PKO BP ostrzega przed SMS-ami rozsyłanymi przez oszustów. W ostatnim czasie klienci banku (i nie tylko) otrzymują wiadomości, które mają imitować SMS-y od kurierów lub portali ogłoszeniowych i sprzedażowych (takich jak np. Allegro czy OLX). W SMS-ach ulokowany jest link do dokonania płatności.

PKO BP ostrzega po raz kolejny
Prawdziwą plagą są oszustwa w Internecie. Oszustwo na BLIK, oszustwo na ZUS, oszustwo na fiskusa. Przestępcy są coraz bardziej kreatywni i podszywają się pod coraz to nowe podmioty. PKO BP ostrzega przed wiadomościami, które są w ostatnim czasie rozsyłane m.in. do klientów banku (chociaż nie tylko). Rzekomym nadawcą wiadomości jest firma kurierska lub portal ogłoszeniowy, sprzedażowy czy aukcyjny. Jak łatwo się domyślić, większość osób korzysta z tego rodzaju usług. To powoduje, że na taką wiadomość znacznie łatwiej się nabrać.
Treść wiadomości zależy od rodzaju „nadawcy”; czasem chodzi o dopłacenie niewielkiej kwoty za przesyłkę, czasem o odblokowanie konta na danym portalu. Oczywiście w zamian za pewną opłatę. W SMSie oszuści umieszczają link, który prowadzi do fałszywej strony pośrednika płatności. Kolejny krok (po podaniu odpowiednich danych) to przejście na fałszywą stronę banku. Celem oszustów jest wyłudzenie danych do logowania i kody autoryzacyjnego. A takie dane mogą już potem posłużyć oszustowi do zalogowania się na prawdziwe konto danej osoby i zlecenia operacji z konta.
Przypomnienie dla klientów
PKO BP przypomina klientom, na co powinni zwracać szczególną uwagę, jeśli chodzi o korzystanie z sieci i bankowości elektronicznej:
-
Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku – nie reaguj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
-
Logując się do serwisu internetowego Banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
-
Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.
-
Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński