Wiele firm oferuje internet mobilny, także do komputerów. Czy umowa jest nieważna, jeśli po dotarciu do domu odkryjemy, że nie ma on zasięgu?

Firmy świadczące usługi telekomunikacyjne w swojej ofercie często przedstawiają rozmaite atrakcyjne rozwiązania mobilnego internetu. Może być on sprzedawany jako usługa do karty SIM telefonu lub np. jako osobna karta z modemem na USB. Zdarza się jednak, że faktyczne działanie sieci różni się od tego reklamowanego. Niedawno opisywaliśmy problemy z nielimitowanym LTE Play, które może być podstawą do rozwiązania umowy. A co robić w przypadku, gdy po uruchomieniu internetu zorientowaliśmy się, że w naszym miejscu zamieszkania nie ma zasięgu?

Niestety, co potwierdza Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, operator nie ponosi winy, jeśli mobilny internet nie działa poza wyznaczonymi regionami zasięgu sieci. To do konsumenta należy obowiązek sprawdzenia przed podpisaniem umowy, czy miejsce w którym będzie korzystał z usług, znajduje się w strefie odbioru sygnału od operatora. Tego typu informacje można najczęściej odnaleźć na stronie internetowej firmy lub bezpośrednio w salonie.

Choć mogłoby się wydawać, że internet mobilny powinien działać wszędzie tam, gdzie go zabierzemy, należy pamiętać, że tak samo jak sieci komórkowe – ma on ograniczony zasięg. Często drogą ratunku dla konsumentów chcących zerwać umowę za brak zasięgu sieci, są wprowadzające w błąd reklamy. Jeśli nabyliśmy usługę zachęceni informacjami, że np. będzie działać na terenie całej Polski, a tak w rzeczywistości nie jest, możemy posłużyć się art. 84 §1 kodeksu cywilnego. Na jego podstawie mamy możliwość unieważnienia umowy.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

W wielu przypadkach operatorzy zostawiają konsumentowi furtkę do tego, aby odstąpić od podpisanych zobowiązań – czasem przez zmianę ich warunków, czasem przez ich niedopełnienie. Niezadowoleni klienci korzystają z tego typu możliwości i po zgłaszaniu reklamacji często odstępują od umowy bez dodatkowych kar. Jeśli macie problemy z rozwiązaniem porozumienia ze swoim operatorem, warto skontaktować się ze specjalistą. Nasz zespół prawny zapozna się z każdym przedstawionym na adres kontakt@bezprawnik.pl problemem i doradzi dalsze możliwe działania.