Pracownicy handlu doświadczają trudności związanych z nieodpowiednim zachowaniem klientów porzucających produkty w miejscach, w których te nie powinny się znaleźć. Jest to szczególnie problematyczne w przypadku artykułów spożywczych wymagających przechowywania w specjalnych warunkach. Np. pozostawienie mięsa na stoisku z zabawkami zamiast w lodówce może doprowadzić do zepsucia żywności i w konsekwencji do sprzedaży nieświeżych produktów. Towar w sklepie zawsze powinien trafić na swoje miejsce.

Pracownicy sklepów takich jak Lidl czy Biedronka apelują do klientów, aby ci szanowali ich pracę i odnosili produkty na miejsca, z których je wzięli. Jak tłumaczą, nie są w stanie nadążyć za porządkowaniem sklepu po każdym.
Wędlina w cukierkach, jogurt przy pieczywie
Zarządzanie sklepem wiąże się z wieloma obowiązkami, a praca związana z porządkowaniem porzuconych produktów to dodatkowe obciążenie dla i tak mocno już zajętego personelu. Pracownicy sklepów codziennie układają towary, dostosowując się do dostaw i potrzeb klientów.
Kiedy jednak klienci pozostawiają produkty w losowych miejscach. Na przykład masło na półce z proszkiem do prania albo napoje na oponach zimowych. Przez to sprawa się komplikuje i wpływa na efektywność obsługi. Ponadto zdarza się, że w wyniku takich wybryków promocyjne produkty bywają mylone z tymi oferowanymi w regularnej cenie.
Reguł trzeba przestrzegać
Pozostawienie artykułów spożywczych w niewłaściwych miejscach ma długoterminowe konsekwencje. Nie tylko wpływa na jakość żywności, ale także naraża sklepy na straty finansowe. Pracownicy są tego świadomi, dlatego ostrzegają klientów: porzucone produkty, zwłaszcza te wymagające chłodzenia, powinny wrócić na półki. Dzięki temu będą sprzedawane jako świeże.
Zostawianie artykułów spożywczych gdzie popadnie utrudnia pracę personelowi. Pracownicy apelują o odpowiedzialność i zachęcają klientów do odnoszenia towarów na właściwe miejsca, zwłaszcza przy kasach samoobsługowych, gdzie nadzór nad tym procesem jest utrudniony. I mimo że sklepy często wprowadzają dodatkowe oznakowania i instrukcje w celu ułatwienia klientom prawidłowego korzystania z przestrzeni zakupowej, to i tak nie zawsze daje to oczekiwany efekt. Jak zgodnie przyznają pracownicy sklepów, zbieranie rzeczy po ludziach to nic przyjemnego. Nieważne, jak duży jest sklep i co się w nim znajduje, nie powinniśmy w nim bałaganić.
Drobne gesty wiele znaczną
Poprzez odpowiedzialne zachowanie i nawet tak drobne gesty jak odnoszenie towarów na właściwe miejsce czy niepozostawianie po sobie śmieci ułatwiamy obsłudze sklepów wykonywanie codziennych obowiązków. To pomaga w utrzymaniu higieny przestrzeni zakupowej i sprawia, że robienie zakupów jest po prostu atrakcyjniejsze.
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński
02.07.2025 6:05, Justyna Bieniek
02.07.2025 4:30, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 21:10, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 15:55, Justyna Bieniek
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński