Udostępnianie przesyłki InPost drugiej osobie to funkcja długo wyczekiwana przez użytkowników flagowej aplikacji operatora. Opcja „z apki do apki” pozwala nie tylko na obserwowanie udostępnionych przesyłek, ale także odbieranie ich w Paczkomatach.
InPost Mobile wzbogaciła się o nowe rozwiązania usprawniające zarządzanie przesyłkami
Aplikacja InPost Mobile od dawna jest powszechnie chwalona za funkcjonalność i prostotę obsługi. Sam InPost cały czas wyznacza trendy w polskim ecommerce i stale udoskonala swój produkt. Jeżeli czegoś w aplikacji brakuje użytkownikom, to istnieje duża szansa, że pojawi się aktualizacja ze stosownym rozwiązaniem. Przykładem może być udostępnianie przesyłki InPost drugiej osobie.
Po co właściwie ktoś miałby chcieć udostępniać komuś innemu przesyłkę kurierską? Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista. Nie zawsze jesteśmy w końcu w stanie odebrać przesyłkę osobiście. Niekiedy członek rodziny przy okazji zakupów mógłby zrobić to za nas w dogodnym dla wszystkich momencie. Z wypowiedzi Anny Heimbinger, dyrektor marketingu InPost Polska, jasno wynika, że operator zauważył ten problem i przygotował stosowne rozwiązanie.
Nowa funkcja w aplikacji pozwoli jeszcze mocniej uelastycznić proces nadania i odbioru przesyłek. Wciąż zdarza się, że nasi użytkownicy są zdziwieni, gdy już w dniu nadania przesyłki otrzymują powiadomienie, że mogą odebrać ją z urządzenia. Bardzo często w takich sytuacjach zdarzało się, że adresat z różnych względów nie mógł tego wykonać, za to mogła to uczynić bliska mu osoba, która jednak nie miała danych dostępowych do skrytki. Dzięki nowej funkcji problem został rozwiązany i w sytuacji, gdy z różnych względów sami nie możemy udać się do Paczkomatu, za pomocą jednego kliknięcia przekażemy naszą przesyłkę osobie, która zrobi to za nas.
Wdrożona pod koniec sierpnia nowa opcja udostępniania „z apki do apki” rzeczywiście ułatwi odbiór przesyłek z Paczkomatów. Zniknie konieczność zapisywania kodu uprawniającego do odbioru poza aplikacją czy drukowania kodów QR. Cały proces odbywa się już z poziomu aplikacji InPost Mobile.
Udostępnianie przesyłki InPost drugiej osobie za pomocą aplikacji jest bardzo proste
Udostępnianie przesyłki InPost drugiej osobie to niejedyna nowa funkcja wprowadzona w aplikacji. Celem zmian jest w końcu stworzenie kompletnego systemu zarządzania przesyłką za pomocą smartfona. Możemy w bardzo prosty sposób umożliwić innemu użytkownikowi aplikacji InPost Mobile odbiór naszej przesyłki lub jej śledzenie. Możemy również przesłużyć czas jej odbioru i opłacić przesyłkę pobraniową.
Samo udostępnianie „z apki do apki” składa się z kliku łatwych kroków. Po włączeniu aplikacji wchodzimy w szczegóły interesującej nas przesyłki. Następnie klikamy „Udostępnij przesyłkę”, później „Udostępnij z apki na apkę”. Kolejnym krokiem jest opcja „Dodaj użytkownika” i podanie numeru telefonu upoważnionej osoby. Po kliknięciu „Wygeneruj kod” mamy do dyspozycji ciąg cyfr, który przesyłamy osobie, którą chcemy upoważnić do zarządzania naszą przesyłką.
Po przekazaniu kodu taka osoba powinna wejść w aplikacji na swoim smartfonie w „Ustawienia” i „Mam kod do sparowania”. Wówczas wpisuje ona otrzymany od nas kod. My z kolei musimy potwierdzić sparowanie, wracając do poziomu „Udostępnij z apki na apkę”, gdzie wybieramy świeżo dodany telefon znajomego.