REKLAMA
  1. Home -
  2. Praca -
  3. Biedronka zatrudnia seniorów. Dyskont wprowadza politykę aktywizacji starszych na rynku pracy
Biedronka zatrudnia seniorów. Dyskont wprowadza politykę aktywizacji starszych na rynku pracy

Rynek pracy dla osób w wieku 60 plus nie jest łaskawy. Ta tendencja jest niezmienna od wielu lat. Seniorzy nie są najbardziej pożądanymi pracownikami w Polsce. Na szczęście Biedronka, jako symbol narodowy, postanowiła stawić temu czoła i utworzyć miejsca pracy specjalnie dla nich.

Justyna Bieniek14.06.2018 9:09
Praca

Biedronka chce stworzyć miejsca pracy dla seniorów

Badania statystyczne nie napawają optymizmem – najprostsze prace, niewymagające specjalistycznej wiedzy najczęściej z przyczyn zdrowotnych są poza zasięgiem osób po 60 roku życia. Niestety bierność zawodowa 60-latków nie idzie w parze z zapotrzebowaniem na rynku pracy, które jest coraz większe. Wymagania rynku zmuszają pracodawców do wyjścia naprzeciw pracownikom, którzy w swojej zawodowej aktywności zbliżają się ku końcowi.

Do jednych z nich należy portugalski dyskont, który dostosował miejsca pracy do potrzeb i możliwość tej starszej grupy zawodowej. Od drugiego kwartału 2018 roku w Biedronce wprowadzone zostały nowe stanowiska, które z założenia miały odpowiadać wymaganiom starszych pracowników. Obok dotychczasowych, takich jak sprzedawca-kasjer, powstało stanowisko kasjera i pracownika sklepu. Taki podział zadań ma rozdzielać obowiązki i pozwalać na podjęcie pracy przez osoby, które np. z przyczyn zdrowotnych nie mogą wykonywać całego zakresu obowiązków przydzielonych młodszym pracownikom.

REKLAMA

Jak wynika z informacji podanych przez sieć Gazecie Wyborczej, w szeregach jej pracowników 6% załogi stanowią osoby po 50 roku życia i tylko 1% osoby po 60 roku życia. Najstarszy pracujący w Biedronce to 70-latek. To ma się niedługo zmienić. Dzięki nowym warunkom praca w dyskoncie będzie bardziej zindywidualizowana pod względem możliwości pracownika.

Praca dla seniorów w Biedronce

Biedronka to dyskont, który mimo wszystko dość dobrze kojarzy się Polakom. Wygląda na to, że dba on nie tylko o polskiego konsumenta - możemy przypomnieć sobie choćby reklamację alkoholu w Biedronce – ale również o polskiego pracownika – zarobki w Biedronce wcale nie należą do niskich, a w dodatku ciągle rosną. Nowe udogodnienie to nie tylko zabieg marketingowy, ale praktyczne i życiowe podejście do tematu, a także rozwiązania realnie wpływające na jakość i dostępność pracy.

REKLAMA
Dołącz do dyskusji

zobacz więcej:

Najnowsze
Warte Uwagi