Opinie o Lajt Mobile są w sieci stosunkowo nieliczne. Być może wynika to z faktu, iż do niedawna wirtualny operator działał pod nazwą White Mobile. Jednak kilka chwil z Google łączy go też z marką Telestrada S.A., która nie cieszy się najlepszą renomą w komentarzach internautów. 

Postanowiłem sprawdzić jak sieć Lajt Mobile spisuje się w bezpośredniej konfrontacji, a jedna z ofert wybitnie taniego abonamentu (mniej więcej 14 złotych miesięcznie w skali roku) wydała się doskonała dla potrzeb jednego z moich telefonów awaryjnych. Przesadnie nawet z niego nie korzystam, istotne jest, żeby po prostu zawsze był włączony i dostępny. Wybrana przeze mnie oferta to zresztą całkiem niezła propozycja, ale nie zagłębiajmy się w to – nie chodzi tu o reklamę operatora, a raczej rozwianie (lub nie) pewnych wątpliwości.

Opinie o Lajt Mobile – próżno szukać w sieci

Generalnie operator jest dość słabo „wypozycjonowany” w sieci, ciężko znaleźć jakąś istotną bazę opinii jego abonentów na temat oferty. Niniejszy artykuł jest próbą wypełnienia tej luki, z tego też względu oczywiście gorąco zachęcam do publikowania swoich doświadczeń, pozytywnych i negatywnych, w komentarzach pod tekstem.

Pewnego rodzaju ulgą jest fakt, iż próżno szukać lawiny podejrzanie pozytywnych opinii na temat Lajt Mobile, co w rezultacie pozwala podejrzewać, iż na tę chwilę operator nie stosuje tak nielubianego przez nas marketingu szeptanego. Ale… brak jakichkolwiek opinii jest sam w sobie również niepokojący, w rezultacie bardzo długo zastanawiałem się czy nie zdecydować się na usługi jakiegoś droższego, ale bardziej renomowanego przedsiębiorcy.

Ta luka, w wyniku której opinie o Lajt Mobile są tak nieliczne, wynika zapewne z faktu niedawnego rebrandingu – operator jeszcze przed rokiem nazywał się White Mobile. Lajt Mobile to marka, zaś jej administratorem (podobnie jak w przypadku relacji Play – P4, Plus – Polkomtel) jest niejaka Telestrada S.A. i to tutaj skoncentrowałem moje poszukiwania.

Telestrada S.A. nie ma w sieci zbyt dobrych opinii

Oczywiście nie musi być to wina samej Telestrada S.A, choć złośliwi mogliby powiedzieć, że przykład zawsze idzie z góry – szczególnie gdy zjawisko przyjmuje szerszą skalę. Ja jednak kategorycznie odcinam się od takich osądów, a nad pracownikami, którzy chcą osiągnąć dobry wynik sprzedażowy nie zawsze łatwo zapanować.

Podobnie jak swego czasu bardzo dużo pomniejszych dostawców energii podszywało się pukając do drzwi jako przedstawiciele „Energa S.A.” tak w internecie można znaleźć wiele opinii osób, które są zdania, iż do umowy z Telestradą namówili ich konsultanci sugerujący, iż są reprezentantami Telekomunikacji Polskiej. Niestety opinie te pojawiają się w szerszej, kilkuletniej proporcji czasowej, co nie wskazuje na to, by tego typu przypadki miały już dawno rozwiązany charakter kompletnych incydentów.

Oczywiście wiarygodność takich komentarzy w sieci jest ograniczona, jednakże sam fakt ich istnienia pogłębił moje wątpliwości odnośnie ewentualnej współpracy z Lajt Mobile.

Lajt Mobile – przeniesienie numeru

Po wypełnieniu stosownego wniosku na stronie internetowej, operator zadzwonił do mnie raz, na wyraźnie wskazany numer kontaktowy. Niestety, byłem wtedy w pracy. Ponowną próbę kontaktu podjęto, ale na numer… który chciałem przenieść. Według mnie abonent po to podaje numer kontaktowy, aby operator nie kontaktował się z nim przez numer, który może być w posiadaniu na przykład pięcioletniego dziecka. W celu wywołania ponownej próby kontaktu konieczne było ponowne wypełnienie wniosku na stronie internetowej.

Pani na infolinii była bardzo miła, kompetentna i nie była natarczywa. Ustaliliśmy wszelkie niezbędne kwestie. Pani poprosiła mnie o przesłanie skanu dowodu osobistego na adres e-mailowy filmy, ale ja jestem „niezwyczajny” rozsyłać swój dowód osobisty taką drogą. Zdradzę jednak, że nijak nie przeszkodziło to jednak w zawarciu umowy i uruchomieniu usługi.

Z pracownikiem poczty, który równocześnie przywozi i zabiera dokumenty – szczególnie mając na uwadze renomę Telestrada S.A. – nie udało mi się porozumieć, ponieważ zapowiedział, iż nie pozwoli mi wnikliwie zapoznać się z dokumentami. Zażądałem zatem awizacji i na szczęście Pani w okienku pocztowym doskonale rozumiała istotę tego typu umów dając mi na zapoznanie się z treścią umowy tyle czasu, ile trzeba.

Lajt Mobile – podpisanie umowy i aktywacja

Pewnego rodzaju zaletą jest fakt, iż umowa została sporządzona w dość elastycznej postaci – od razu do jej postanowień włączono dodatkowy pakiet (2 zł) darmowych połączeń, o który prosiłem przez telefon. Dołączony do korespondencji regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych na tę chwilę nie zaskoczył mnie niczym w swojej treści w relacji do analogicznych zapisów stosowanych przez konkurentów. Być może, a być może nie, jego niedoskonałości ujawni ewentualne niezadowolenie z jakości świadczonych usług.

Po podpisaniu umowy ponownie byłem troszkę rozczarowany jakością działu obsługi klienta, który… pozostawił mnie bez słowa. Przez cały czas brakowało mi komunikacji i informacji na temat tego co dalej dzieje się z moim zleceniem. Na szczęście dzwoniąc na BOK znów otrzymałem bardzo miłą i rzetelną informację, że świadczenie usług rozpocznie się za 3 dni, a karta SIM została już do mnie wysłana.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

Karta doszła i świadczenie usług rozpoczęło się bez problemu w zakresie połączeń telefonicznych. Jednakże na tę chwilę nie otrzymałem z sieci ustawień konfiguracyjnych dla internetu/mms, co jest dla mnie pewnego rodzaju niespodzianką. Będę musiał ten problem rozwiązać manualnie lub przy wsparciu operatora w najbliższym czasie.

Lajt Mobile – a jaka jest moja opinia?

Myślę, że jeszcze za wcześnie, by ferować jakiekolwiek wyroki, ale ten artykuł to już zawsze coś, prawda? W mojej ocenie Lajt Mobile ma jedną z lepszych obecnie ofert cenowych dla zwolenników abonamentu (atrakcyjniej, niż na kartę), natomiast nadal jest bardzo młodym operatorem, któremu wciąż jeszcze brakuje nieco obycia i doświadczenia na tle gigantycznych, wielomilionowych struktur konkurentów.

Niewykluczone, że powstanie druga część tego artykułu, gdy zbiorę nieco więcej doświadczeń na temat systemu faktur (mam nadzieję, że jest tam jakieś wygodne rozwiązanie) czy pojawienia się problemów z zasięgiem (operator działa na nadajnikach Polkomtela, więc nie przewiduję). Na tę chwilę jednak dziękuję za lekturę.

A jeżeli zdarzy się Wam jakiś problem z operatorem – tym lub innym – być może warto zdecydować się na skorzystanie z pomocy prawnika? Przypominamy, że z Bezprawnikiem współpracuje zespół prawny świadczący profesjonalne, odpłatne usługi prawne w najwygodniejszej z możliwych formie – przez internet. Poradę możecie zamówić za pośrednictwem adresu kontakt@bezprawnik.pl

Fot. tytułowa: Materiały promocyjne operatora Lajt Mobile