Partnerzy serwisu:
ecommerce Zakupy

Nowe sklepy Ikea w Polsce. Ich asortyment będzie niestandardowy

Sylwia Tokarz
03.03.2025
Sylwia Tokarz
Sylwia Tokarz
03.03.2025
Nowe sklepy Ikea w Polsce. Ich asortyment będzie niestandardowy

IKEA to wciąż jedna z najpopularniejszych sieci sklepów z meblami i akcesoriami do wyposażeniem wnętrz. Marka doskonale znana jest na całym świecie i wcale się nie zatrzymuje. W tym roku w Polsce pojawić się mają nowe sklepy IKEA i to nie tylko w dużych miastach. Szwedzki gigant stawia poza tym na rozwój swoich usług i coraz bardziej skupia się na sprzedaży online. 

IKEA wciąż na topie

IKEA planuje w 2025 roku znaczące zmiany zarówno w logistyce, jak i w sposobie dystrybucji swoich produktów. Jednym z kluczowych kierunków rozwoju jest inwestycja w transport kolejowy, co ma poprawić efektywność dostaw. Dodatkowo firma zamierza zwiększyć liczbę automatów do odbioru zamówień oraz rozbudować sieć mobilnych i stacjonarnych Punktów Odbioru Zamówień. Decyzja ta wynika z rosnącej sprzedaży internetowej, która w ubiegłym roku zanotowała wzrost aż o 36%.

Ciekawą informacją jest to, że IKEA planuje również otwarcie testowych sklepów z niestandardowym asortymentem, co ma zwiększyć dostępność produktów także w mniejszych miastach.

IKEA w mniejszych miejscowościach

IKEA jest obecna w Polsce od 1990 roku i do tej pory otworzyła 11 sklepów w największych miastach w kraju (m.in. Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań). Oprócz tradycyjnych placówek firma rozwija także Studia planowania i zamówień, które działają w mniejszych miejscowościach i cały czas zyskują na popularności. 

Poza tym IKEA testuje nowy model sprzedaży oparty na gospodarce cyrkularnej. W Hiszpanii i Norwegii działa już od jakiegoś czasu platforma „IKEA Preowned”, która oferuje używane meble w dobrym stanie. Program pilotażowy cieszy się pozytywnymi opiniami a jeśli trend się utrzyma, w ciągu kilku lat opcja ta może zostać wprowadzona na wszystkie rynki, na których obecne jest szwedzkie przedsiębiorstwo.

Jednak jednym z kluczowych elementów planu firmy na najbliższe lata jest rozszerzenie oferty i ekspansja poza największe metropolie. IKEA testuje nowy format sklepów skoncentrowanych na akcesoriach do wyposażenia wnętrz. To nie lada gratka dla fanów tej skandynawskiej marki. 

IKEA obniża ceny

W 2024 roku kluczowym działaniem IKEA Retail w Polsce była inicjatywa dużej obniżki cen – największa w historii firmy inwestycja opiewająca na 500 mln zł. W jej ramach obniżono ceny 5 tysięcy produktów, średnio o 19 %. Była to odpowiedź na obecną sytuację ekonomiczną i rosnącą potrzebę oszczędzania w wielu gospodarstwach domowych.

W oficjalnym komunikacie prasowym IKEA Retail Polska przeczytać można: 

Patrząc na wyzwania, jakie stoją przed nami w 2025 r., dostrzegamy kilka kluczowych obszarów. Po pierwsze, nadal istotnym czynnikiem będzie sytuacja makroekonomiczna oraz wyzwania Polek i Polaków w zakresie zarządzania domowym budżetem. Dlatego nasza strategia skupia się na utrzymaniu przystępności cenowej i dalszej ekspansji sieci omnichannel. Po drugie, rosnąca konkurencja na rynku retail skłania nas do dalszych inwestycji w fizyczną i cyfrową sieć kontaktu z klientami. Planujemy testować nowe, niestandardowe formaty sprzedaży. Naszym celem jest budowa kompleksowego ekosystemu, który zapewni klientom łatwy i wygodny dostęp do naszej oferty.

W  bieżącym roku IKEA ma zamiar skoncentrować się na ekspansji poza duże miasta, wprowadzając nowe formaty sklepów i udoskonalając logistykę, aby ułatwić klientom dostęp do swoich produktów. Efekty zobaczymy już wkrótce.