- Home -
- Biznes -
- Polacy najbardziej kochają marki, które stworzyli sami: Z Allegro przegrała prawdziwa legenda
Pracownia YouGov ustaliła, że żadna marka na świecie nie jest tak silna, jak koreański Samsung. A u nas? Cóż, okazuje się, że najsilniejsze marki w Polsce to te, które... stworzyli sami Polacy.

BrandIndex Inquiry to renomowane badanie, które pokazuje, które światowe marki są najbardziej poważane. Czynników, które są brane pod uwagę, jest niemało. To jakość, satysfakcja klientów, rekomendacje - i tak dalej.
Ogólnoświatowym "królem" okazał się tym razem Samsung, który wyprzedził Google, YouTube oraz Netflixa.
Polska lista zdecydowanie różni się jednak od tej światowej.
Najsilniejsze marki w Polsce. Allegro "królem"
Za polskie badanie w ramach światowego projektu YouGov odpowiada agencja Inquiry. Z analizy wynika, że żadnej konkurencji nie ma u nas lider polskiego ecommerce - Allegro. Marka otrzymała wynik 57 proc. w BrandIndex 2022. Drugie miejsce zajął E. Wedel. Żadna z tych dwóch topowych marek nie jest co prawda już do końca "polska", ale tworzyli je Polacy. A to jak najbardziej pozytywny sygnał - najbardziej cenimy marki, które powstały właśnie w Polsce. Zresztą w dziesiątce są i inne znane polskie firmy, na przykład Winiary, Pudliszki, Lubella czy Łaciate.
Na trzecim miejscu znalazł się jednak gigant z Niemiec, czyli Lidl. Tuż za nim jest inna handlowa z tego kraju - Rossmann. Mniej ceniona, ale także umiejscowiona w topowej dziesiątce, jest z kolei Biedronka.
Lidl zresztą jest jedynym "łącznikiem" pomiędzy listą polską a światową. Z tym że w światowym zestawieniu dyskontowy gigant zajął dopiero dziesiątą lokatę.
W światowej liście nie brak zresztą niespodzianek. Shopee, które jeszcze niedawno zupełnie nie było znane nad Wisłą, ma globalnie piątą pozycję. W dziesiątce nie ma z kolei gigantów świata tech - Apple, Facebooka, Instagrama, Twittera czy Amazona. Być może dlatego, że te firmy (a także ich właściciele) stawały się ostatnio bohaterami skandali. Google, chyba najmniej kontrowersyjny koncern techowy świata, trzyma się na bardzo mocnej, drugiej pozycji. Cóż, biznes to jednak nie show business i tu nie liczy się, żeby tylko o tobie pisali. "Królami" marketingu są więc firmy, o których pisze się mniej - za to raczej pozytywnie.
18.07.2025 5:15, Miłosz Magrzyk
17.07.2025 16:25, Igor Czabaj
17.07.2025 12:54, Rafał Chabasiński
17.07.2025 12:11, Edyta Wara-Wąsowska
17.07.2025 10:40, Mateusz Krakowski
17.07.2025 10:27, Mariusz Lewandowski
17.07.2025 9:49, Edyta Wara-Wąsowska
17.07.2025 9:02, Mateusz Krakowski
17.07.2025 8:12, Edyta Wara-Wąsowska
17.07.2025 7:54, Jakub Bilski
17.07.2025 6:55, Rafał Chabasiński
16.07.2025 19:21, Igor Czabaj
16.07.2025 12:38, Edyta Wara-Wąsowska
16.07.2025 11:40, Mateusz Krakowski
16.07.2025 10:39, Edyta Wara-Wąsowska
16.07.2025 9:49, Mateusz Krakowski
16.07.2025 9:05, Edyta Wara-Wąsowska
16.07.2025 8:35, Edyta Wara-Wąsowska
16.07.2025 7:55, Mariusz Lewandowski
16.07.2025 6:57, Igor Czabaj
16.07.2025 5:33, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:40, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:20, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:05, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski