Biznes ecommerce

Najbogatsi Polacy łączą siły. InPost integralną częścią ofert na wszystko.pl

Mariusz Lewandowski
27.09.2023
Najbogatsi Polacy łączą siły. InPost integralną częścią ofert na wszystko.pl

InPost dogadał się z wszystko.pl. Współpraca pomiędzy dwoma gigantami – istniejącym i aspirującym – branży ecommerce w Polsce jest wydarzeniem wartym uwagi. 

Koniec sierpnia obfituje w doniosłe wiadomości dla rynku e-commerce. Wszystko.pl, innowacyjna platforma zakupowa zrzeszona z Grupą Kapitałową Comarch, zawarła umowę o strategicznej współpracy z InPost, jednym z liderów rynku operatorów logistycznych w Polsce. Dzięki temu sprzedawcy będą mieli dostęp do preferencyjnych cen przesyłek, a kupujący zaoszczędzą na kosztach dostawy. Na pewno dobrze wam wszystkim znane są podobne rozwiązania, na przykład w obrębie Allegro, gdzie Allegro Smart! stało się prawdziwym hitem polskiego ecommerce‚u.

Nowe rozwiązanie, nazwane „wszystko+”, to korzyści dla obu stron rynku. Pakiet usług będzie dedykowany dla sprzedawców, oferując dostawę zarówno do paczkomatów, jak i przez kuriera. Dodatkowo, współpraca przyniesie korzyści w postaci wspólnych akcji marketingowych. Również kupujący będą mogli cieszyć się z kolei niższymi cenami przesyłek, co może znacznie wpłynąć na popyt.

Strategiczne porozumienie polskich gigantów

„Współdziałanie wszystko.pl z InPost jest naturalnym krokiem biznesowym” – mówi Zbigniew Rymarczyk, prezes wszystko.pl i wiceprezes Comarchu. Jego zdanie zdaje się dzielić Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPostu, podkreślając, że współpraca będzie entuzjastycznie przyjęta przez użytkowników. Ten sojusz może być też interesujący w kontekście strategicznej współpracy dwóch niezwykle zamożnych Polaków: założyciela Comarchu, Janusza Filipiaka oraz właściciela InPostu, Rafała Brzoski. Fajnie, że duży biznes w kraju opiera się napływowi konkurentów z zagranicy, a nawet jest skłonny współpracować.

Platforma wszystko.pl, która miała swoją premierę stosunkowo niedawno, ale budowana była od ponad dwóch lat, stawia na innowacje. Założona przez krakowską spółkę informatyczną Comarch, weszła na rynek w czerwcu, oferując konsumentom produkty z różnych kategorii, od mody po motoryzację. Sprzedawcy zarejestrowani na platformie korzystają z licznych benefitów, jak brak prowizji od sprzedaży i brak opłat za utrzymanie konta. To oczywiście próba zdobycia jak największych udziałów w rynku marketplace’ów wyręczających przedsiębiorców z sektora ecommerce w obowiązku ogarniania całej infrastruktury technicznej witryny.

Dzięki współpracy sprzedawcy uzyskają możliwość korzystania z preferencyjnych warunków cenowych w ramach umowy z InPost, a także z ochrony paczki do wartości 3 tys. zł w cenie usługi. To znaczące zmiany, które powinny zadowolić użytkowników platformy.

Skutki decyzji o wejściu InPostu niemal natychmiastowe

Wraz z najnowszym pakietem „wszystko+”, w czwartym kwartale tego roku planowana jest integracja sprzedawców na wszystko.pl z dedykowanym rozwiązaniem InPost. Oczywiście obecnie można już korzystać z dostawy za pośrednictwem Paczkomatów czy kuriera InPostu, jednak rozwiązanie ma się stać jeszcze bardziej wygodne.