Lidlaki – Lidl błyskawicznie odpowiada na Świeżaki w sieci sklepów Biedronka

Gorące tematy Zakupy dołącz do dyskusji (53) 30.08.2017
Lidlaki – Lidl błyskawicznie odpowiada na Świeżaki w sieci sklepów Biedronka

Maja Werner

Wczoraj pisałam o fenomenie konsumencko-społecznym w postaci maskotek o sympatycznych nazwach Świeżaki i Juniorzy, które kolejny już raz trafią do sieci sklepów Biedronka. Lidl nie pozostaje dłużny i prezentuje Lidlaki. 

Tego typu przepychanki i zdrowa konkurencja pomiędzy koncernami jest bardzo emocjonująca. Nikt nie ma raczej złudzeń co do tego, że niemiecka sieć sklepów zaczepia w ten sposób swojego portugalskiego konkurenta.

Wczoraj pisałam o tym, że aby zdobyć wszystkie Świeżaki i Juniorów z Biedronkowej promocji, trzeba liczyć się nawet z wydatkiem rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Oczywiście dotyczyło to osób, które w najmniej przedsiębiorczy sposób kolekcjonują punkty, ponieważ umiejętne gospodarowanie bonusami redukuje te kwoty do kilku tysięcy złotych. Oczywiście nie za same maskotki, a za towary konsumpcyjne, a maskotki zdobywa się „przy okazji”. Część Świeżaków wprawdzie można kupić za gotówkę, jednak koszt jednego Świeżaka to aż 50 złotych!

Lidlaki kosztują 10 złotych

Lidl zaczepia konkurencję i wyraźnie pokazuje, że maskotki mogą być tańsze. Marchewkę, jabł­ko, bana­na, pomi­do­ra, bro­ku­ła i śliw­kę, czyli dream team, który składa się na popularne Lidlaki, można będzie nabyć już za łączną kwotę 60 złotych. Oczywiście maskotki Biedronki wydają się nieznacznie ładniejsze i staranniej wykonane, ale ocenę estetyki tych zabawek pozostawiam już koneserom owocowo-warzywnego przytulania.

lidlaki

Lidlaki i Świeżaki – poważny biznes

Pomimo niewinnych twarzyczek, Lidlaki i Świeżaki to bardzo poważny argument w ofercie obu dyskontów. Z niezrozumiałych dla mnie przyczyn maskotki wyrosły na fenomen socjologiczny, który przyciąga do sklepów rodziców dzieci często zdesperowanych, by pozyskać obiecane wcześniej pociechom maskotki. W internecie kwitnie handel i wymiana maskotkami, natomiast artykuły na ten temat są na tyle chętnie czytane, że prawie każdy duży portal w kraju – niezależnie od tego czy jest serwisem informacyjnym, ekonomicznym czy blogiem o tematyce prawno-społecznej, stara się uszczknąć dla siebie choć odrobinę lidlakowo-świeżakowej sławy.

Lidlaki dostępne są w sieci sklepów Lidl już od poniedziałku (28. sierpnia 2017 roku), choć na profilu facebookowym marki Lidl można już wyczytać, że zapasy bardzo szybko się wyczerpały, a rozczarowani rodzice domagają się sprawiedliwości.

53 odpowiedzi na “Lidlaki – Lidl błyskawicznie odpowiada na Świeżaki w sieci sklepów Biedronka”

  1. Tylko nie Lidl… Przecież tam dochodzi do dantejskich scen przy promocji na karpia czy klapki, jeśli wprowadzają coś, przy czym klientom Biedronki odwala to krew się poleje albo i ofiary śmiertelne będą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *