We wtorek sieć fast foodów Subway ogłosiła, że prawie 10 000 osób zadeklarowało gotowość do legalnej zmiany swojego imienia na „Subway”, aby otrzymać darmowe kanapki do końca życia. Co więcej, dokonały one tego kroku w ciągu zaledwie 96 godzin od przedstawienia tej oferty w zeszłym miesiącu.
Subway poinformowało również, że jeden zwycięzca zostanie wybrany w tym miesiącu. Oprócz kanapek, wybrana osoba otrzyma również środki na pokrycie kosztów prawnych i administracyjnych związanych z procesem zmiany imienia.
- Czytaj też: Chciałem sobie zamówić 30-centymetrową kanapkę z Subwaya, ale Glovo w to miejsce wciska mi maskę psa i wibrator
- Czytaj też: Zbadano kanapkę z tuńczykiem z Subwaya. Znaleziono tam kurczaka, wołowinę i wieprzowinę. Tuńczyka niestety nie
Jak bardzo kochasz Subwaya?
Jak podaje portal internetowy NBC News, cała akcja promocyjna jest związana z premierą nowego menu w restauracjach Subway w Stanach Zjednoczonych, które po raz pierwszy oferują świeżo krojone mięso.
Jednocześnie trwają poszukiwania nabywcy dla sieci Subway, najprawdopodobniej będzie to firma prywatnego kapitału. Jak podało ostatnio Reuters, wartość sieci może wynieść nawet 9 miliardów dolarów, a potencjalna transakcja sprzedaży miałaby zostać sfinalizowana do końca sierpnia. Założony w 1965 roku Subway, z siedzibą w Connecticut, nadal jest własnością rodzin założycieli. Sieć posiada obecnie ponad 37 000 restauracji w ponad 100 krajach.
Zmiana nazwiska w Polsce
W Polsce zmiana nazwiska jest możliwa, jednak nie odbywa się to swobodnie. Procedura jest regulowana przez prawo, a konkretnie przez Kodeks rodzinny i opiekuńczy. Zmiana nazwiska wymaga uzyskania zgody właściwego organu administracyjnego i jest związana z określonymi przesłankami. Zmiana nazwiska może być związana z takimi okolicznościami jak małżeństwo, rozwód, adopcja, ale też na przykład próba pozbycia się nazwiska, które by nas ośmieszało. Wydaje się, że Polacy z analogicznej promocji skorzystać by nie mogli.
Czy taka forma promocji jest etyczna? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Z jednej strony jest to kreatywny sposób na przyciągnięcie uwagi klientów. Z drugiej – zachęcanie ludzi do zmiany ich własnej tożsamości w zamian za darmowe produkty może być postrzegane jako manipulacja. A co wy sądzicie, drodzy czytelnicy? Czy zdecydowalibyście się na tak radykalny krok w zamian za kanapki? Czekamy na Wasze opinie!