Z powodu brexitu Revolut rozesłał do wszystkich użytkowników komunikat o potrzebie dodatkowej weryfikacji. Stosowne powiadomienia autorzy usługi prezentują użytkownikom również za pomocą powiadomień. W jakim celu jest prowadzona dodatkowa weryfikacja Revolut? Czy takie działanie jest bezpieczne dla użytkownika?

Dodatkowa weryfikacja Revolut
W ostatnich dniach wielu użytkowników Revoluta, w tym ja, otrzymało e-maila w języku angielskim, który wyjaśnia, iż z powodu brexitu wymaga się podjęcia pewnych kroków. Mają one na celu umożliwienie udostępniania usług na takich samych zasadach jak dotychczas.
W treści wiadomości można przeczytać, że Revolut przygotowuje się na najczarniejszy scenariusz, czyli tzw. twardy brexit. Warto przypomnieć, że Revolut jest brytyjskim fintechem i wystąpienie Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej mogłoby zagrozić użytkownikom owej usługi.
Usługi oferowane są aktualnie na podstawie stosownej licencji, którą wydał brytyjski organ. W wypadku bezumownego wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej mogłoby to stanowić znaczne utrudnienie dla wielu użytkowników.
O co chodzi?
Revolut jakiś czas temu uzyskał Electronic Money License w na terenie UE i to właśnie m.in. na jej podstawie będzie możliwe dalsze korzystanie z usług (w wypadku najczarniejszego scenariusza brexitu) w całej Unii Europejskiej i niektórych innych państwach. Owa licencja pozwoli na udostępnianie usług na takich samych zasadach równie szerokiej grupie odbiorców.
Niestety proces transferu do licencjonowanej instytucji pieniądza elektronicznego, wyklucza użycie w tym celu zdjęcia prawa jazdy. Nowej weryfikacji dokonać natomiast można za pomocą zdjęcia dowodu osobistego albo paszportu.
Po zrobieniu i wysłaniu zdjęcia awersu i rewersu odpowiedniego dokumentu aplikacja poprosi użytkownika o dołączenie selfie. W ciągu 72 godzin użytkownik powinien dostać powiadomienie o wyniku weryfikacji.
Takie działanie Revolut można ocenić jako pozytywne, o ile faktycznie ma na celu zabezpieczenie interesów swoich użytkowników. Sam bardzo chętnie korzystam z usług brytyjskiego fintecha, ale rozumiem wszystkich, którzy mają pewne obawy. Takie działania, mimo że są podyktowane aktualną sytuacją, to z pewnością wpłyną na wiarygodność oferowanych usług.
05.07.2025 12:35, Mariusz Lewandowski
05.07.2025 12:21, Mariusz Lewandowski
05.07.2025 8:21, Aleksandra Smusz
05.07.2025 7:35, Igor Czabaj
05.07.2025 4:21, Mariusz Lewandowski
04.07.2025 18:00, Joanna Świba
04.07.2025 16:43, Katarzyna Zuba
04.07.2025 15:31, Joanna Świba
04.07.2025 14:17, Joanna Świba
04.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 12:15, Mateusz Krakowski
04.07.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 10:45, Mateusz Krakowski
04.07.2025 9:58, Aleksandra Smusz
04.07.2025 9:33, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski