Rok 2021 zdecydowanie należał do webinarów. Ich popularność wzrosła o ponad 60 procent

Technologie Dołącz do dyskusji
Rok 2021 zdecydowanie należał do webinarów. Ich popularność wzrosła o ponad 60 procent

Szacuje się, że pandemia przyśpieszyła rewolucję cyfrową o 7 lat. To oznacza, że właściwie na naszych oczach zmieniły się udostępniane nam możliwości i cyfrowe usługi. Jedną z nich jest webinar, którego popularność, według szacunków ClickMeeting, w minionym roku wzrosła aż o 66 procent.

Popularny webinar

ClickMeeting, czyli jedna z popularniejszych platform do organizacji spotkań online szacuje, że w ubiegłym roku za jej pośrednictwem przeprowadzono blisko 2 miliony tego typu wydarzeń, a łączna liczba uczestników przekroczyła 24 mln. Oznacza to bardzo duży wzrost popularności oraz zainteresowania taką formą przekazywania wiedzy. Efekt pandemii? Z całą pewnością. W końcu pandemia wymusiła m.in. częstsze korzystanie z cyfrowych rozwiązań, umożliwiających pozostanie w domach. A to przełożyło się znacząco na rozwój usług wychodzących temu naprzeciw, na co już kilka miesięcy temu zwracał uwagę SentiOne — polska firma wspierająca marki w automatyzacji obsługi klienta za pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji.

SentiOne podkreślał, że cyfrowa transformacja daje firmom ogromne możliwości usprawnienia swoich działań i zwiększenia zysków. W takie założenia idealnie wpisuje się idea spotkań online. Wydarzenia, które wcześniej odbywały się na żywo, teraz z powodzeniem mogą przenieść się do wirtualnego świata. W dużej mierze przekłada się na to również udostępnianie miejsc, które taką organizację oferują.

Popularność webinarów stale rośnie, a co za tym idzie, rosną również zyski. Na platformie ClickMeeting rekord wyniósł 19 180 GBP – był to zysk z pojedynczego webinaru odbywającego się za pośrednictwem platformy w Wielkiej Brytanii. W Polsce najwyższy odnotowany zysk wyniósł 60 tys. zł. Dochody rosną, ale rozrastają się również możliwości wykorzystania tego typu wydarzeń. Są to w końcu nie tylko szkolenia, ale także wielogodzinne kursy, konferencje, prezentacje produktów. Możliwości są właściwie nieograniczone, również dzięki wsparciu technologicznemu.

Wzrost popularności webinarów

Rewolucja technologiczna wpływa nie tylko na nasze zwyczaje, ale również język – co warto odnotować. Obok wzrostu popularności samych spotkań wzrosła również popularność słowa webinar. W 2021 roku w polskim Internecie jego wyświetlenie odnotowano 1,2 mld razy. Dla porównania w 2020 roku było to jedyne 313 mln razy.