Biznes ecommerce Firma Zakupy Zakupy firmowe

Vendora.pl – powstał nowy marketplace dla przedsiębiorców. Nie musisz kupować, możesz wyleasingować

Mariusz Lewandowski
04.09.2023
Vendora.pl – powstał nowy marketplace dla przedsiębiorców. Nie musisz kupować, możesz wyleasingować

Kiedy mówimy o ecommerce, najczęściej mamy na myśli konsumencki rynek B2C. Jednak EFL, należący do międzynarodowej Grupy Credit Agricole, zamierza przedefiniować sposób, w jaki przedsiębiorcy i freelancerzy korzystają z zakupów online, uruchamiając Vendora.pl – marketplace B2B, na którym można nie tylko kupić sprzęt, ale też go wyleasingować.

Na Vendora.pl początkowo będą oferowane produkty z kategorii elektromobilności, sprzętu IT, telefonii oraz produktów „green i eko”, z planami na poszerzenie oferty o maszyny i urządzenia w najbliższej przyszłości. Ale co wyróżnia tę platformę, to fakt, że proces zakupu i podpisywania umowy leasingowej odbywa się w jednym, płynnym kroku, w pełni online. To odpowiedź na potrzeby młodszej generacji przedsiębiorców, którzy pragną załatwiać sprawy biznesowe w sposób szybki i zdalny.

Szukasz nowych marketplace’ów? Czytaj też:

Istnieje wiele marketplace’ów dostępnych zarówno na poziomie krajowym, jak i globalnym, ale te skierowane do biznesów B2B są rzadkością, mówi Wojciech Przybył z EFL. Z badań Europejskiego Funduszu Leasingowego wynika, że firmy, zwłaszcza mikro, małe i średnie, coraz częściej wybierają zakupy online. W ciągu najbliższych 5 lat spodziewany jest wzrost tej tendencji nawet o 50%.

Nie tylko platforma zakupowa, Vendora.pl otwiera drzwi dla dostawców, oferując im nowy kanał sprzedaży, zwłaszcza dla tych, którzy są nowi w świecie ecommerce. Dzięki łatwo dostępnym narzędziom dostawcy mogą bezproblemowo rozpocząć sprzedaż online. Dodatkowo platforma promuje interakcje biznesowe między użytkownikami, pomagając w budowaniu sieci kontaktów.

EFL chce wykorzystać swój know how w leasingu

EFL zwraca uwagę, że kluczem do sukcesu jest zapewnienie wygody i intuicyjności, zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Głównym celem jest dostarczenie specjalistycznego sprzętu, który jest niezbędny dla działalności firm w przyjazny sposób. Ciekawostką jest to, że Vendora.pl nie jest kierowana wyłącznie do start-upów. Platforma ma na celu przyciągnięcie szerokiej gamy przedsiębiorców, od jednoosobowych działalności gospodarczych i freelancerów, oferując im asortyment produktów, który jest dla nich kluczowy.

Za tworzenie Vendora.pl odpowiadają Krzysztof Polcyn oraz Tomasz Jasiński z Departamentu Innowacji EFL. Podkreślają oni, że ich misją jest dostarczenie najlepszych rozwiązań dla firm niezależnie od ich wielkości, z zasadą „minimum formalności, maksimum korzyści”. W komunikacie prasowym czytamy, że z niemal 10% udziałem w rynku i wzrostem o 7% w porównaniu do poprzedniego roku, EFL jest dobrze przygotowany do wejścia na rynek ecommerce, dostarczając unikalnych rozwiązań dla przedsiębiorców w Polsce. Będziecie leasingowali?