Lajt Mobile – czy wirtualny operator jest godny zaufania?

Gorące tematy Technologie Zakupy 25.09.2016
Lajt Mobile – czy wirtualny operator jest godny zaufania?

Udostępnij

Jerzy Wilczek

Opinie o Lajt Mobile są w sieci stosunkowo nieliczne. Być może wynika to z faktu, iż do niedawna wirtualny operator działał pod nazwą White Mobile. Jednak kilka chwil z Google łączy go też z marką Telestrada S.A., która nie cieszy się najlepszą renomą w komentarzach internautów. 

Postanowiłem sprawdzić jak sieć Lajt Mobile spisuje się w bezpośredniej konfrontacji, a jedna z ofert wybitnie taniego abonamentu (mniej więcej 14 złotych miesięcznie w skali roku) wydała się doskonała dla potrzeb jednego z moich telefonów awaryjnych. Przesadnie nawet z niego nie korzystam, istotne jest, żeby po prostu zawsze był włączony i dostępny. Wybrana przeze mnie oferta to zresztą całkiem niezła propozycja, ale nie zagłębiajmy się w to – nie chodzi tu o reklamę operatora, a raczej rozwianie (lub nie) pewnych wątpliwości.

Opinie o Lajt Mobile – próżno szukać w sieci

Generalnie operator jest dość słabo „wypozycjonowany” w sieci, ciężko znaleźć jakąś istotną bazę opinii jego abonentów na temat oferty. Niniejszy artykuł jest próbą wypełnienia tej luki, z tego też względu oczywiście gorąco zachęcam do publikowania swoich doświadczeń, pozytywnych i negatywnych, w komentarzach pod tekstem.

Pewnego rodzaju ulgą jest fakt, iż próżno szukać lawiny podejrzanie pozytywnych opinii na temat Lajt Mobile, co w rezultacie pozwala podejrzewać, iż na tę chwilę operator nie stosuje tak nielubianego przez nas marketingu szeptanego. Ale… brak jakichkolwiek opinii jest sam w sobie również niepokojący, w rezultacie bardzo długo zastanawiałem się czy nie zdecydować się na usługi jakiegoś droższego, ale bardziej renomowanego przedsiębiorcy.

Ta luka, w wyniku której opinie o Lajt Mobile są tak nieliczne, wynika zapewne z faktu niedawnego rebrandingu – operator jeszcze przed rokiem nazywał się White Mobile. Lajt Mobile to marka, zaś jej administratorem (podobnie jak w przypadku relacji Play – P4, Plus – Polkomtel) jest niejaka Telestrada S.A. i to tutaj skoncentrowałem moje poszukiwania.

Telestrada S.A. nie ma w sieci zbyt dobrych opinii

Oczywiście nie musi być to wina samej Telestrada S.A, choć złośliwi mogliby powiedzieć, że przykład zawsze idzie z góry – szczególnie gdy zjawisko przyjmuje szerszą skalę. Ja jednak kategorycznie odcinam się od takich osądów, a nad pracownikami, którzy chcą osiągnąć dobry wynik sprzedażowy nie zawsze łatwo zapanować.

Podobnie jak swego czasu bardzo dużo pomniejszych dostawców energii podszywało się pukając do drzwi jako przedstawiciele „Energa S.A.” tak w internecie można znaleźć wiele opinii osób, które są zdania, iż do umowy z Telestradą namówili ich konsultanci sugerujący, iż są reprezentantami Telekomunikacji Polskiej. Niestety opinie te pojawiają się w szerszej, kilkuletniej proporcji czasowej, co nie wskazuje na to, by tego typu przypadki miały już dawno rozwiązany charakter kompletnych incydentów.

Oczywiście wiarygodność takich komentarzy w sieci jest ograniczona, jednakże sam fakt ich istnienia pogłębił moje wątpliwości odnośnie ewentualnej współpracy z Lajt Mobile.

Lajt Mobile – przeniesienie numeru

Po wypełnieniu stosownego wniosku na stronie internetowej, operator zadzwonił do mnie raz, na wyraźnie wskazany numer kontaktowy. Niestety, byłem wtedy w pracy. Ponowną próbę kontaktu podjęto, ale na numer… który chciałem przenieść. Według mnie abonent po to podaje numer kontaktowy, aby operator nie kontaktował się z nim przez numer, który może być w posiadaniu na przykład pięcioletniego dziecka. W celu wywołania ponownej próby kontaktu konieczne było ponowne wypełnienie wniosku na stronie internetowej.

