Wiedzieliście, że marki Kraina Wędlin, Be Power, Mleczna Dolina, Polaris, czy nawet Biedronka nie należały do Jeronimo Martins Polska? Koncern dopiero teraz nabywa do nich prawa

Biznes Zakupy Dołącz do dyskusji (51)
Wiedzieliście, że marki Kraina Wędlin, Be Power, Mleczna Dolina, Polaris, czy nawet Biedronka nie należały do Jeronimo Martins Polska? Koncern dopiero teraz nabywa do nich prawa

Kraina Wędlin, Be Power, Tom&Rose, Smukee, Mleczna Dolina, Polaris – te nazwy nieodłącznie kojarzą się nam z Biedronką. Technicznie rzecz biorąc, dopiero teraz Jeronimo Martins nabyło do nich stosowne prawa. Jak to możliwe?

Nie każdy wie, że krajowe i wspólnotowe znaki towarowe logotypów i marek własnych popularnego dyskontu, a nawet do nazwy „Biedronka” należą do Optimum Mark. Jak to jest możliwe?

Optimum Mark a Jeronimo Martins

Spółka Optimum Mark została zarejestrowana w 2004 roku. Jej głównym przeznaczeniem była rejestracja znaków towarowych, przeznaczonych dla sklepów Biedronka. Właścicielem Optimum Mark jest Warta-Retail&Services Investments B.V, z siedzibą w Amsterdamie, które to również jest właścicielem Jeronimo Martins Polska, co może być dla niektórych zaskakujące.

Spółka Optimum Mark zanotowała w 2017 roku 489,3 mln zł przychodów. Jej zysk netto wynosi 302 mln zł. 93 proc. przychodów firma osiągnęła na rynku polskim, a głównym źródłem jej wpływów są opłaty, jakie inne spółki wnoszą za korzystnie z praw do znaków towarowych. W zarządzie Optimum Mark zasiadają osoby, będące również w zarządzie Jeronimo Martins Polska, przez co oczywiście wzystkie te koncerny stanowią swoistą siatkę współpracujących trybów w potężnej maszynie.

Jeronimo Martins Polska przejmie majątek Optimum Mark. Właściciel przejmowanej spółki dostanie 8,2 mln akcji JMP. Wszystkie aktywa przejdą na nabywcę, w związku z czym od tej chwili Jeronimo Martins Polska zostanie właścieielem takich nazw, jak Polaris, Kraina Wędlin, czy nawet Biedronka.

Nie tylko Biedronka

Mało kto również wie, że Jeronimo Martins jest właścicielem sieci drogerii Hebe. Bardziej spostrzegawczy klienci zauważą liczne podobieństwa infrastrukturalne pomiędzy tymi sklepami oraz występowanie szeregu produktów, które należą do marek własnych Biedronki.

Koncern najprawdopodobniej planuje coraz większe inwestycje w kraju. Świadczyć o tym może prawdopodobne i dosyć głośne przejęcie sieci Piotr i Paweł. Najprawdopodobniej będzie to po prostu przejęcie co najmniej części sklepów Piotr i Paweł i dostosowanie ich pod Biedronki, ale istnieje również szansa, że Jeronimo Martins ma w planach pewne działania w segmencie premium branży spożywczej.