Świąteczny szał związany z masą zamówień na ostatnią chwilę to jednocześnie radość, jak i bolączka dla wszystkich sprzedawców. Jak logistycznie zorganizować pracę w tak gorącym okresie? Ten problem z pewnością może rozwiązać usługa InPost Fulfillment.
InPost Fulfillment – sprawdzony sposób na świąteczne dostawy
Zdecydowana większość sprzedawców świetnie zna swoich klientów oraz potrzeby związane z ich codzienną obsługą. Często zdarza się jednak, że liczby zamówień, które będzie trzeba obsłużyć tuż przed świętami, nikt nie jest w stanie przewidzieć. W takich sytuacjach firmy ratują się dorywczym szukaniem nowych pracowników, czy oferowaniem wysokich stawek za pracę w nadgodzinach. Jedno i drugie może sporo kosztować, a poza tym trzeba jeszcze pomyśleć o pozostałej logistyce związanej z obsługą zamówień. W grę wchodzi bowiem wynajęcie dodatkowej powierzchni magazynowej, a także przeszkolenie i wdrożenie nowych pracowników, których i tak w firmie za chwilę nie będzie.
Zdecydowanie lepszą opcją wydaje się zlecenie tych czynności komuś z zewnątrz. Tu z pomocą przychodzi InPost Fulfillment. Krakowska firma oferuje przedsiębiorcom kompleksową obsługę związaną z wysyłką towarów do klientów. Doświadczenie, liczba pracowników oraz nowoczesne procesy logistyczne sprawiają, że obsługa największych okresów sprzedaży w roku może być naprawdę prosta. Nie trzeba bowiem martwić się zarówno o magazynowanie towarów, jak i całą obsługę związaną z ich wysyłką.
Co więcej, już w ubiegłym roku InPost udzielał swoim klientom gwarancji dostarczenia wszystkich przesyłek nadanych nawet dwa dni przed Świętami Bożego Narodzenia. Usługa była bezpłatna, a akcja okazała się dużym sukcesem. Decydując się na obsługę wysyłek przez InPost Fulfillment przedsiębiorcy mogą zapewnić swoim klientom dostawę towarów do ostatnich chwil przed wigilią czy Wielkanocą. To może poważnie wpłynąć na obroty firmy. W końcu komunikaty na stronach sklepów internetowych informujące o granicznym terminie gwarancji dostawy przypadającym na tydzień przed świętami, nie brzmią już dzisiaj zachęcająco. Uwagę przykuwa też fakt, iż operator ze stolicy Małopolski chwali się błyskawiczną obsługą nie tylko w najbardziej dochodowe dla sprzedawców tygodnie, ale i w całym roku, zapewniając dostawę towarów zamówionych do godziny 20:00 już następnego dnia.
Zapłacisz tyle, ile faktycznie skorzystasz
Oszacowanie liczby niezbędnych do obsłużenia procesów wysyłkowych jest niezwykle trudne. Zarówno przed najgorętszymi okresami jak Black Friday, czy święta, jak i w mniej dochodowych miesiącach, tak naprawdę nie wiadomo ile ostatecznie towaru uda się sprzedać. Dlatego rozliczenie usługi w ramach InPost Fulfillment dopiero po jej wykonaniu, w oparciu o rzeczywiste dane, może być niezwykle cenne. Zapewnia to też atrakcyjność usługi właściwie przez cały rok.
W ten sposób przedsiębiorca jest w stanie zniwelować ryzyko związane z niedoszacowaniem lub wręcz przeszacowaniem potrzebnych powierzchni i zasobów ludzkich. A to znów przekłada się na oszczędność kosztów i brak utraty potencjalnych klientów.
Ponadto InPost to sprawdzony, ciągle rozwijający się partner, który cieszy się w naszym kraju dużą popularnością. Przed kilkoma tygodniami informowaliśmy chociażby o bijącej rekordy popularności aplikacji InPost Mobile. Imponujące jest też tempo rozwoju firmy. W październiku ubiegłego roku w Polsce stało już 15 000 paczkomatów obsługiwanych przez krakowskiego operatora i nic nie wskazuje na to, by proces ekspansji miał się zatrzymać.
Artykuł powstał we współpracy z firmą InPost Sp. z o.o.