ecommerce Finanse

Blue Media chce dalej rozwijać płatności ecommerce poprzez nową markę: WPPAY

Rafał Chabasiński
10.03.2022
Blue Media chce dalej rozwijać płatności ecommerce poprzez nową markę: WPPAY

Blue Media tworzy nową markę: WPPAY. To przygotowywane we współpracy z WP Desk narzędzie do obsługiwania płatności w sklepach internetowych, tych opartych o WordPress. Dla sopockiej firmy WPPAY stanowi kolejny krok w rozwoju płatności ecommerce. 

Blue Media tworzy własną dedykowaną wtyczkę do obsługi płatności w sklepach internetowych opartych na WordPressie

Branża ecommerce z pewnością nie mogłaby się rozwijać tak dynamicznie bez wygodnych i szybkich płatności internetowych. Postęp w tej dziedzinie cały czas trwa. Sopocka firma Blue Media przygotowuje właśnie WPPAY, nową markę służącą obsługiwaniu płatności w sklepach internetowych opartych na WordPressie.

Jak podaje portal cashless.pl, nowe narzędzie jest przygotowywane we współpracy z WP Desk – polską platformą z rozszerzeniami do WooCommerce. Właściciele witryn zbudowanych w oparciu o tą technologię będą mogli przyjmować płatności online od swoich klientów dzięki przygotowywanej wtyczce.

WooCommerce to nic innego, jak jedna z wtyczek do WordPressa umożliwiająca zarządzanie warstwą tekstową i wizualną strony internetowej. To za jej pomocą można przekształcić daną witrynę we w pełni funkcjonalny sklep internetowy. Z WooCommerce może korzystać nawet 30 proc. platform ecommerce na świecie.

WPPAY, ze względu na specyfikę produktów WP Desk, najprawdopodobniej będzie narzędziem stosunkowo prostym w obsłudze i niewymagającym specjalistycznej wiedzy technicznej. Docelowymi klientami mają być zarówno właściciele sklepów internetowych dopiero zaczynający działalność, jak i ci, którzy chcą zmienić operatora płatności.

WPPAY to kolejny krok w rozwoju Blue Media, jednak będzie musiało powalczyć o klienta z konkurencją

WPPAY ma pozwolić na udostępnienie klientom sklepu popularnych metod płatniczych, takich jak: BLIK, Google Pay, Apple Pay, oraz płatności kartą. Możliwe także, że otrzymają wsparcie posprzedażowe, co wcale nie jest oczywistością w przypadku technologii WooCommerce.

Czy nowe rozwiązanie ma szansę się przyjąć? Wszystko zależy najprawdopodobniej nie tylko od jego funkcjonalności i łatwości obsługi przez sklep, ale także od oferowanych warunków finansowych. Warto przy tym pamiętać, że w polskim ecommerce istnieją już konkurencyjne rozwiązania. Własne wtyczki WooCommerce oferują już PayU i Przelewy24.

Dokładne szczegóły współpracy pomiędzy Blue Media a WP Desk nie są w tym momencie znane. Te mają zostać ujawnione dopiero w nadchodzących tygodniach. Trudno też powiedzieć, jak szybko WPPAY pojawi się w polskich sklepach internetowych. Na pewno niedawno zastrzeżono jego znak towarowy.

Sama sopocka spółka jest najbardziej znana z systemu przelewów ekspresowych Blue Cash. Operuje ona na zasadzie rozbijania przelewów międzybankowych na dwa przelewy wewnątrzbankowe, za pośrednictwem rachunków należących do Blue Media. Pozwala to na błyskawiczne przelewanie pieniędzy, bez konieczności oglądania się na przykład na harmonogramy księgowania przelewów pomiędzy bankami. Z Blue Cash można skorzystać w wybranych bankach w Polsce.