Rosnące oczekiwania klientów na rynku e-commerce
E-commerce w Polsce stale się rozwija. Duży rozkwit tego obszaru w erze pandemii spowodował, że klienci stali się jeszcze bardziej wymagający, a konkurencja na rynku sklepów internetowych oraz platform zakupowych jeszcze większa. Zakupy przez internet są szybsze i wygodniejsze. W czasach restrykcji związanych z COVID-19 były bezpieczniejsze. Po zniesieniu lockdownu nie nastąpił pokaźny spadek transakcji zawieranych drogą internetową. Prognozy przewidują, że w kolejnych latach nastąpi jeszcze bardziej intensywny rozwój sprzedaży na rynku e-commerce w związku z coraz większą liczbą nowych klientów, którzy chcą zdobyć tańsze produkty i cenią sobie wygodę.
Już 29 czerwca wystartuje długo zapowiadana nowa platforma zakupowa od jednego z liderów branży IT i nowych technologii Comarch – wszystko.pl. Ofertą nowego Marketplace interesuje się wiele sklepów online. Jeszcze przed premierą portalu w serwisie zarejestrowało się ponad 11 000 sprzedawców z każdej kategorii, między innymi Bielenda, NEONET, Homla, Krosno czy Crocs.
Korzystne warunki rozwoju biznesu dla właścicieli sklepów e-commerce
Klienci nie muszą już ograniczać się przy zakupach w sieci do jednego Marketplace czy kilku dużych sklepów internetowych. Poza ceną zwracają też uwagę na przejrzystość procesu zakupowego, bezpieczeństwo transakcji czy wiarygodność serwisu, na którym kupują. Dlatego sprzedawcy muszą wyjść im naprzeciw i zaproponować ciekawe rozwiązania, dostosowane do ich potrzeb. O wyborze danej platformy w największym stopniu decyduje solidność właściciela. Ponadto brana jest pod uwagę zarówno grupa klientów, jak i odbiorców danej platformy. Ważne też są koszty prowadzenia biznesu online oraz wysokość prowizji za sprzedaż produktów.
Sprawdź polecane oferty
RRSO 20,77%
Podwyższona inflacja, coraz większa konkurencja na rynku e-commerce czy rosnące oczekiwania klientów powodują, że właściciele sklepów online i przedsiębiorcy e-commerce nie mogą stać w miejscu. Muszą pomyśleć o dywersyfikacji kanałów sprzedaży, rozwijać ofertę, być obecnym w wielu miejscach, gdzie są ich potencjalni klienci. W innym wypadku wyprzedzi ich konkurencja. Ludzie szukają obecnie oszczędności, więc ich zamierzeniem jest ograniczenie zakupów do określonych kategorii produktowych i zwiększenie ich w innych. Wiele osób chce zdobyć tańsze produkty, a nawet ich zamienniki. Rezygnują z towarów, które nie są niezbędne na rzecz takich, bez których nie da się przeżyć. Coraz częstszy zakup produktów codziennego użytku za pośrednictwem kanałów e-commerce jest spowodowany tym, że oferowane są tam przeważnie niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych, a także wybór towarów jest dużo większy. Sprzedawcy online, jeśli nie chcą zostać w tyle, muszą reagować szybko, angażując się w projekty, które potencjalnie mogą przynieść im nowe zyski i kolejnych klientów.
Nowa platforma wszystko.pl szansą dla sprzedawców online
Nowa platforma wszystko.pl oferuje sprzedawcom bardzo konkurencyjne warunki, między innymi 0% prowizji od sprzedaży, darmowe prowadzenie konta, indywidualnego opiekuna czy atrakcyjne pakiety marketingowe. Stabilność i perspektywę na rozwój platformy gwarantuje Comarch, który od ponad 30 lat tworzy portfolio złożone z rozbudowanych produktów IT, także tych z sektora e-commerce.
Sprzedawcy, myśląc o przyszłości swojego biznesu online, muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Handel elektroniczny opiera się na technologii, więc inwestycja w nią jest dla rynku e-commerce podstawą do tego, aby uchodzić za solidną firmę, która podąża za potrzebami konsumentów. Kluczowe jest istnienie dobrze dostosowanych opcji płatności, a także sposobów dostawy produktów. Powinny być wygodne dla klienta oraz zapewniać bezpieczeństwo. Decyduje to w głównej mierze o wyborze sprzedawcy. Na platformie wszystko.pl nie jest pobierana prowizja od sprzedaży, co bardzo pomaga osobom prowadzącym biznes internetowy. Umożliwia to otrzymanie większego zysku, a także pozwala zarządzać formą sprzedaży w pożądany dla danej firmy sposób.
Więcej o nowej platformie zakupowej i jej premierze dowiedzieć się można w tym miejscu.
Artykuł powstał we współpracy reklamowej z wszystko.pl