Internet mobilny nie ma zasięgu – czy można zerwać umowę?

Gorące tematy Technologie Zakupy 26.05.2015
Internet mobilny nie ma zasięgu – czy można zerwać umowę?

Udostępnij

Michał Grązka

Wiele firm oferuje internet mobilny, także do komputerów. Czy umowa jest nieważna, jeśli po dotarciu do domu odkryjemy, że nie ma on zasięgu?

Firmy świadczące usługi telekomunikacyjne w swojej ofercie często przedstawiają rozmaite atrakcyjne rozwiązania mobilnego internetu. Może być on sprzedawany jako usługa do karty SIM telefonu lub np. jako osobna karta z modemem na USB. Zdarza się jednak, że faktyczne działanie sieci różni się od tego reklamowanego. Niedawno opisywaliśmy problemy z nielimitowanym LTE Play, które może być podstawą do rozwiązania umowy. A co robić w przypadku, gdy po uruchomieniu internetu zorientowaliśmy się, że w naszym miejscu zamieszkania nie ma zasięgu?

Niestety, co potwierdza Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, operator nie ponosi winy, jeśli mobilny internet nie działa poza wyznaczonymi regionami zasięgu sieci. To do konsumenta należy obowiązek sprawdzenia przed podpisaniem umowy, czy miejsce w którym będzie korzystał z usług, znajduje się w strefie odbioru sygnału od operatora. Tego typu informacje można najczęściej odnaleźć na stronie internetowej firmy lub bezpośrednio w salonie.

Choć mogłoby się wydawać, że internet mobilny powinien działać wszędzie tam, gdzie go zabierzemy, należy pamiętać, że tak samo jak sieci komórkowe – ma on ograniczony zasięg. Często drogą ratunku dla konsumentów chcących zerwać umowę za brak zasięgu sieci, są wprowadzające w błąd reklamy. Jeśli nabyliśmy usługę zachęceni informacjami, że np. będzie działać na terenie całej Polski, a tak w rzeczywistości nie jest, możemy posłużyć się art. 84 §1 kodeksu cywilnego. Na jego podstawie mamy możliwość unieważnienia umowy.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

W wielu przypadkach operatorzy zostawiają konsumentowi furtkę do tego, aby odstąpić od podpisanych zobowiązań – czasem przez zmianę ich warunków, czasem przez ich niedopełnienie. Niezadowoleni klienci korzystają z tego typu możliwości i po zgłaszaniu reklamacji często odstępują od umowy bez dodatkowych kar. Jeśli macie problemy z rozwiązaniem porozumienia ze swoim operatorem, warto skontaktować się ze specjalistą. Nasz zespół prawny zapozna się z każdym przedstawionym na adres kontakt@bezprawnik.pl problemem i doradzi dalsze możliwe działania.