ecommerce Finanse

BLIK-iem zapłacimy też przez Messendżera

BLIK-iem zapłacimy też przez Messendżera
BLIK-iem zapłacimy też przez Messendżera
 

Na łamach dzisiejszego Pulsu Biznesu opisany został nowatorski model płatności w Internecie przy wykorzystaniu Blik. Polacy coraz chętniej za zakupy w Internecie płacą przy użyciu systemu płatności Blik. Popularność komunikacji tekstowej, przy wykorzystaniu czatbotów (vide Messenger) rośnie z roku na rok. Natomiast możliwość dokonywania płatności bezpośrednio przy użyciu czatu jest dużym atutem przekładającym się na konwersję sprzedaży. Czy stoimy na progu rewolucji zakupów w sieci?

Messenger & Blik – nowy model zakupów w Internecie

Koda Bots to polska spółka odpowiedzialna za tworzenie botów wspierających obsługę klienta, sprzedaż, komunikację wewnętrzną, marketing i wiele innych procesów biznesowych w zakresie działalności internetowej przedsiębiorstw. Tpay to system płatności, którego właścicielem jest Krajowy Integrator Płatności. Owocem kolaboracji wskazanych powyżej podmiotów ma być przeniesienie kompletowania zamówień oraz pełnego procesu płatności za zakupy internetowe do aplikacji Messenger. Ma być to możliwe przy wykorzystaniu botów oraz kodów Blik.

Obecnie rola czatbotów, które znane są zapewne większości użytkowników Messengera ograniczała się wyłącznie do pomocy klientom w zakupach internetowych. Tym samym, w momencie gdy decydujemy się na zakup produktu jesteśmy zmuszeni do przejścia na stronę danego sklepu. Najczęściej poprzez wypełnienie standardowego formularza dopełniamy formalności związanych z uzupełnieniem danych adresowych. Następnie samodzielnie wybieramy formę płatności oraz sposób dostarczenia przesyłki.

Nowatorskość planu Tpay oraz Koda Bots polega na tym, aby cały te proces przenieść na platformę Messenger. Kluczową rolę w tym rozwiązaniu ma odgrywać system płatności Blik. Dotychczas rozwiązania wykorzystujące czatboty przy płatnościach znalazły zastosowanie na rynku azjatyckim. Klienci mogą zamknąć cały proces transakcyjny przy wykorzystaniu czatbotów, lecz odbywa się to wyłącznie przy użyciu kart płatniczych.

Polacy coraz chętniej za zakupy w Internecie płacą Blikiem

Jak donosi Puls Biznesu, jak pierwszy z innowacyjnego modelu skorzystał sklep internetowy Myszojeleń. Tym samym, przy wykorzystaniu komunikatora internetowego jesteśmy w stanie za pośrednictwem fanpage’a sklepu kupić kultowe klapki Kubota w autorskiej odsłonie Myszojelenia. Twórcy poinformowali, że z czasem asortyment produktów dostępnych za pośrednictwem Messengera będzie sukcesywnie się zwiększał.

Rozwiązanie, które pragnie zaoferować konsumentom duet Tpay oraz Koda Bots jest unikatowe w skali polskich, jak również europejskich wariantów transakcyjnych. Zdaniem twórców model azjatycki, w założeniach którego klienci sklepów muszą podawać dane ze swoich kart płatniczych nie sprawdziłby się na polskim rynku, stąd zdecydowali się na wybór zdobywającego coraz większą popularność nad Wisłą Blika.

Blik jest coraz częściej wybieranym przez Polaków systemem płatności. W pierwszym kwartale 2021 roku za jego pośrednictwem zrealizowano 153 mln transakcji. Ich łączna kwota oscylowała w granicach 20 miliardów złotych.