- Home -
- Rodzina -
- Spotify zaczyna sprawdzać czy użytkownicy faktycznie są rodziną. Czyżby koniec "Spotify za 5 złotych/os"?
Streaming stał się powszechny i niezwykle popularny. Zapewne wielu z Was, czytelników, subskrybuje chociaż jedną z tego typu usług. W dobie popularności takich platform jak Netflix, ShowMax, Apple Music, czy Spotify, coraz więcej osób porzuca dotychczasowy sposób dostępu do dóbr kultury.

Jako, że Polacy słyną z cwaniactwa, to bardzo duża część użytkowników korzysta z Netflixa, czy Spotify za pomocą tzw. kont rodzinnych. Spotify właśnie rozpoczął weryfikację lokalizacji użytkowników.
Konto rodzinne Spotify
Konta rodzinne przewidziane są, jak wskazuje nazwa, dla rodzin. W przypadku najpopularniejszej w Polsce muzycznej platformy streamingowej, czyli Spotify - jest to wydatek rzędu 30 złotych/mies. Konto personalne dla jednego użytkownika kosztuje około 20 złotych/mies.
Wiele osób, zamiast korzystać z konta personalnego, zgaduje się ze znajomymi i zakłada konto rodzinne. Co prawda jest to koszt rzędu 30 złotych, ale w ramach jednej subskrypcji z dostępu premium może korzystać aż 6 kont. Oznacza to finalnie - dla pojedynczego użytkownika - miesięczny wydatek rzędu 5 złotych! Jest to zachowanie nie do końca zgodne z umową, ale - przykładowo - przedstawiciele innej platformy, czyli Netflixa, wydali oświadczenie, w którym przyzwalają na takie działanie.
Nadchodzący koniec procederu?
Serwisy Spiegel Online i Quartzy twierdzą, że Spotify zaczęło rozsyłać e-maile. W ich treści znajduje się link, przekierowujący na stronę, wyglądającą jak poniżej.

Dzięki wspomnianym wcześniej serwisom możemy stwierdzić, że takie e-maile otrzymali użytkownicy z co najmniej dwóch krajów. Warto dodać, że zgodnie z regulaminem usługi, co najmniej dwóch użytkowników - korzystających z konta rodzinnego - powinna mieszkać pod tym samym adresem.
Serwis internetowy Quartzy spróbował skontaktować się z przedstawicielami usługi Spotify, żeby uzyskać komentarz do sytuacji. Streamingowy gigant odpowiedział tak
Spotify testuje obecnie ulepszenia w zakresie obsługi kont rodzinnych, za pomocą małych grup użytkowników na wybranych rynkach. Zawsze testujemy nowe produkty i rozwiązania, ale nie możemy podać żadnych szerszych informacji na ten temat.
Z jednej strony walka z nieuczciwymi użytkownikami jest działaniem zrozumiałym. Z drugiej strony - dlaczego jedynie kryterium wspólnego mieszkania ma decydować o nazwaniu grupy ludzi "rodziną"?
zobacz więcej:
01.07.2025 21:10, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 15:55, Justyna Bieniek
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz