami otworem, a my potrzebujemy narzędzia, które pozwoli nam go zdobywać.

Wpis w ramach współpracy reklamowej z FedEx