Dnia 3 czerwca 2015 roku opisaliśmy historię, której treść nadesłał nam na skrzynkę kontaktową czytelnik. Znaleźć ją można w odrębnym artykule, który traktuje o kradzieży z wykorzystaniem internetowego konta transakcji bankowych – iPKO.
W związku z opublikowanym materiałem, którego treść oparliśmy na relacji samego poszkodowanego, otrzymaliśmy odpowiedź od przedstawicieli banku. Przekazujemy oficjalne informacje, powiązane z opisywanym zdarzeniem.
W wiadomości e-mail otrzymaliśmy m.in. poniższe wyjaśnienie:
Sprawdź polecane oferty
Allegro 1200 - Wyciągnij nawet 1200 zł do Allegro!
Citi Handlowy
IDŹ DO STRONYTelewizor - Z kartą Simplicity możesz zyskać telewizor LG!
Citi Handlowy
IDŹ DO STRONYRRSO 20,77%
Ciężko w tym momencie jednoznacznie określić jak działał włamywacz – czy wydobył hasło poprzez phishing, dowolną inną metodą, czy jednak złamał zabezpieczenia iPKO, jednak pozostaje wierzyć oficjalnym informacjom. Ponadto, bank informuje, że adres https://www.ipko.pl/nowe prowadzi do serwisu PKO Banku Polskiego – nie twierdziliśmy, że jest inaczej, a poprzedni tekst wskazywał jedynie na inny, zbliżony adres, który pojawił się w historii przeglądarki obok poprawnego. Przekazano nam również inne poprawne odnośniki do stron transakcyjnych: https://www.ipko.pl/, https://www.ipkobiznes.pl/kbi, https://inteligo.pl/secure, których obecności w pasku adresu nie należy się obawiać.
Przedstawiciel banku zwrócił także uwagę na to, że bank nie „umywa rąk” od całej historii, reklamacja została przyjęta i jest rozpatrywana, choć nieznane są jeszcze żadne konkretne decyzje w tej sprawie.
Otrzymaliśmy również informację o tym, że PKO stara się prowadzić politykę informacyjną w sprawie zagrożeń i wyczula swoich klientów na różnego rodzaju próby wyłudzeń haseł czy loginów. Ze strony Bezprawnik.pl również alarmujemy i przestrzegamy przed przekazywaniem swoich danych dostępowych. Oto fragment wiadomości od przedstawiciela banku, zawierający istotne porady praktyczne, z którymi polecamy się zapoznać:
Uprzejmie dziękujemy PKO BP za zainteresowanie się sprawą. Obecnie czekamy na dalszą odpowiedź od naszego czytelnika, który zweryfikuje postęp rozpatrywania reklamacji. Postaramy się na bieżąco informować o wszelkich wydarzeniach, które mogą pomóc czytelnikom w zapobieganiu potencjalnych kradzieży.