Na zwrot pieniędzy od Ryanair trzeba będzie zaczekać nawet pół roku. Epidemia koronawirusa rozregulowała działalność przewoźnika, który ucieka się do zwolnień pracowników i nie nadąża z realizowaniem zwrotów.
Zwrot pieniędzy Ryanair
Na zwrot pieniędzy od Ryanair za niewykorzystany bilet lotniczy trzeba będzie zaczekać nawet do pół roku. Jak opisuje serwis „londynek.net”, powołując się na BBC, dyrektor irlandzkiego przewoźnika wprost twierdzi, że zwroty nie będą realizowane błyskawicznie.
Michael O’Leary, dyrektor generalny Ryanair w rozmowie z BBC informuje, że liczba klientów żądających zwrotu kosztów niewykorzystanych biletów wynosi już ponad 25 000 000. Zaznaczył, że każdy otrzyma zwrot pieniędzy, jednakże proces ten trwać może nawet do sześciu miesięcy.
O’Leary dodał również, że Ryanair w związku z epidemią koronawirusa chce zwolnić do 3 tys. pracowników (co stanowi ok. 15% wszystkich zatrudnionych), z czego zwolnienia dotkną przede wszystkim pilotów i personelu pokładowego. Wobec reszty pracowników zapowiadane jest obniżanie wynagrodzeń, nawet o 20%.
Takie działania są przedstawiane jako konieczne, by przedsiębiorstwo mogło w ogóle przetrwać kryzys. Warto wspomnieć, że w podobnej sytuacji jest przeważająca większość przewoźników sektora lotniczego. Nie dziwne, że zwroty realizowane są wolno, bo jest to po prostu sytuacja nadzwyczajna.
Przewoźnicy w dobie epidemii koronawirusa
Zamknięcie granic i wprowadzenie powszechnej izolacji uderza przede wszystkim w branżę turystyczną i w sektor przewoźników, zajmujących się połączeniami międzynarodowymi. Taką działalność wykonują przede wszystkim przewoźnicy lotniczy, toteż nawet najwięksi gracze z branży odnotowują gigantyczne straty.
Sam Ryanair uziemił około 99% całej floty, a jedyne połączenia jakie obecnie realizuje, to co do zasady jedynie te krajowe, na obszarze Wielkiej Brytanii. Dyrektor O’Leary dodatkowo wskazał na problem państwowej pomocy dla konkretnych przewoźników – Lufthansa i Air France otrzymają na podstawie krajowych regulacji istotną pomoc, która spowoduje, że rzeczoni przewoźnicy znajdą się w lepszej sytuacji aniżeli ci, których rządy macierzystych krajów nie przewidują szeroko zakrojonej pomocy.
Ryanair oferuje możliwość zwrotu biletów lub przełożenia lotu – jeżeli istnieje taka możliwość. Więcej informacji znaleźć można na stronie internetowej przewoźnika, odnoszącej się do możliwości zwrotu pieniędzy za bilety od Ryanair.
Warto zaznaczyć, że zgodnie z informacjami na stronie Ryanair, najszybciej zostanie zrealizowany zwrot, w ramach którego zaakceptuje się możliwość przeniesienia lotu, bądź przyjęcie vouchera. Zażądanie zwrotu gotówki jest – powtórzę – przysługującym uprawnieniem pasażera, jednak sam proces trwać może nawet do sześciu miesięcy.