Pani na infolinii była bardzo miła, kompetentna i nie była natarczywa. Ustaliliśmy wszelkie niezbędne kwestie. Pani poprosiła mnie o przesłanie skanu dowodu osobistego na adres e-mailowy filmy, ale ja jestem „niezwyczajny” rozsyłać swój dowód osobisty taką drogą. Zdradzę jednak, że nijak nie przeszkodziło to jednak w zawarciu umowy i uruchomieniu usługi.

Z pracownikiem poczty, który równocześnie przywozi i zabiera dokumenty – szczególnie mając na uwadze renomę Telestrada S.A. – nie udało mi się porozumieć, ponieważ zapowiedział, iż nie pozwoli mi wnikliwie zapoznać się z dokumentami. Zażądałem zatem awizacji i na szczęście Pani w okienku pocztowym doskonale rozumiała istotę tego typu umów dając mi na zapoznanie się z treścią umowy tyle czasu, ile trzeba.

Lajt Mobile – podpisanie umowy i aktywacja

Pewnego rodzaju zaletą jest fakt, iż umowa została sporządzona w dość elastycznej postaci – od razu do jej postanowień włączono dodatkowy pakiet (2 zł) darmowych połączeń, o który prosiłem przez telefon. Dołączony do korespondencji regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych na tę chwilę nie zaskoczył mnie niczym w swojej treści w relacji do analogicznych zapisów stosowanych przez konkurentów. Być może, a być może nie, jego niedoskonałości ujawni ewentualne niezadowolenie z jakości świadczonych usług.

Po podpisaniu umowy ponownie byłem troszkę rozczarowany jakością działu obsługi klienta, który… pozostawił mnie bez słowa. Przez cały czas brakowało mi komunikacji i informacji na temat tego co dalej dzieje się z moim zleceniem. Na szczęście dzwoniąc na BOK znów otrzymałem bardzo miłą i rzetelną informację, że świadczenie usług rozpocznie się za 3 dni, a karta SIM została już do mnie wysłana.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

Karta doszła i świadczenie usług rozpoczęło się bez problemu w zakresie połączeń telefonicznych. Jednakże na tę chwilę nie otrzymałem z sieci ustawień konfiguracyjnych dla internetu/mms, co jest dla mnie pewnego rodzaju niespodzianką. Będę musiał ten problem rozwiązać manualnie lub przy wsparciu operatora w najbliższym czasie.

Lajt Mobile – a jaka jest moja opinia?

Myślę, że jeszcze za wcześnie, by ferować jakiekolwiek wyroki, ale ten artykuł to już zawsze coś, prawda? W mojej ocenie Lajt Mobile ma jedną z lepszych obecnie ofert cenowych dla zwolenników abonamentu (atrakcyjniej, niż na kartę), natomiast nadal jest bardzo młodym operatorem, któremu wciąż jeszcze brakuje nieco obycia i doświadczenia na tle gigantycznych, wielomilionowych struktur konkurentów.

Niewykluczone, że powstanie druga część tego artykułu, gdy zbiorę nieco więcej doświadczeń na temat systemu faktur (mam nadzieję, że jest tam jakieś wygodne rozwiązanie) czy pojawienia się problemów z zasięgiem (operator działa na nadajnikach Polkomtela, więc nie przewiduję). Na tę chwilę jednak dziękuję za lekturę.

A jeżeli zdarzy się Wam jakiś problem z operatorem – tym lub innym – być może warto zdecydować się na skorzystanie z pomocy prawnika? Przypominamy, że z Bezprawnikiem współpracuje zespół prawny świadczący profesjonalne, odpłatne usługi prawne w najwygodniejszej z możliwych formie – przez internet. Poradę możecie zamówić za pośrednictwem adresu kontakt@bezprawnik.pl

Fot. tytułowa: Materiały promocyjne operatora Lajt Mobile

46 odpowiedzi na “Lajt Mobile – czy wirtualny operator jest godny zaufania?”

