- Home -
- Zakupy -
- Latasz liniami Wizz Air? To uważaj, żebyś przez zmiany i swoją nieuwagę nie zapłacił więcej za bilet
Wizz Air zmienił procedury dotyczące kupowania biletów poprzez aplikację mobilną. Obecnie to system automatycznie proponuje klientowi miejsce w samolocie. Co wiąże się z tym, że klient, jeśli nie odznaczy tej opcji, musi za to dopłacić. W niektórych sytuacjach – naprawdę sporo.

Wizz Air zmienia procedurę kupowania biletów
Jeśli chcemy wybrać konkretne miejsce, to zarówno gdy wybieramy się w podróż samolotem Ryanaira jak i Wizz Aira, musimy dopłacić. I to nie powinno nikogo dziwić. Zaskoczeniem może być jednak fakt, że w przypadku węgierskiego przewoźnika decydować ma teraz system. Jak donosi portal Fly4Free, poinformowany przez jednego ze swoich czytelników, Wizz Air mocno zmienił procedury. Kiedy klient kupuje bilet, system sam przydziela mu konkretne miejsce w samolocie. To z kolei oznacza, że jeśli klient chciał losowe miejsce (i tym samym nie chciał za nie dopłacać), to teraz będzie musiał odznaczyć miejsce zaproponowane przez system. Jeśli tego nie zrobi – dopłaci. Nowe procedury dotyczące kupowania biletów na razie obowiązują tylko w przypadku aplikacji mobilnej. Na stronie internetowej na razie nie ma żadnych zmian, chociaż nie wiadomo, jak rozwinie się sytuacja.
Mało przejrzysta komunikacja
Co gorsze – aplikacja nie zawsze informuje klienta w trakcie nabywania biletu, jaka opłata została naliczona za miejsce wybrane przez system. Może tak się stać dopiero, gdy klient przeszedł już przez cały proces rezerwacji i chce zapłacić. Mniej uważni mogą zatem zapłacić więcej – uznając, że widocznie tak ma być. Z tego względu warto teraz jeszcze mocniej zwracać uwagę na to, czy wszystko się zgadza i czy na pewno mamy do zapłaty tyle, ile powinniśmy.
Wizz Air na razie nie komentuje zmian, jakie wprowadził. Być może przyczyną takiej polityki jest chęć zmotywowania pasażerów do wybierania konkretnych miejsc w samolocie (co zwiększyłoby wpływy finansowe), jednak trzeba przyznać, że jest to mało przejrzysta metoda. Dodatkowo może wprowadzać w błąd niektórych pasażerów – mogą być przekonani, że skoro system sam im zaproponował konkretne miejsce, to jest to nowy standard.
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz
30.06.2025 5:57, Rafał Chabasiński
29.06.2025 18:00, Rafał Chabasiński