ecommerce

Alsendo przejmuje Innoship i chce stać się europejskim liderem w zakresie technologii wysyłkowych dla ecommerce

Rafał Chabasiński
22.10.2022
Alsendo przejmuje Innoship i chce stać się europejskim liderem w zakresie technologii wysyłkowych dla ecommerce

Alsendo przejmuje Innoship. Właściciel między innymi serwisu Apaczka.pl nabył 18 października większościowe udziały w rumuńskiej spółce. Innoship zajmuje się tworzeniem narzędzi do zarządzania dostawami opartych o model SaaS. Celem transakcji ma być chęć opracowania zaawansowanych technologicznie rozwiązań wysyłkowych.

Właściciel serwisu apaczka.pl przejął ostatnio nie tylko rumuńskie Innoship, ale także czeskie Zaslat.cz

Konsolidacja to naturalny kierunek rozwoju przedsiębiorstw z branży ecommerce. Tym razem Alsendo przejmuje Innoship, rumuńską spółkę tworzącą narzędzia do zarządzania dostawami opartych o model SaaS. Chodzi o udostępnianie oprogramowania w chmurze, w którym to dostawca zajmuje się zarządzaniem sprzętem i oprogramowaniem. Nie powinno dziwić, że deklarowanym celem transakcji jest chęć opracowania zaawansowanych technologicznie rozwiązań wysyłkowych.

Przejęcie Innoship przez Alsendo sfinalizowano 18 października. Zgodnie z informacją prasową opublikowaną przez Alsendo, transakcja była możliwa dzięki udziałowi strategicznego inwestora. Był nim fundusz private equity Abris Capital Partner.

Nabyte przedsiębiorstwo funkcjonuje od 2019 r. Oferuje swoje usługi ponad 200 podmiotom z europejskiej branży ecommerce. Mowa o dużych przedsiębiorstwach, sklepach internetowych oraz portalach typu marketplace. Alsendo przejmuje Innoship praktycznie zaraz po innym tego typu zakupie. Wcześniej spółka zakupiła większościowy udział w platformie Zaslat.cz. Pośredniczy ona w dostarczaniu przesyłek w Czechach i Słowacji. Obsługuje klientów biznesowych oraz indywidualnych.

Alsendo przejmuje Innoship także po to, by kontynuować ewolucję w kierunku dostawcy zaawansowanych technologii

Ostatnie zakupy Alsendo i wiążącą się z nimi strategię komentuje CFO spółki, Aleksandra Zawadzka.

W ciągu ostatnich czterech tygodni dokonaliśmy dwóch akwizycji zagranicznych podmiotów, konsekwentnie realizując naszą strategię przejścia na model biznesowy oparty na technologii oraz usługach w modelu SaaS. Przejęcie Innoship pozwoli nam dostarczać zaawansowane rozwiązania wysyłkowe do większego grona klientów, wspierające ich efektywność biznesową w obszarze logistyki i procesów posprzedażowych. Nasza oferta usług wysyłkowych bazuje na unikalnych technologiach, proponując szeroką gamę narzędzi dla firm z sektora ecommerce.

Przejęcie Innoship przez Alsendo ma przynieść nabywcy szereg korzyści. Wspomniane już opracowywanie zaawansowanych technologicznie rozwiązań sprowadza się do dalszego rozwoju oprogramowania dedykowanego ecommerce wykorzystującego model SaaS. Alsendo deklaruje również chęć dokonania zmiany w swojej dotychczasowej działalności. Spółka z operatora logistycznego usług kurierskich chce się przekształcić w biznes oparty o zaawansowane technologie. Równocześnie zakup Innoship pozwala Alsendo wejść na rumuński rynek.

Dla Innoship współpraca z Alsendo oznacza przede wszystkim możliwość skorzystania z doświadczeń nowego partnera w świadczeniu usług wysyłkowych. Mowa w końcu o właścicielu takich serwisów jak na przykład Apaczka.pl, Sendit.pl, Superpaczka.pl oraz LepszyKurier.pl. Daniel Nicolae, jeden z założycieli spółki, zasugerował spodziewany długofalowy cel całego przedsięwzięcia.

Jesteśmy wdzięczni klientom, którzy korzystają z naszej innowacyjnej technologii i wspierają nas swoją wiedzą, ale także inwestorom, którzy poprowadzili nas we właściwym kierunku. Jesteśmy bardzo podekscytowani partnerstwem z Alsendo. Razem stworzymy wiodącą firmę w zakresie technologii wysyłkowych dla ecommerce w Europie Środkowej i poza nią.