Klienci Pekao S.A., którzy przy logowaniu do konta korzystają z karty kodów jednorazowych, aplikacji PekaoToken i tokena sprzętowego muszą mieć się na baczności. Od jutra, jeśli zalogują się do bankowości elektronicznej w taki sam sposób jak dotąd, może ich czekać niemiłe rozczarowanie.
Karta kodów jednorazowych w Pekao S.A. odchodzi do lamusa
Już wkrótce UE wymusi m.in. na bankach silne uwierzytelnienie klientów, którzy będą chcieli zalogować się do bankowości elektronicznej. Jak podaje Cashless.pl, bank Pekao S.A. postanowił powoli przyzwyczajać klientów do nadchodzących zmian. W związku z tym stare metody autoryzacji, takie jak karta kodów jednorazowych w Pekao S.A., przestaną obowiązywać – i to już od jutra. Klienci, którzy zalogują się do bankowości elektronicznej przy użyciu karty mogą się niemile rozczarować. Ich konto zostanie bowiem „zablokowane” – nie będą mogli wykonywać żadnych operacji, nie skorzystają też z żadnych funkcji serwisu. Jedyne, co będą mogli zrobić, to kliknąć w link przekierowujący do zmiany metody autoryzacji. Jeśli tego nie zrobią – mogą zapomnieć o korzystaniu z konta internetowego.
Nowe metody autoryzacji w Pekao S.A.
W takim razie – jeśli nie karta kodów jednorazowych w Pekao S.A., to co? Nowe metody autoryzacji będą dwie – klienci zalogują się do bankowości elektronicznej albo dzięki jednorazowemu hasłu wysyłanemu SMS-em, albo dzięki aplikacji PeoPay.
Warto pamiętać o tym, że osoby, które posiadają „podstawowe” konto w Pekao S.A. za SMS autoryzacyjny muszą zapłacić – 20 groszy za jeden. Taka opłaca nie obowiązuje w przypadku osób, które mają Konto Świat Premium, Eurokonto Premium Plus, Eurokonto Prestiżowe, Eurokonto MAX, Eurokonto Złote, Eurokonto Private Banking. Osoby posiadające Eurokonto Srebrne za SMS-y autoryzacyjne nie muszą płacić, jeśli w przeciągu miesiąca jest ich mniej niż 10.
Silne uwierzytelnienie coraz bliżej
O tym, że już wkrótce w bankach zmienią się metody autoryzacji, uprzedzałam już na łamach Bezprawnika. Silne uwierzytelnienie ma przede wszystkim zwiększyć bezpieczeństwo transakcji elektronicznych. Część banków już jakiś czas temu wprowadziła dwuelementowe potwierdzanie tożsamości klientów. Pozostałe będą musiały jednak (i to dość szybko) oswoić swoich klientów z nowymi metodami. Warto też pamiętać o tym, że unijne rozporządzenie nie dotyczy wyłącznie logowania do bankowości elektronicznej, ale też np. płatności w terminalach płatniczych.