Jesteś przedsiębiorcą i prowadzisz sprzedaż e-commerce? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pozwolą Ci uniknąć błędów przy prowadzeniu działalności gospodarczej w Internecie. Jeżeli dopiero stawiasz pierwsze kroki w branży e-commerce lub dotychczasowe działania podejmowane przez Ciebie nie przynosiły oczekiwanych rezultatów, to ten poradnik jest właśnie dla Ciebie!
E-commerce całkowicie zmienił krajobraz handlu detalicznego. Obecnie asortyment produktów i usług, do których mamy dostęp za pośrednictwem sieci jest niepoliczalny. Każdego dnia powstają nowe sklepy internetowe. Sprzedajemy i kupujemy już nie tylko za pośrednictwem platform sprzedażowych jak – Allegro czy Amazon, lecz bezpośrednio od dystrybutorów. Spektrum dostępnych towarów oraz usług wydaje się być nieskończone i obejmuje dosłownie wszystkie towary, które wcześniej mogliśmy kupić tylko stacjonarnie. Najwięksi producenci, zarówno krajowi, jak i zagraniczni, szczególnie teraz w dobie pandemii stawiają na sprzedaż za pośrednictwem Internetu.
Nieograniczone możliwości e-commerce
Warto, aby w pełni wykorzystać te okoliczności, zarówno geopolityczne, które niejako popychają nas w stronę prowadzenia działalności właśnie w sieci, jak również techniczne, dzięki którym jest to coraz wygodniejsze oraz prostsze. W rozwoju swojej platformy sprzedażowej pomóc Ci mogą rozwiązania, które z powodzeniem stosują giganci, tacy jak np. FedEx. Sam hołduję zasadzie, iż nie warto jest oszczędzać na produktach/usługach, które w znacznym stopniu mogą ułatwić Ci życie.
Jeśli zdecydujesz się na współpracę z FedEx z łatwością zrealizujesz zamówienia online nie tylko w kraju, lecz również za granicę w naprawdę korzystnych cenach. Elastyczność, wygoda oraz płynność to zasady, które wyznaje FedEx, a ich egzemplifikację stanowi moduł wysyłkowy. Przedsiębiorcy mogą go zintegrować zgodnie ze swoimi potrzebami, ponieważ współpracuje on z wieloma systemami oprogramowania biznesowego. Przy jego wykorzystaniu o wiele prostsze będzie nie tylko wysyłanie przesyłek, ale również zarządzenie nimi za pośrednictwem oprogramowania.
W zakres oferty FedEx wchodzi wysyłka wszelkich przesyłek, bez względu na ich gabaryty. Ponadto, w ramach usługi FedEx Next Day Standard firma doręcza paczki do wagi 70 kg i to już na następny dzień roboczy. W innym wypadku wygodnym rozwiązaniem, szczególnie w przypadkach gdy wolimy sami o wybranej przez nas porze odebrać wszystkie przesyłki z konkretnego miejsca możemy skorzystać z usługi FedEx Direct2Retail w przypadku przesyłek krajowych. Przedmiotowa usługa umożliwia bowiem doręczenia wszelkich paczek, które kierowane są do retail point, których w Polsce jest już prawie 1000. Natomiast, gdy sytuacja jest naprawdę podbramkowa, a adresat z niecierpliwością wyczekuje paczki możesz skorzystać z FedEx Next Day. Usługa doręczenia do godziny 9/12 gwarantuje doręczenie Twojej pilnej przesyłki krajowej przed określonym czasem.
FedEx International Connect Plus i działalność e-commerce jest prostsza
Ponadto, warto w tym miejscu również wskazać najbardziej kompleksową usługę jaką jest FedEx International Connect Plus. Wybierając te usługę sklepy internetowe mogą oferować swoim klientom dodatkową opcję wysyłki międzynarodowej w bardzo atrakcyjnych cenach. FICP pozwala firmom e-commerce dotrzeć do kupujących online w Europie nawet w ciągu 2 dni. Wysyłka i odbiór paczki w Ameryce Północnej, to zaledwie 3 dni. Natomiast w ciągu 3 do 5 dni towary przez nas wysyłane dotrą do Azji oraz najdalszych zakątków Pacyfiku.
