ING Bank Śląski zmagał się z awarią, ale postępuje fair i odda swoim klientom pieniądze

Finanse dołącz do dyskusji (34) 30.11.2018
ING Bank Śląski zmagał się z awarią, ale postępuje fair i odda swoim klientom pieniądze

Udostępnij

Edyta Wara-Wąsowska

Awaria w ING Bank Śląski. Bank zanotował 29 listopada 2018 r. małą wpadkę – chodziło m.in. o problem z zalogowaniem się do aplikacji mobilnej banku i korzystaniem z pozostałych usług bankowości elektronicznej. Nie działały też bankomaty. Obecnie wszystko jest już w porządku, a ING postanowił wynagrodzić swoim klientom niedogodności. 

Awaria w ING. Bank zwraca pieniądze klientom w związku z awarią

Popołudniowe problemy i awaria w ING mogły zirytować część klientów banku. Problemów było kilka. Po pierwsze – klienci mieli utrudniony dostęp do aplikacji mobilnej banku (problemy z zalogowaniem). Nie można też było skorzystać m.in. z usług serwisu transakcyjnego, sprawdzić salda konta czy nawet zlecić przelewu. Przez chwilę był też problem z działaniem infolinii i strony informacyjnej banku (co jednak zostało dość szybko naprawione). Dla wielu osób poważniejszym problemem były jednak niedziałające bankomaty. Skutkiem była konieczność wypłacenia pieniędzy z innych bankomatów, co z kolei wiązało się ze stosowną opłatą. I to właśnie koszt tej opłaty postanowił zwrócić swoim klientom ING.

Komunikat ING

W komunikacie na stronie internetowej ING podał przyczynę awarii – utrudnienia miały być konsekwencją problemów z infrastrukturą sieciową. ING starał się dostarczyć informacji na temat awarii za pośrednictwem mediów społecznościowych (m.in. Facebooka), gdzie odpowiadał na pytania klientów. W związku z całą awarią bank podjął trzy decyzje:

– o ściąganiu blokad, które mogły powstać na kontach,

– o przedłużeniu możliwości podpisania aneksu do umowy rachunku/karty zgodnie z decyzją UOKIK,

o zwróceniu prowizji za wypłaty z obcych bankomatów w dniu awarii (czyli 29 listopada 2018 r.).

ING ma automatycznie zwracać pieniądze za prowizję, czyli po prostu przelać je na konto klienta. Osoby, które po kilku dniach nie zauważą odpowiedniej wpłaty, można będzie to zgłosić za pośrednictwem systemu wiadomości w „Moje ING”.

ING opublikowało także na swojej stronie  „Dziennik przebiegu” awarii, dzięki czemu zainteresowani mogą odtworzyć przebieg zdarzeń. Tam też można znaleźć informację dotyczącą kolejno przywracanych usług (niektóre media podają, że nie działa usługa płatności internetowych „Płać z ING”; z komunikatu na stronie wynika jednak co innego).