Dziś Biedronka rozpocznie rozdawanie bonów dla klientów. Wystarczy wziąć udział w szkoleniu online

Zakupy Dołącz do dyskusji (18)
Dziś Biedronka rozpocznie rozdawanie bonów dla klientów. Wystarczy wziąć udział w szkoleniu online

Biedronka rozda klientom bony zakupowe. Otrzymają je osoby, które wezmą udział w szkoleniu online. Pierwsze zostanie uruchomione jeszcze dzisiaj. Nie jest to jednak dobrowolna inicjatywa sieci, a skutek kary, jaką nałożył na właściciela Biedronki UOKiK. 

Biedronka rozda klientom bony zakupowe. Pierwsze szkolenie jeszcze dziś

Dziś Biedronka rozda klientom pierwsze bony zakupowe – o wartości 15 zł. Aby otrzymać bon, trzeba będzie wziąć udział w szkoleniu online (ma być dostępne na tej stronie). Klienci, którzy zdecydują się na udział w szkoleniu, otrzymają specjalne materiały szkoleniowe, z których dowiedzą się m.in., jakie są najważniejsze uprawnienia konsumentów (prawo do informacji, prawo do zwrotu, prawo do reklamacji towaru) oraz jak z nich korzystać. Oprócz tego dowiedzą się też, czym różni się rękojmia od gwarancji i jak wygląda procedura reklamacji towarów zakupionych w Biedronce.

Po zapoznaniu się z materiałami chętni będą musieli ukończyć krótki quiz składający się z 10 pytań i podać numer telefonu. Szkolenia będą organizowane w czterech rundach – 20 września, 28 września, 5 i 12 października. Warto w tym miejscu podkreślić, że pula bonów jest ograniczona – sieć rozda bony za 7,5 mln zł, łącznie – 500 tys. bonów (po 125 tys. bonów na rundę). Po wyczerpaniu limitu akcja zostanie zakończona. Na każdy numer telefonu będzie można otrzymać maksymalnie jeden bon. Będzie można go wykorzystać podczas zakupów w sklepach sieci.

To nie jest dobrowolna akcja Biedronki

Warto też zaznaczyć, że pomysł zorganizowania szkolenia online – w taki sposób, by dotrzeć do jak największej liczby klientów (poprzez zachętę w postaci bonu) nie jest do końca dobrowolną inicjatywą Biedronki. Sieć po prostu musiała takie szkolenie zorganizować – ze względu na karę nałożoną na jej właściciela przez UOKiK. Urząd nakazał zorganizowanie akcji edukacyjnej dla konsumentów. Stało się to przy okazji nałożenia na Jeronimo Martins kary w wysokości 723 mln zł. Co jednak ciekawe, głównym powodem jej nałożenia było wykorzystywanie swojej przewagi kontraktowej. Spółka miała w arbitralny sposób narzucać rabaty – głównie dostawcom owoców i warzyw. Kontrahenci mieli być informowani o konieczności udzielenia rabatu tuż przed końcem okresu rozliczeniowego, co w oczywisty sposób stawiało ich pod ścianą.

Co jeszcze ciekawsze, Biedronka podobne szkolenia organizowała już w przeszłości. Podobna akcja miała miejsce w 2019 r. Wtedy jednak na bony przeznaczono jedynie 350 tys. zł. Z akcji skorzystało wtedy łącznie 35 tys. osób.