Łatwiejsze doręczenia w FedEx
Doręczenia i odbiór paczek często potrafią być utrapieniem, lecz z FedEx Delivery Managerem będą łatwiejsze niż kiedykolwiek. Twoi klienci dzięki tej usłudze będą mogli spersonalizować datę oraz lokalizację doręczenia, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat. Otrzymają dostęp do specjalnej platformy dzięki której będą mogli wybrać opcję dostarczenia paczki do sąsiada lub pozostawienia jej w punkcie odbioru.
Banalne zwroty
Dzięki FedEx Global Returns zlecenie szybkiej przesyłki zwrotnej międzynarodowej może być prostsze niż się spodziewasz. Będziesz mógł powiązać przesyłkę zwrotną z przesyłką pierwotną, a wówczas jej monitorowanie z poziomu konta FedEx będzie jeszcze łatwiejsze. Ponadto, dzięki tej usłudze możesz samodzielnie tworzyć etykiety zwrotne oraz dokumenty celne i to dokładnie w tym samym czasie, co dla przesyłki pierwotnej. Istnieją łącznie trzy opcje doręczenia klientom etykiet zwrotnych oraz dokumentów celnych.
Odprawa celna z pomocą FedEx
Wsparcie od FedEx może okazać się również niezastąpione w związku z odprawą celną. Firma oferuje obecnie wiele narzędzi online, dzięki którym możesz sprawdzić, czy przesyłki, które pragniesz nadać są zgodne z regulacjami krajowymi lub przepisami obowiązującymi u importera. Ponadto, będziesz mógł skorzystać z narzędzia do wyszukiwania kodów ujednoliconych taryfy celnej. W znaczny sposób ułatwi to odprawę celną, a także zapewni prawidłowe obliczanie ceł oraz podatków. FedEx oferuje standardową odprawę celną, natomiast kierując się elastycznością oferuje również kompleksową ofertę rozwiązań o wartości dodanej w zakresie dotyczącym odprawy celnej.
Dodatkowo, FedEx stawia zarówno na wygodę, jak i ekologię. Decydując się na rozwiązania przyjęte przez FedEx masz pewność, że wszystkie niezbędne dokumenty znajdziesz na swoim mailu. Również dokumenty celne będziesz mógł przesyłać drogą elektroniczną, co pozwoli uniknąć Ci opóźnień w odprawach i ustandaryzuje czas dostawy przesyłek międzynarodowych.
Centrum analiz e-commerce od FedEx dla małych firm
FedEx zdaje sobie sprawę, że e-commerce jest przyszłością handlu. Dlatego też pragnie pomóc swoim partnerom, którzy stawiają pierwsze kroki na tej wciąż nowej płaszczyźnie. Na stronach firmy znajdziecie analizy przygotowane przez ekspertów, a także informacje o aktualnych trendach w różnych krajach. Dowiecie się z nich np. tego, że sprzedaż w trakcie transmisji live jest bardzo popularna w Chinach. Analitycy przewidują, że zrobi furorę również w Stanach Zjednoczonych oraz w Europie. W USA zanotowano gwałtowny wzrost sprzedaży online. Podobnie zresztą jak w Indonezji, która przeżywa rozkwit dzięki młodym mieszkańcom, którzy niezwykle sprawnie radzą sobie korzystając z rozwiązań cyfrowych.
W świecie tak zorientowanym na technologie cyfrowe kluczowe jest, aby nie tylko duże, lecz również średnie oraz małe przedsiębiorstwa rozważały tworzenie własnych platform handlu elektronicznego. Dzięki temu będą miały szansę na wypracowanie oraz utrzymanie przewagi konkurencyjnej w już i tak nasyconej branży. Skuteczne prowadzenie choćby małego sklepu internetowego, w połączeniu z możliwościami oferowanymi przez social media może przynieść sprzedawcom niesamowitą satysfakcję oraz znaczne zyski. O sukces będzie łatwiej, gdy postawisz na uznanych partnerów i sprawdzone rozwiązania.