  1. Z ciekawości wszedłem na ich stronę. I wyszedłem. Nie ufam marce, której strona wygląda jak sprzed lat. Sprawdźcie sami, strona stworzona przez Strony Internetowe Wałbrzych, która się chwali, że strony internetowe robi od ’97 roku. I chyba tam zostali.

  2. 14 zł miesięcznie za nieużywany telefon? Co niby jest w tym abonamencie?
    Nie widzę takiego abo na ich stronie.

    Czyżby artykuł sponsorowany?

  3. mam dwie karty prepaid u nich i jak na razie żadnych problemów. Głośny ostatnio problem rejestracji załatwili chyba najsprawniej. Robi się doładowanie przelewem ze swojego konta i po sprawie (dodatkowo doładowanie jest wtedy premiowane 50%bonusem)

  4. Również zostałem poproszony o przesłanie skanu dowodu w celu podpisania umowy.
    Czy dobrze rozumiem, że zawarłeś umowę bez przesyłania skanu dowodu osobistego na adres e-mailowy?

    Według Rejestru Zbiorów Danych Osobowych (https://egiodo.giodo.gov.pl/form_ver4.dhtml?form_id=88865742) w celu podpisania umowy abonenckiej TELESTRADA S.A. ma prawo przetwarzać tylko poniższe dane z dowodu osobistego:
    – nazwiska i imiona,
    – adres zamieszkania lub pobytu,
    – numer ewidencyjny PESEL,
    – seria i numer dowodu osobistego.
    Pozostałe dane na dowodzie osobistym mogą (a nawet powinny) być ukryte (nieczytelne, np. zamazane).

  5. skorzystałeś z promocji STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ. ja też internet i mms sam sobie ustawiłem wszystko działa i na 12 miesięcy wychodzi 14,5 zł za miesiąc NAJLEPSZA OFERTA OD POLSKIEGO OPERATORA

    • Mi za każdym razem kiedy uruchamiam telefon przychodzą pliki z konfiguracją. Jeżeli nie docierają automatycznie to wysyłamy sms 8090 o treści internet lub mms i paczka przychodzi. Z internetem bo tylko z tego korzystam nie miałem problemu tam gdzie play czy tmobile ma pełną skalę i H+ lub lte i jest problem z netem to lajt w tych samych miejscach śmiga jak wściekły. Z BOA też problemów noted było, jeżeli chodzi o stronę sprawa mało ważna, najważniejsze że są podane wszystkie informacje, minus że nie ma apki no i te kody ussd, z pakietem internetowym w przypadku 10gb za 10zł skalę just to ze przy wykorzystaniu limitu trzeba wysłać kodem ussd dyspozycje wyłączenia pakietu I ponownie wysłać o rozpoczęcie nowego, jeżeli limitu pierwszy krok to net nie ruszu. Obecnie czekam na info z lajt odnośnie konfiguracji APN, zaktualizowałem p8lite do wersji androida 6.0 B608 i zamiast lajt mobile pojawia mi się PLUS I pomimo konfiguracji automatycznej jak i ręcznej internet nie rusza.

  6. Witam
    Jak z prawnego punktu widzenia wygląda sytuacja:
    „CELEM ZAWARCIA UMOWY JEST PRZESŁANIE SKANU DOWODU OSOBISTEGO NA ADRES E-MAIL Lajt Mobile” ???
    Osobiście odbyłam taką rozmowę o przeniesienie nr. tel. z ORANGE i w ostatniej fazie rozmowy po stwierdzeniu J/W. Zrezygnowałam.

  7. Ja nie dostałem smsów konfiguracyjnych ale po ręcznej konfiguracji i po chwili jak się przegryzło wszystko jest ok. Potwierdzam stronę mają do poprawy.

  8. Kasa za karte pre paid przelana i…tydzien minal a sladu nie ma. Kontaktu z firma rowniez! A mialo byc tak ladnie..?

  9. Witam,
    jestem na etapie uruchomienia usługi po podpisaniu umowy.
    Poproszono mnie o dołączono ksero dowodu do dokumentów podpisanych i przekazanych kurierowi. Zgodnie z prośbą zostawiłem jedynie imię, nazwisko i pesel. Reszta wycięta (na biało). Oddzwonili, że jest OK.

  10. Juz miałem podpisywać z nimi umowę gdy dowiedziałem się że ew duplikatu karty nie mogę wyrobić w plusie(jak u nju w Orange), tylko muszę czekać na przesyłkę. W sytuacji gdy jest to numer firmowy i dzwonią na niego klienci nie da rady(w tamtym roku musiałem wymieniać 2x raz kradzież, dwa uszkodzenie karty)

  11. Ja, też mam problem zamówiłem ponad tydzień temu karte sim zapłaciłem i do dziś jej nie ma. Próbowałem kilka razy pisac email ale nikt nie odpisał

  12. Mam u nich tel i net. Net miałem jeszcze jak to był GT Energis. Potem zrobili z tego multimo i w końcu sprzedali telestradzie. Teraz mam numer przeniesiony z t-mobile jak skończyła się dziwna promocja na 4 miesiące wszystko za 10 zł i 100 GB neta. W Lajt Mobile jest to samo za średnio 17 zł ze stacjonarnymi i tylko 10 GB neta. Chodzi to na nadajnikach plusa i jest idealnie. To zdaje się nie jest już ta sama, okryta złą sławą telestrada.

  13. Jak czytam komentarze niektórych osób to nie rozumiem – po co przepłacać?
    Jak wiesz, że zawartość dwóch pudełek jest identyczna, z tym, że jedno jest zwykłe szare, a drugie ładne i kolorowe, i to drugie jest 50% albo 100% droższe – to które kupisz?

  14. Przyszla pierwsza faktura..wciaz mialem obawy czy naprawde bedzie to 12 zeta za miesiac..ale jednak prawda..nawijasz do bolu..esy i mms to samo i jeszcze 10 giga..wszystkie oferty operatorow sie chowaja..smialo polecam ..obsluga mila…a co do strony mam informacje ze robia nowa..profesjonalna..kurier dal umowe z karta.potem sms z informacja kiedy wlacza i tak sie stalo..cala operacja od zgloszenia trwala tydzien..Moje zdanie po co dawac tym co zarabiaja w reklamach telewizyjnych,lepiej dzieciom cos kupic albo browarka …neta mam z red bula mobile lte no limit za 15 miesiac..razem z lajt mobile wychodzi 30 zeta.taki uklad jest super..niektorzy za same rozmowy abonament placa wiecej.

  15. U mnie poszło wszystko sprawnie. Zostawiłam dane, zadzwonili, po 2 dniach podpisałam umowę. Otrzymałam kartę SIM i info kiedy ją włączą.
    Wszystko działa ok. Dodam tylko, że wzięłam ofertę za 19,99 z darmowymi SMSami, rozmowami do wszystkich sieci oraz internetem 1 GB Lte.
    Jak dotąd nie zauważyłam, dodatkowych, ukrytych opłat i problemów z zasięgiem.
    Wcześniej w znanej sieci płaciłam 39,99 zł, więc dla mnie o połowę tańsza oferta jest znacznie korzystniejsza. :)

  16. Hosting najtańszy z swoją reklamą i strona robiona przez dziecko chyba bo wygląda gorzej niż to dopuszczalne w tych czasach. Aktualnie wielu gimnazjalistów ma bardziej estetyczne blogi..

    Ale to mniej ważne. Przejdźmy do opinii po 3 miesiącach używania.

    1. Brak jakiejkolwiek obsługi konta. Czy to na stronie czy to w aplikacji (jej po prostu nie ma). Nie wiem co o tym myśleć nawet. To jest gorzej niż żałosne na tle innych operatorów.

    2. Na Facebooku w postach gości cenzura niczym w Rosji za dawnych lat gdy ktoś próbował pisać o polityce. Jedynie pytania na które umieją odpowiedzieć i pochwały akceptują reszta postów się nie pojawia. Gdybym wiedział o tym wcześniej NIGDY bym z nimi umowy nie podpisał. Inne sieci maja własne fora a na Facebooku ich można pisać co się chce byle kulturalnie.

    3. Od miesiąca prawie nie działa mi internet a strona whitemobile pokazuje że zużyłem 600gb w lutym mimo że z obecną prędkością trwałoby to miesiące jeśli nie lata. (whitemobile to strona gdzie można się dowiedzieć że mamy telefon na abonament i sprawdzić teoretycznie historię połączeń i ile internetu zużyliśmy ale te dane nie mają nic wspólnego z tym co było na prawdę więc szkoda tracić czas i nerwy).

