Biedronka postanowiła zorganizować akcję, która teoretycznie może spodobać się jej klientom. Sieć zapłaci za przyniesienie do jej sklepów śmieci – a dokładniej, zaoferuje specjalny kupon. Warto mieć jednak na uwadze kilka kwestii.
Biedronka zapłaci za przyniesienie śmieci. Ale pod pewnymi warunkami
Sieć wpadła na ciekawy pomysł, który można jednocześnie uznać za część przygotowań do wprowadzenia w Polsce systemu kaucyjnego (ma on zostać wprowadzony 1 stycznia 2025 r.). Biedronka zapłaci bowiem klientom za przyniesienie śmieci – a dokładniej, wyda im specjalne vouchery na zakupy. Osoby, które chciałyby wziąć udział w akcji, powinny jednak pamiętać o pewnych ograniczeniach.
Po pierwsze – Biedronka będzie przyjmować od klientów opakowania po napojach, takich jak woda, sok, smoothies itd. Butelki mogą być od dowolnego producenta, nie jest też istotna ich wielkość czy to, że mają etykiety lub zakrętki. Dodatkowo można przynieść butelki, które są już zgniecione. Jednocześnie sieć zastrzega, że przyjmowane będą wyłącznie butelki wykonane z tworzywa sztucznego; nie można przynosić opakowań po olejach innych niż roślinne, po jogurtach (zawierających białko zwierzęce) czy po kosmetykach. Oprócz tego nie będą też przyjmowane opakowania szklane czy aluminiowe. Słowem – najbezpieczniej przynosić plastikowe butelki po napojach.
Po drugie – nie wszystkie sklepy sieci przyjmują od klientów opakowania. Listę sklepów można znaleźć na stronie sieci w odpowiedniej zakładce.
Wreszcie po trzecie – pracownicy wyznaczonych sklepów nie prowadzą odbioru opakowań codziennie. Puste butelki można przynosić do Biedronek jedynie w piątki i weekendy. Pracownicy sieci będą przyjmować butelki do 27 sierpnia.
Ile maksymalnie mogą zyskać klienci?
Jak łatwo się domyślić, Biedronka wprawdzie zapłaci swoim klientom za przyniesienie śmieci, jednak w ramach akcji obowiązują pewne limity. Za każde sześć butelek (czyli jeden „pakiet) klient otrzyma voucher o wartości… 1 zł. Każdy klient może przynieść maksymalnie pięć takich zestawów, co oznacza, że na udziale w akcji można „zarobić” co najwyżej 5 zł. Wszystkie vouchery mogą zostać wykorzystane podczas jednych zakupów, ale klient musi mieć na uwadze, że podczas tej samej transakcji nie można korzystać z innych voucherów. Dodatkowo voucher można wykorzystać jedynie przy zakupie w sklepach sieci produktu z kategorii napoje w butelce plastikowej. Ponadto minimalna wartość zakupów produktów z kategorii napoje uprawniająca do wykorzystania vouchera musi wynosić min. 1 zł więcej niż łączna wartość voucherów wykorzystanych w ramach jednej transakcji.
Zamysł akcji jest jak najbardziej słuszny – wydaje się jednak, że „nagroda” jaką Biedronka zapewnia klientom, którzy przyniosą opakowania, jest nieadekwatnie niska. Pytanie brzmi zatem, ile osób faktycznie pokusi się na skorzystanie z akcji – zwłaszcza że ograniczenia zawarte w regulaminie akcji są znaczące.