Rezerwowanie biletów lotniczych jest nieodłączną częścią podróży, jednak czasami zdarzają się sytuacje, które wymagają anulowania lub zmiany planów podróży. Proces zwrotu może wydawać się skomplikowany i czasochłonny, szczególnie gdy mamy do czynienia z dużymi liniami lotniczymi, takimi jak Wizz Air. Jak odzyskać pieniądze z Wizz Air?
Zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet lotniczy to temat, który w ostatnich latach zyskał na popularności. Duży udział miała w tym oczywiście pandemia, ale problem nie skończył się wraz ze spadkiem zachorowań. Linie lotnicze w dalszym ciągu miewają problemy, co często powoduje konieczność zmiany planów wśród pasażerów. Jak sprawnie zwrócić się do Wizz Air z wnioskiem o zwrot opłaty za bilet? Opis całej procedury dostępny jest na stronie linii, najwygodniej będzie oczywiście jeżeli wniosek złożymy przez aplikację przewoźnika. Niezależnie od tego na stronie przewoźnika znajduje się formularz reklamacyjny.
Aby odzyskać pieniądze za bilet lotniczy w Wizz Air, należy przejść przez określone kroki zgodnie z polityką zwrotów linii lotniczych. O możliwości bezkosztowego zwrotu pieniędzy za zakup możemy mówić oczywiście przede wszystkim w przypadku odwołania lotu przez linie lub zmiany godziny jego odlotu. W przypadku zmiany rezerwacji, których przyczyny leżą po naszej stronie, procedura jest nieco inna.
Odwołanie lotu – jak odzyskać pieniądze z Wizz Air?
O zmianie godziny odlotu lub jego odwołaniu linia informuje nas za pośrednictwem maila i powiadomienia w aplikacji. W takiej sytuacji pasażer ma dwie możliwości. Pierwsza to bezpłatna zmiana rezerwacji na inny lot obsługiwany przez Wizz Air na tej samej lub porównywalnej trasie. Oczywiście jeżeli pozwala na to dostępność miejsc na dany lot. Druga możliwość to zwrot pieniędzy. W tym przypadku linia daje dwie opcje – zwrot 100 procent ceny na konto bankowe lub 120 procent ceny w formie środków WIZZ. Jest to po prostu zwrot na konto pasażera w aplikacji Wizz Air. Środki można w przyszłości wykorzystać na inny lot przewoźnika. Co istotne Wizz Air nie oferuje pasażerom możliwości zwrotu środków ani zmiany rezerwacji w przypadku, gdy zmiana została zainicjowana do 14 dnia poprzedzającego odlot, a różnica czasu pomiędzy wynosi mniej niż pięć godzin.
Anulowanie rezerwacji przez pasażera
Wizz Air daje również możliwość anulowania rezerwacji pasażerom – niestety nie jest to opcja bezpłatna. Najtaniej można to zrobić do 14 dni przed odlotem, wtedy dopłata wyniesie 309 zł. Otrzymamy jednak zwrot pieniędzy za bilet. Jeżeli czasu do odlotu jest mniej niż 14 dni, opłata wzrasta o 100 zł i nie możemy w takiej sytuacji liczyć już na zwrot kosztów zakupu biletu. Dotyczy to zarówno zmiany rezerwacji, jak i jej anulowania. Procedura jest szczegółowo opisana na koncie użytkownika. Aby zmienić naszą rezerwacje, musimy zalogować się na konto Wizz Air i wybrać lot, który chcemy anulować lub zmienić. Oczywiście nie można wykonać takiej operacji, jeżeli lot już się rozpoczął.
Sama operacja zmiany lub anulowania biletu zarówno, jeżeli przyczyna leży po naszej stronie, jak i wtedy, gdy leży po stronie linii, jest naprawdę bardzo intuicyjna. Niestety w przypadku tego przewoźnika wiele osób narzeka na czas oczekiwania na zwrot pieniędzy. Tu okres zwrotu jest pewną loterią, na ogół następuje w ciągu kilku dni. Pojawiają się jednak głosy, że niektórzy na zwrot muszą czekać nawet kilka miesięcy.