Twoja firma w świecie online? Na pewne rozwiązania musisz się zdecydować

Firma Lokowanie produktu Technologie dołącz do dyskusji (7) 19.02.2021
Twoja firma w świecie online? Na pewne rozwiązania musisz się zdecydować

Edyta Wara-Wąsowska

Pandemia koronawirusa wymusiła na wielu przedsiębiorcach rozszerzenie swoich działań o obszar online albo wręcz przeniesienie całego biznesu do sieci. Między prowadzeniem działań stacjonarnie a w Internecie jest jednak ogromna różnica. Z tego względu przedsiębiorcy muszą wiedzieć, co jest absolutnym must have dobrego prosperowania firmy w sieci. 

Twierdzenie, że każdy biznes musi być w Internecie jest twierdzeniem na wyrost. Nie widzę powodu, dla którego właściciel osiedlowego warzywniaka, kiosku czy sklepu mięsnego powinien koniecznie informować o swoim istnieniu pół świata. Jego klientami i tak będą okoliczni mieszkańcy, którzy siłą rzeczy mimochodem dowiedzą się o nowym biznesie w sąsiedztwie.

Jeśli jednak naszymi odbiorcami mają być osoby z terenu całego miasta lub całego kraju, przeniesienie działalności do Internetu staje się faktycznie konieczne. Sieć może też pomóc w skalowaniu biznesu lub dotarciu do nowej grupy odbiorców, co zresztą pandemia świetnie unaoczniła. Najlepiej widać to w ofercie firm, które w trakcie pandemii zaczęły oferować dostawę towaru, próbując w ten sposób zwiększyć zainteresowanie swoimi produktami oraz przy okazji zdobyć nowych klientów, wcześniej nie zdających sobie sprawy z istnienia danej firmy.

Jest też niemal pewne, że na obecność swojego biznesu w cyfrowym świecie będzie decydować się coraz więcej przedsiębiorców. Choćby dlatego, że Internet to po prostu świetny rynek, a Polacy kupują przez sieć zdecydowanie więcej niż jeszcze kilka lat temu. Na przykład z raportu „E-commerce w Polsce 2020” wynika, że aż 73 proc. badanych internautów dokonało co najmniej raz zakupu online.

Przeniesienie firmy do Internetu lub start nowej działalności. Co jest prawdziwym must have w cyfrowym świecie?

Co zatem jest konieczne do obecności firmy w sieci? Po pierwsze – i tu chyba ciężko o zaskoczenie – strona internetowa. Pozwoli na znalezienie firmy w Internecie (zwłaszcza jeśli jest dobrze wypozycjonowana). To także podstawowe źródło informacji o przedsiębiorstwie dla wielu klientów i forma budowania jego wiarygodności. Bardziej ufamy firmom, które mają profesjonalną stronę niż tym, które dysponują jedynie kontem na Facebooku. Warto najpierw przemyśleć dobrze jej nazwę. Powinna być krótka, łatwa do zapamiętania, a najlepiej, gdy jest to po prostu nazwą firmy lub imieniem i nazwiskiem w przypadku marki osobistej.

Ponieważ hosting strony internetowej może być sporym wydatkiem (zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swój biznes i od razu chcieliby zaistnieć w sieci), to interesująca może być aktualna oferta nazwa.pl, w której hosting (CloudHosting Start) jest darmowy przez pierwszy miesiąc. Co ważne, działa on zawsze z maksymalną możliwą szybkością niezależnie od pory dnia, co jest możliwe dzięki jednoczesnej obsłudze strony na kilkuset serwerach. Umówmy się, niewiele jest rzeczy bardziej frustrujących dla klienta niż wolno ładująca się strona internetowa firmy.

Nie tylko strona WWW – zadbaj też o możliwość kontaktu z klientami niezależnie od kaprysu właścicieli mediów społecznościowych

Korzystając z oferty nazwa.pl koniecznie pamiętaj o profesjonalnej skrzynce pocztowej. Możesz ją założyć w ramach każdej z usług  CloudHosting lub w usłudze CloudMail.

O ile media społecznościowe takie jak Facebook, Instagram czy Twitter często są wykorzystywane do „prowadzenia firmy”, to jednak nigdy w pełni nie zastąpią własnej strony internetowej i profesjonalnej poczty. To właśnie poczta e-mail zabezpiecza przedsiębiorcę przed sytuacją, w której jego profil społecznościowy znika z Internetu, a klienci zostają odcięci od możliwości skontaktowania się z firmą.

Z profesjonalnej skrzynki pocztowej warto zresztą korzystać jeszcze z jednego powodu, jakim są gwarancje bezpieczeństwa korespondencji. Wszystkie konta e-mail zakładane na serwerach nazwa.pl są kompleksowo chronione dzięki zabezpieczeniom SPF, DKIM i DMARC. Administratorowi domeny raportowane są próby fałszowania wiadomości, a wdrożone zabezpieczenia obejmują zarówno wiadomości przychodzące na skrzynkę jak i wysyłane z niej, uniemożliwiając m.in. podszywanie się osób trzecich pod nadawcę wiadomości.

Last but not least – bezpieczeństwo wybieranych rozwiązań

Przedsiębiorca, który decyduje się na założenie własnej strony internetowej i profesjonalnej skrzynki pocztowej, powinien mieć też na uwadze to, czy wybierane rozwiązania gwarantują pełne bezpieczeństwo. W przypadku nazwa.pl nie musi się o to martwić – m.in. dzięki Scrubbing Center, czyli wysokiej klasy specjalistycznej infrastrukturze, na którą składa się ochrona DDoS, system wykrywania i zapobiegania włamaniom Intrusion Prevention System (IPS) na urządzeniach Fortigate, czy filtry aplikacyjne Web Application Firewall (WAF). Oprócz tego firma stosuje również zabezpieczenia anty-exploitowe, które chronią przed wgraniem na serwer szkodliwych plików z zainfekowanych komputerów.

Firma nazwa.pl od początku stawia zresztą na wdrażanie przełomowych technologii, które maksymalnie chronią użytkowników decydujących się na skorzystanie z jej usług. Rozwiązania wykorzystywane przez firmę – czyli m.in. serwery DNS Anycast zlokalizowane na sześciu kontynentach – pozwalają też na szybsze działanie stron www i zabezpieczenie obsługiwanych domen przed atakami DDoS.

O co jeszcze warto zadbać, przenosząc się do Internetu lub startując z własną działalnością?

Przedsiębiorcy powinni mieć na uwadze jeszcze kilka kwestii. Po pierwsze, muszą zastanowić się, czy strona internetowa będzie wystarczającym kanałem pozyskiwania klientów. Dobrą inwestycją może się okazać postawienie własnego e-sklepu, newsletter, a także – mimo wszystko – założenie konta firmy w mediach społecznościowych. Prowadzenie biznesu w sieci (częściowo lub całkowicie) wymaga też szybkiego reagowania na pojawiające się trendy i dużej elastyczności w docieraniu do klientów i budowaniu oferty. Nie ma jednak wątpliwości, że to właśnie świat online będzie przynosił przedsiębiorcom coraz większe zyski.

Artykuł powstał we współpracy z nazwa.pl