Proszę odebrać, Revolut dzwoni. Poważnie, lepiej odebrać ten telefon

Finanse Prywatność i bezpieczeństwo Technologie Dołącz do dyskusji
Proszę odebrać, Revolut dzwoni. Poważnie, lepiej odebrać ten telefon

Podszywanie się pod zaufane instytucje to metoda oszustów, która od lat zbiera swoje żniwo wśród klientów banków i firm technologicznych. Wyłudzanie danych osobowych czy pieniędzy przez fałszywe rozmowy telefoniczne to problem nie tylko finansowy, ale też emocjonalny. Revolut postanowił stawić czoła temu wyzwaniu, wprowadzając w Polsce funkcję In-App Calls. To narzędzie, które ma pomóc klientom uniknąć pułapek zastawianych przez cyberprzestępców.

Ponad 4 miliony Polaków korzysta z Revoluta jako swojego codziennego narzędzia do zarządzania finansami. Dla tej grupy użytkowników firma wprowadziła funkcję In-App Calls, czyli możliwość kontaktu telefonicznego z konsultantami bezpośrednio przez aplikację. Rozwiązanie to ma przeciwdziałać rosnącej liczbie oszustw polegających na podszywaniu się pod banki lub instytucje publiczne.

Jak działać w sytuacji, gdy odbieramy telefon od kogoś podającego się za przedstawiciela Revoluta? Kluczowym krokiem jest zachowanie zimnej krwi i sprawdzenie, czy aplikacja faktycznie informuje o takiej próbie kontaktu. Nowa funkcja gwarantuje, że wszystkie połączenia inicjowane przez konsultantów odbywają się wewnątrz aplikacji, co eliminuje ryzyko manipulacji numerami telefonów przez oszustów. Nie jest to jakieś wybitnie innowacyjne rozwiązanie, ponieważ od dawna stosują go też inne działające w Polsce banki (np. ING), ale dobrze, że Revolut do tych rozwiązań wreszcie doszusował.

Oszustwa na Revoluta to chleb powszedni

Podszywanie się, znane również jako „spoofing”, to problem, który dotyka wielu firm finansowych, w tym Revoluta. Choć liczba takich przypadków spadła do najniższego poziomu od dwóch lat, każdy z nich pozostawia za sobą wyraźny ślad emocjonalny i finansowy.

Według Woody’ego Maloufa, szefa ds. przestępczości finansowej w Revolut, kluczowym elementem przeciwdziałania oszustwom jest odcięcie ofiary od wpływu oszusta zanim dojdzie do wyłudzenia. Dzięki funkcji In-App Calls klienci mogą być pewni, że rozmawiają z prawdziwym konsultantem, a nie przestępcą – podkreśla Malouf.

Jak działa In-App Calls?

Rozwiązanie jest proste, ale skuteczne. Gdy konsultant chce skontaktować się z klientem, rozmowa odbywa się bezpośrednio przez aplikację Revolut. To zamyka drogę oszustom, którzy wcześniej mogli imitować połączenia z oficjalnych numerów. Jeśli natomiast klient odbiera zwykłe połączenie telefoniczne od osoby podającej się za przedstawiciela Revoluta, najlepiej od razu zakończyć rozmowę i zweryfikować sytuację w aplikacji.

Funkcja In-App Calls to kolejny krok w kierunku wzmocnienia bezpieczeństwa klientów. Firma już teraz zachęca użytkowników do korzystania z czatu w aplikacji, który pozostaje najbezpieczniejszym kanałem komunikacji z obsługą klienta. Nowa funkcja ma też zadebiutować w usługach Revolut Business, co zwiększy bezpieczeństwo firm korzystających z aplikacji.