Biedronka po raz kolejny organizuje promocję „Piątek i sobota bez VAT”. A czemu bez VAT?

Podatki Zakupy Dołącz do dyskusji (445)
Biedronka po raz kolejny organizuje promocję „Piątek i sobota bez VAT”. A czemu bez VAT?

Największa sieć dyskontów w Polsce wzorowo reaguje na wprowadzenie niedzielnego zakazu handlu. Zamiast manipulować grafikami pracowników i godzinami otwarcia, sieć postawiła na przyciągnięcie klientów w piątki i soboty. Właśnie trwa promocja, w której ponad 9 tysięcy artykułów można kupić taniej o wartość podatku VAT.

To kolejne podejście Biedronki do przyciągnięcia jak największej ilości klientów do swoich sklepów. Zakaz handlu w niedzielę to poważne wyzwanie, z jakim muszą zmierzyć się wszystkie największe sieci sklepów. Początkowo spodziewano się, że zakaz handlu w niedzielę w Biedronce przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego. Tymczasem obejście niedzielnego zakazu wcale nie musi polegać na czarowaniu z grafikami. Wystarczy zadbać o to, aby dni poprzedzające wolną niedzielę, sklepy odwiedziło jak najwięcej klientów. Co sprawia, że do dyskontów przychodzą tłumy? Oczywiście promocje.

Biedronka bez VAT – promocja po raz kolejny przyciąga tłumy

Po raz drugi już Biedronka wprowadziła promocje, podczas której wybrane produkty można kupić taniej o wartość podatku VAT. To oznacza obniżki 5%, 8% oraz 23%, ponieważ właśnie takie stawki podatku VAT u nas obowiązują. W błędzie jest ten, kto myśli, że obniżki dotyczą raptem kilku produktów. Promocją objęto blisko 9,5 tys. produktów, które pogrupowano na kilka kategorii. Są to zabawki, sprzęt elektroniczny i elektryczny, artykuły gospodarstwa domowego, oświetlenie, środki do prania, papier toaletowy oraz ręczniki papierowe, a także czekolada i słodycze. W regulaminie promocji znajdziemy szczegółową listę towarów objętych obniżką. Co ciekawe, uwzględniono w niej również cenę regularną oraz stawkę VAT, o którą cena jest niższa.

Promocja obowiązuje w piątek i sobotę 13 i 14 kwietnia lub do wyczerpania zapasów. Aż 92% produktów objętych obniżkami należą do kategorii, na którą obowiązuje najwyższa, czyli 23% stawka VAT. Czy to wystarczy, aby zachęcić klientów? Sieć chwali się, że podczas poprzedniej promocji, aż 5,22 mln klientów odwiedziło sklepy Biedronka. Ponad połowa z nich kupiła jakiś produkt objęty promocją. Można zatem spodziewać się, że obecna promocja przyniesie podobne rezultaty.

Promocja obowiązuje we wszystkich sklepach sieci Biedronka. Dostępność produktów może oczywiście być różna w każdym z nich.