Pęka ci serce, gdy widzisz żywą choinkę na śmietniku? Volvo wychodzi naprzeciw miłośnikom natury i uruchamia wypożyczalnię choinek

Dobre wiadomości Dołącz do dyskusji (80)
Pęka ci serce, gdy widzisz żywą choinkę na śmietniku? Volvo wychodzi naprzeciw miłośnikom natury i uruchamia wypożyczalnię choinek

Jestem zdania, że Święta Bożego Narodzenia zawsze wywołują na ludzkich twarzach nieco więcej uśmiechu, budzą wrażliwość i sprawiają, że łatwiej nam być życzliwym dla innych. Na miłe gesty zdobywają się też firmy. Na przykład Volvo – zresztą już po raz drugi – wychodzi naprzeciw miłośnikom natury i żywych choinek. Wypożyczalnia choinek Volvo umożliwia wzięcie drzewka na czas świąt (oczywiście w donicy), a potem – zwrócenie go.

Szanujmy nie tylko ludzi i zwierzęta, ale także naturę

„Oddaj naturze to, co do niej należy” – tak brzmi hasło akcji. Jej celem jest oszczędzenie żywych choinek, które są masowo wycinane przed świętami Bożego Narodzenia. Jak można temu zapobiec? Volvo postanowiło, że w wybranych autoryzowanych salonach marki będzie wypożyczać choinki. Oczywiście w donicach. Po świętach będzie można je zwrócić, dzięki czemu drzewko nie zostanie zniszczone i wyrzucone na śmietnik, jak zazwyczaj ma to miejsce po Bożym Narodzeniu.

Co się dzieje z choinką, gdy oddamy ją z powrotem do wypożyczalni? Trafia następnie do szkółki leśnej, czyli tam, skąd ją sprowadzono. Dzięki temu może nadal swobodnie rosnąć i jednocześnie w dalszym ciągu oczyszczać powietrze. Volvo zobowiązuje się również, że posadzi 10 drzew za każdą zwróconą choinkę. Oczywiście – tymczasowy właściciel drzewka powinien dbać o nie w taki sposób, by później mogło ono bez przeszkód wrócić do lasu. Opłata za wypożyczenie choinki to 55 zł.

Wypożyczalnia choinek Volvo

To nie pierwsza akcja marki. Wypożyczalnia choinek debiutowała już w zeszłym roku i zyskała pozytywny odbiór, chociaż akcja nie była mocno nagłośniona. Volvo postanowiło kontynuować akcję w ramach przyjętej strategii długofalowych rozwiązań i zrównoważonego rozwoju. Troska o środowisko ma być jednym z elementów strategii odróżniających markę od konkurencji. Co by jednak nie mówić (i mając na uwadze to, że na pewno w dużej mierze jest to zabieg wizerunkowy), to każdą taką akcję warto wspierać. Tak, by w święta zadbać nie tylko o swoich najbliższych, ale także o nasze otoczenie.