1. Mniejszy koszt opon całorocznych
Dla wielu jest to koronny argument. Zamiast kupować dwa komplety opon na lato i zimę, możesz zamówić tylko jeden. Ogumienie wielosezonowe oznacza w tym przypadku znaczącą oszczędność, zwłaszcza w przypadku droższych opon z niskim profilem.
Te potrafią kosztować niemały majątek, zwłaszcza w przypadku średnicy powyżej 17 cali od markowego producenta klasy premium. Nierzadko jedna taka opona to koszt 1000 i więcej złotych, co przekłada się w sumie na 8 lub więcej tysięcy złotych w przypadku tradycyjnych kompletów na sezon letni i zimowy. Z oponami wielosezonowymi realnie zaoszczędzisz jakieś 50%, co może przełożyć się nawet na kilka tysięcy złotych.
2. Wygoda
Z oponami całorocznymi zapomnisz o dwóch uciążliwych dniach w roku, w których zmieniasz opony na zimę oraz lato. Umawianie się u wulkanizatorów z wielodniowym wyprzedzeniem, czekanie w kolejkach, no i transport opon, o ile nie zostawiasz ich w przechowalni. Wszystko to sprawia, że wielu z nas po prostu nie cierpi momentu zmiany opon.
Sprawdź polecane oferty
Allegro 1200 - Wyciągnij nawet 1200 zł do Allegro!
Citi Handlowy
IDŹ DO STRONYTelewizor - Z kartą Simplicity możesz zyskać telewizor LG!
Citi Handlowy
IDŹ DO STRONYRRSO 20,77%
Nie dość, że brak konieczności zmiany ogumienia jest wygodny, to jeszcze i tu możesz zaoszczędzić kilka stów w skali roku. Oszczędność będzie jeszcze większa, gdy masz tylko jeden komplet felg, a wulkanizator musi dokonać przekładki za dodatkową opłatą. Poza tym liczy on dodatkową opłatę za ewentualne przechowywanie drugiego kompletu opon u siebie. Z oponami na cały rok nie masz takich problemów (i wydatków).
3. Łagodniejsze zimy
Kiedyś to było! Może i dziś wystarczy 5 cm białego puchu na drogach, aby sparaliżować pół miasta, ale przecież starsze pokolenia pamiętają wielkie mrozy i opady śniegu z lat 80., 70. czy nawet 60.
Generalnie w obecnych czasach zimy są łagodniejsze niż dawniej. Pamiętajmy przy okazji, że dzisiejsze samochody są nafaszerowane elektroniką, a systemy ESP czy ASR mogą nam pomóc wyjść cało z opresji. Nasi ojcowie i dziadkowie mieli co najwyżej Duże Fiaty czy Polonezy z o wiele gorszymi oponami niż dzisiejsze wielosezonówki, a mimo to dawali radę nawet w najgorsze zimy.
4. Większość Polski to niziny
Nie dość, że zimy są dziś łagodniejsze niż kilka dekad temu, to jeszcze większość terenów naszego kraju to niziny, bo aż ~75% powierzchni Polski. Około 20% to wyżyny, a jedynie ~5% to obszary górskie, w których faktycznie czasami opony stricte zimowe mogą lepiej się zachowywać. Jeśli jednak mieszkasz z dala od gór i nie jeździsz na narty, to tym bardziej powinieneś pomyśleć o oponach na cały sezon.
5. Bezpieczeństwo opon całorocznych
Dotarliśmy do kluczowego dla wielu zagadnienia: bezpieczeństwa. Dzisiejsze opony całoroczne mają szereg atestów potwierdzających ich bezpieczeństwo zarówno zimą, jak i latem, również w deszczu. Oczywiście model modelowi nierówny, warto więc porównać opinie na temat danej opony. Generalnie nie ma się czego bać.
Za miesiąc, może dwa, wielu z nas rzuci się do wulkanizatorów w celu wymiany opon na zimowe. Niektórzy będą zmuszeni zamówić nowy komplet. Jeśli do nich należysz, zastanów się, czy w Twoim przypadku nie będą korzystniejsze opony całoroczne.