    Jeśli ktoś się zastanawia to szczerze odradzam. Byłem pazerny i podpisałem umowę na ten shit a i tak muszę nosić drugi telefon z kartą innego operatora który ma lepszy zasięg a internet działa jak trzeba. Oczyścić można by to załatwić dzwoniąc do nich ale nie masz czasu na takie rzeczy i NIGDY od wielu lat nie musiałem się dzwonić do żadnego operatora a jedyne odwiedziny w salonie były żeby wymienić sim. Tu nawet salonu nie ma więc wszystko się wydłuża. Padła wam karta albo ukradli wam telefon no to tydzień od świata odcięci jesteście. Lepiej dopłacić kilka zł miesięcznie i związać się z operatorem sprawdzonym. Kilkadziesiąt zł w ciągu roku nie jest warte straty czasu i nerwów.

    • konkurencja?
      Hosting najtańszy – bo i oferta najtańsza,
      1. i tak bezplatne połączenia z boa więc o co chodzi?
      2 nie mam faceszpiega
      3 a mnie działa, dzwoniłeś do obslugi i co?

      plus ma slaby zasięg? ciekawe…
      a ja musiałem odwiedzić salony innych sieci a w lajt załatwiłem przez telefon
      kilkadziesiąt zlotych jest tego warte

      • 1. Oferta tańsza o jakieś drobne tańsza realnie i to tylko promocyjna a hosting tańszy od tego co mają inni pewnie 100x. Równie dobrze można było postawić tą stronę na darmowym. Nie wiem kto ją zrobił ale ja bym się pod takim czymś nie podpisał.

        2. No to przykro mi że nie korzystasz z najpotężniejszego narzędzia do reklamy, rekrutacji, prezentacji swoich produktów które równocześnie jest największym portalem społecznościowym na świecie. Facebook wymaga podania mniejsze ilości danych niż sklepy internetowe a co tam wstawisz to Twoja sprawa.

        3. Jak oni pracują to ja śpię albo jestem w aucie i nie mam czasu na takie rzeczy. A jak mogę zadzwonić to nie pracują. Co już powinno być dyskwalifikacją operatora ponieważ w pewnych godzinach NIE DA SIĘ dowiedzieć co się dzieje z kontem.

        Zasięg i internet wrócił po wystawieniu kilku negatywnych opinii w internecie. Widocznie to najlepsza droga kontaktu z operatorem. Teraz działa to jak karta z plusa. Ale wcześniej nigdy nie miałem takiego zasięgu i prędkości lte jak po przełożeniu sim. Teraz identycznie. Dostałem również informację że już niedługo pojawi się system taki jak w innych sieciach który będzie sprawy. Ale brak konkretnych informacji co do daty niestety. Zmienia się powoli na lepsze ale za wolno to idzie

        • „Infolinia czynna: pn.-pt. 8:00 – 20:00, sobota 9.00 – 17.00”
          o takie godziny kontaktou z operatorem chodzi? pracocholizm jest grzechem…

  17. A ktoś z nimi kończył „współpracę”? chodzi o to, czy nie ma problemu z wypowiedzeniem umowy z ostatnim, dniem jej obowiązywania. Pytam, bo osoba z rodziny wysłała odpowiednie pismo na 1,5 miesiąca przed końcem umowy listem poleconym, umowa zaraz ma się skończyć, a firma w żaden sposób nie potwierdziła, ze umowa zostanie zakończona, zgodnie z prośbą abonentki

  18. Odradzam każdemu, kto się zastanawią nad tym operatorem. Zadzwoniłam na infolinię, dzień później (tj piątek) miałam w domu umowe, ale …..
    Nie można jej przeczytać, trzeba podpisać i odesłać. Ok niby wszystko w porzadku. Dostałam nową kartę (chodziło o przeniesienie numeru), która po tygodniu miała zostać aktywowana.
    Nadszedł piątek, mój stary operator wyłaczył usługę jeszcze w nocy, a nowy tj Lajt mobile nie uruchamia jej. Dzwonię z zapytaniem, dostaję odpowiedz, że jakieś problemy techniczne są, ale numer zostanie aktywny w ciągu paru godziń o czym sieć Lajt mnie poinformuje kontaktując się ze mną. To było po południu, niestety do godzin wieczornych nic się nie działo. Sobota – dzwonie rano (dodam tel. mojej mamy bo mój nie wykonuje nawet połączeń alarmowych) dowiaduję się to samo co dzień wcześniej i oczywiście skontaktują się ze mną.
    Wieczorem wykonałam druglelefon tego dnia (3 dotyczcy uruchomienia numeru) i znów ta sama śpiewka. Jest niedziela oczywiście telefon nie do użytku, znajomi zdziwieni, co się dzieje u mnie.
    Dziś jeste poniedziałek – 4 dzień bez włączonego telefonu, na dodatek dzwonili z przychodni na telefon jeszcze mojego brata by odwołać wizytę, bo oczywiście mój nie działa. Jeste godzina prawie 17 po moich 2 interwencjach dalej nic.
    Pytanie, czy tak dba się o klienta? Nie mam żadnej informacji od sieci Lajt, choć powtarzają, że że się skontaktują. Jestem bez kontaktu, co w dzisiejszym świeci to wręcz parodia, no chyba ze świadomie wyłączę telefon, bo mam np urlop.
    Nie mogę zadzwonić do przychodni, pracy, znajomych. Wszyscy zdziwieni jak można nie mieć telefonu.
    A jak można być tak skrajnie nieodpowiedzialnym i zostawić kogoś na przysłowiowym lodzie. Oplata za aktywację 30zł to chyba kpina, aktywacja której nie mam już od 4 dni, a dojdzie jeszcze rachunek.
    Jak można tak robić ludzi w balona”?
    Lajt mobile – nie miejcie z nimi nic wspólnego, zero kompetencji, zero kontaktu, nie są prawdomówni, nie dbają o klienta, powtarzają wyuczonych formułek i na tym sprawa się kończy a ja jestem bez możliwości dzwonienia, kontaktu, bez mojego starego numeru

    • W każdej sieci – czy to u dużych operatorów czy u mniejszych zdarzają się problemy po przeniesieniu numeru – większość spraw przechodzi bez niczego, jednak niewielka ich część grzęźnie gdzieś w próżni. Lajt (ale tak samo Virgin, nc+, Premium itp.) ma to jeszcze trochę utrudnione, bo w takich sprawach zdani są na dostawcę hurtowego (w tym wypadku Plus’a). Jeśli problem jest po stronie Twojego poprzedniego operatora, to Lajt musi się z nim skontaktować i też grzecznie czekać, aż ktoś tam raczy im odpowiedzieć. Poczekaj trochę, po aktywacji poproś o jakieś gratisy – ładnie uargumentuj ;)

  19. Nie polecam lajtmobile. Przeniosłem do nich numer i czekałem wiele dni. Po aktywacji sim i zaladowaniu konta i wybraniu kodu na 10giga za 10zeta internet nie działa. W BOK powiedzieli, żeby wysłać smsa na 8090 No i wysłałem i co?I GÓWNO nie ma neta dalej :-S

  20. Bardzo trudno dodzwonić się do BOA Lajt mobile. Po drugie nie chcą oddać numeru w momencie gdy się chce przejść do innej sieci. Może nikt więcej się z tym nie spotkał, ja tak.

  21. Czytajcie dokładnie umowę i warunki.
    Bonus Krajowy zostanie naliczony w kolejnym Okresie Rozliczeniowym w przypadku gdy w okresie poprzedzającym liczba MMS i transferu danych (w przypadkuposiadania usługi w Planie Taryfowym obowiązującym w kraju) zrealizowanych w roamingu międzynarodowym w Okresie Rozliczeniowym w Strefie 1: na terytoriumUnii Europejskiej, Norwegii, Islandii i Liechtensteinu (zwanej dalej „Strefą 1”) wyniesie 0 („zero”), a liczba połączeń głosowych wychodzących do polskich siecikomórkowych i stacjonarnych (w przypadku posiadania usługi w Planie Taryfowym obowiązującym w kraju)/wymienna na SMS wychodzące do polskich siecikomórkowych (w przypadku posiadania usługi w Planie Taryfowym obowiązującym w kraju) wyniesie do 50 minut/SMS.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *