- Home -
- ecommerce -
- Czy możliwy jest zwrot towaru kupionego w trakcie Black Friday?
Dzisiaj Black Friday, czyli największe święto zakupowe w roku. W promocjach biorą udział niemalże wszystkie sklepy i serwisy internetowe. Przypominamy Wam o obowiązujących regulacjach, tak abyście spokojniej podeszli do zakupów i nie zastanawiali się dwa razy, czy zakupiony towar będzie można zwrócić.

Już dzisiaj największe święto konsumpcjonizmu, czyli Black Friday. Warto pamiętać, że kupując towar, zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i za pośrednictwem Internetu w świetle prawa zawieramy umowę. W ramach tego stosunku prawnego występujemy w roli konsumenta, natomiast jego drugą stroną jest podmiot profesjonalny. Oznacza, to że nasza pozycja jest z natury słabsza. W tym właśnie celu - wyrównania stosunków pomiędzy stronami umowy - opracowane zostały prawa konsumenta.
Black Friday a zwrot towaru - pamiętajmy o przysługujących nam prawach konsumenta
Będąc w zakupowym szale możemy łatwo zapomnieć o przysługujących nam z mocy prawa uprawnieniach. Z tej okazji postanowiliśmy przypomnieć Wam o najistotniejszych z nich.
- Prawo do rękojmi - to podstawowe prawo konsumenta, które nie jest "wygaszone" w trakcie trwania jakichkolwiek wyprzedaży czy promocji. Oznacza, że sklep nie może odmówić przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi. Pamiętajmy jednak o jednym jedynym wyjątku, który może stanowić dla sprzedawcy powód do ustalenia atrakcyjnej ceny. Jeśli powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której zostaliśmy poinformowani/wiedzieliśmy przed zakupem towaru, wówczas nie możemy reklamować towaru powołując się na prawo do rękojmi.
- Zwrot w sklepie stacjonarnym - to kwestia, która wzbudza najwięcej kontrowersji. W głównej mierze dlatego, że zwrot towaru - bez wskazania jego wady - uzależniony jest od dobrej woli sprzedawcy. Sprzedawca w regulaminie sklepu stacjonarnego samodzielnie określa procedury zwrotu. Oznacza to, że nie jest zobowiązany do przyjęcia towaru, w przypadku gdy zmieniliśmy co do niego zdanie.
- Zwrot w sklepie internetowym - kwestia zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym wygląda zgoła inaczej. Jako konsumenci nie mamy jakiejkolwiek możliwości "zapoznania" się z towarem. Nie możemy go dotknąć, zmierzyć, założyć etc. Właśnie z uwagi ograniczone możliwości organoleptycznego poznania towaru ustawodawca przewidział specjalny termin. Tym samym, jako konsumenci posiadamy ustawowe prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni. W wielu sklepach internetowych ten termin został wydłużony, lecz 14 dni to ustawowe minimum. Przy okazji zwrotu z zachowaniem przedmiotowego terminu nie jesteśmy zobowiązani, aby wykazać przyczynę zwrotu.
zobacz więcej:
11.07.2025 18:33, Miłosz Magrzyk
11.07.2025 15:41, Miłosz Magrzyk
11.07.2025 15:17, Mariusz Lewandowski
11.07.2025 12:08, Mateusz Krakowski
11.07.2025 11:24, Edyta Wara-Wąsowska
11.07.2025 10:36, Materiał Partnera Bezprawnika
11.07.2025 10:04, Mateusz Krakowski
11.07.2025 9:39, Edyta Wara-Wąsowska
11.07.2025 8:19, Edyta Wara-Wąsowska
11.07.2025 7:07, Aleksandra Smusz
11.07.2025 5:57, Mariusz Lewandowski
11.07.2025 5:48, Igor Czabaj
11.07.2025 4:50, Mariusz Lewandowski
10.07.2025 20:12, Joanna Świba
10.07.2025 13:37, Mariusz Lewandowski
10.07.2025 13:24, Edyta Wara-Wąsowska
10.07.2025 12:41, Joanna Świba
10.07.2025 12:29, Mariusz Lewandowski
10.07.2025 12:03, Edyta Wara-Wąsowska
10.07.2025 11:23, Mateusz Krakowski
10.07.2025 10:32, Edyta Wara-Wąsowska
10.07.2025 10:11, Mateusz Krakowski
10.07.2025 9:20, Igor Czabaj
10.07.2025 8:28, Aleksandra Smusz
10.07.2025 7:46, Aleksandra Smusz
10.07.2025 6:30, Igor Czabaj