ecommerce Zakupy

Amazon Super to nawet 10 proc. zniżki na wszystko, jeśli zrobimy na „amerykańskim Allegro” większe zakupy

Rafał Chabasiński
28.03.2022
Amazon Super to nawet 10 proc. zniżki na wszystko, jeśli zrobimy na „amerykańskim Allegro” większe zakupy

Amazon uruchomił właśnie w Polsce nowy program zniżek przeznaczony dla klientów, którzy chcą kupić nieco więcej produktów naraz. Nazywa się Amazon Super i pozwala zaoszczędzić 5 proc. ceny w przypadku zakupu co najmniej 5 artykułów objętych promocją w jednym zamówieniu. Klienci Amazon Prime mogą zaoszczędzić 10 proc., jeśli kupią co najmniej 10 produktów.

Nowa promocja Amazonu to od 5 do 10 proc. zniżki na nie więcej, niż 20 produktów naraz

Światowy potentat ecommerce właśnie uruchomił w naszym kraju program zniżek Amazon Super. Przeznaczony jest dla tych klientów Amazona, którzy kupią co najmniej 5 produktów objętych promocją. Wówczas mogą liczyć na 5 proc. natychmiastowej obniżki ceny. Klienci z subskrypcją Prime mogą liczyć na zniżkę 10 proc., jeśli kupią co najmniej 10 artykułów. Brzmi prosto? Diabeł tkwi w szczegółach. Z tymi na szczęście można się łatwo zapoznać w regulaminie promocji.

Przede wszystkim, promocja dotyczy jedynie tych produktów oznaczonych jako objęte programem Amazon Super. Ich listę możemy znaleźć na dedykowanej podstronie. Co więcej, strony poszczególnych produktów posiadają także stosowne oznaczenia. Jeżeli w koszyku znajdzie się artykuł spoza promocji, to po prostu nie zostanie w żaden sposób uwzględniony na potrzeby obliczenia zniżki.

Co więcej, promocja obejmuje jedynie serwis www.amazon.pl. Ściślej mówiąc, nie dotyczy produktów sprzedawców zewnętrznych wystawianych na Amazon Marketplace. Nawet, jeśli są oznaczone jako realizowane przez Amazon, lub objęte programem Prime. Co więcej: polscy użytkownicy nie skorzystają z promocji w serwisach przeznaczonych na rynki innych państw.

Kolejnym kluczowym ograniczeniem Amazon Super jest limit 20 produktów. Jeżeli w koszyku znajdzie się więcej artykułów objętych promocją, to ta obejmie jedynie 20 najtańszych. Wysokość obniżki klient pozna już po dodaniu produktów do koszyka. Zniżka dotyczy jedynie ceny samego towaru, a więc już nie obejmuje kosztów wysyłki czy opakowania prezentowego.

Prawdę mówiąc, założenia programu Amazon Super nie wyglądają jakoś zachwycająco

Zniżki nie można przenieść na inne zamówienie, w szczególności takie złożone poza terminem obowiązywania promocji. Co ciekawe, w przypadku częściowego anulowania zamówienia firma zastrzega sobie prawo do obciążenia klienta kwotą reprezentującą wartość obniżki otrzymanej w promocji. Serwis może również w takiej sytuacji wstrzymać zwrot towaru. Taka sama sytuacja może mieć miejsce wówczas, gdy klient zwróci jeden z kwalifikujących się produktów w taki sposób, że zamówienie przestanie obejmować minimalną liczbę sztuk.

Amazon zastrzega sobie także prawo do zakończenia promocji w każdym momencie, z pięciodniowym wyprzedzeniem. Może się tak stać jeśli, na przykład, ta nie odniesie większego sukcesu. Warto więc się zastanowić, czy taki ruch Amazona rzeczywiście będzie cieszył się zainteresowaniem ze strony klientów i da serwisowi jakąś przewagę nad konkurencją. Są powody, by w to powątpiewać.

W tym momencie promocja obejmuje nieco ograniczony asortyment produktów. To głównie przedmioty codziennego użytku: artykuły spożywcze, papiernicze, środki czystości, ubrania, kosmetyki. Na uwagę zasługują także produkty dla zwierząt, produkty do remontowania domu, książki oraz zabawki. Największą bolączką wydaje się relatywnie niewysoka zniżka połączona z dość poważnymi ograniczeniami ilościowymi.

Co tu dużo gadać: do rocznej subskrypcji programu Prime za 49 zł. Amazon Super się nie umywa. Z drugiej jednak strony, obniżka 5 czy 10 proc. na nie więcej niż 20 produktów jest lepsza, niż jej brak.