Jeśli sądzisz, że w dobie Teamsów i Slacków Polacy nie mają popularnych komunikatorów, to jesteś mugolem

Biznes Technologie Dołącz do dyskusji
Jeśli sądzisz, że w dobie Teamsów i Slacków Polacy nie mają popularnych komunikatorów, to jesteś mugolem

W 2023 roku, polski komunikator ClickMeeting ustanowił nowy standard w świecie webinarów i spotkań online. Owszem, Teams, Slack i kilka innych platform są większe, ale ClickMeeting godnie reprezentuje polski kapitał na arenie międzynarodowej, a my zawsze spoglądamy w kierunku polskiego kapitału z uprzejmą życzliwością.

W ubiegłym roku, polska platforma ClickMeeting odnotowała imponujące liczby. Najaktywniejszym klientem była szkoła specjalizująca się w nauczaniu języków orientalnych ustanowiła rekord, organizując 6 619 wydarzeń online, co przekładało się na średnio 130 wydarzeń tygodniowo. Łącznie te sesje przyciągnęły 23 831 uczestników. To też pokazuje nie tylko dobry rozwój polskiego rynku komunikatorów, ale i że żarty z kolegów i koleżanek wybierających orientalistykę były nie na miejscu w czasach, gdy po angielsku mówi każdy.

ClickMeeting nie tylko umożliwia organizację spotkań, ale także oferuje różnorodne funkcje, z których korzystają użytkownicy. Najpopularniejszą z nich okazała się „prezentacja”, wykorzystywana w ponad połowie przypadków. Nadto dzielenie się ekranem i interaktywna tablica również zyskały na popularności. Jest to świadectwo rosnącego zapotrzebowania na interaktywne i angażujące formy edukacji oraz promocji.

Kim są poweruserzy ClickMeetingu?

Raport „State of online events” ClickMeeting wskazuje, że tak zwani „power userzy”, czyli użytkownicy intensywnie korzystający z platformy, odpowiadali za 26% wszystkich wydarzeń. Ich działania były zróżnicowane – od terapii online po szkolenia i webinary promocyjne. To pokazuje, jak platformy webinarowe stają się coraz bardziej profesjonalnym narzędziem, które służy nie tylko do przekazywania wiedzy, ale i do monetyzacji ekspertyzy.

Sektor edukacyjny zdecydowanie dominuje na platformie, co pokazuje, że webinary są kluczowym narzędziem w nauczaniu i uczeniu się. Jednak nie ogranicza się to tylko do edukacji. Webinary są również używane w marketingu, sprzedaży, zdrowiu psychicznym i wielu innych dziedzinach, gdzie eksperci dzielą się swoją wiedzą, promują marki i zwiększają swoją widoczność.

Na podstawie danych ClickMeeting, można przewidywać, że webinary i spotkania online będą kontynuować swoją trajektorię wzrostu. Rozwój technologii, zwiększona dostępność narzędzi i rosnąca akceptacja spotkań online jako ważnego narzędzia komunikacyjnego w biznesie, edukacji i innych dziedzinach to czynniki, które będą napędzać ten trend.