Zakupy spożywcze online bardzo powoli, ale jednak zyskują na popularności. To świetne rozwiązanie dla osób, które mieszkają w dużym mieście, a po powrocie z pracy nie mają siły na zrobienie niezbędnych zakupów. Niektórzy jednak mają pewne wątpliwości co do zamawiania produktów spożywczych przez Internet. Najczęściej chodzi o kwestię reklamacji. Czy np. jeśli dostawca przywiezie w części spleśniałe truskawki lub mąkę w uszkodzonym opakowaniu, to czy klient może coś z tym zrobić? Reklamacja produktów spożywczych zamówionych przez Internet wydaje się bowiem problematyczna.
W niektórych przypadkach wystarczy skorzystanie z prawa do odstąpienia umowy
Zakupy spożywcze online wydają się być dla niektórych problematyczne – i to z kilku powodów. Najwięcej wątpliwości dotyczy jednak reklamacji i zwrotu towaru. Konsumenci narzekają, że najchętniej zwróciliby niektóre produkty. Powód? Na przykład byli przekonani, że dany towar ma inny skład niż myśleli itp. W niektórych przypadkach taki zwrot jest możliwy bez specjalnych, dodatkowych czynności. Wystarczy skorzystać z prawa do zwrotu towaru w ciągu 14 dni od jego zakupu w wyniku umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa/na odległość. Konsument nie musi wtedy nawet podawać przyczyny zwrotu.
Musi jednak pamiętać, że taki manewr na pewno nie uda się np. z owocami czy innymi produktami, które mogą szybko stracić na świeżości. To jedno z ograniczeń wynikających z pkt 4 art. 38 Ustawy o prawach konsumenta:
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia