Bilet na pociąg w kiosku Ruchu lub na stacji benzynowej Orlenu? PKP Intercity chce rewolucji

Codzienne Dołącz do dyskusji
Bilet na pociąg w kiosku Ruchu lub na stacji benzynowej Orlenu? PKP Intercity chce rewolucji

O PKP Intercity mówi się ostatnio sporo – nie zawsze dobrze. Pasażerów zbulwersowała zwłaszcza ogromna podwyżka cen biletów, (ostatecznie ceny obniżono), głośno było też o pilotażowym programie graficznej rezerwacji miejsc. Teraz PKP Intercity wpadło na kolejny pomysł – chce, by pasażer mógł kupić bilet na pociąg w kiosku lub na stacji benzynowej, a nie tylko na dworcu czy w telefonie.

Bilet na pociąg w kiosku lub na stacji benzynowej

Jak wynika z informacji przekazanej PAP przez spółkę, PKP Intercity chce wprowadzić nowy model sprzedaży biletów kolejowych – i właśnie szuka partnerów, którzy byliby zainteresowani rozszerzeniem swojej oferty sprzedaży. PKP Intercity zaznacza, że nowy model sprzedaży jest skierowany m.in. do sieci kiosków, saloników prasowych, sieci stacji paliw, a nawet – sieci sklepów spożywczych, sieci dystrybuujących usługi hotelowe, bilety na eventy czy usługi transportowe. Tym samym jeśli oferta PKP Intercity wydałaby się atrakcyjna któremuś z wymienionych wyżej podmiotów, pasażerowie mogli kupić bilet na pociąg w kiosku, na stacji benzynowej czy nawet w sklepie. Teoretycznie już teraz można wysunąć przypuszczenie, że ofertą PKP Intercity zainteresuje się np. Orlen; dodatkowo bilety PKP Intercity mogłyby też pojawić się równie dobrze w kioskach Ruchu (sieć została przejęta przez Orlen). Kto wie – może sprzedażą biletów kolejowych zainteresowane byłyby nawet Żabki?

Dlaczego jednak jakikolwiek podmiot miałby decydować się na wprowadzenie biletów PKP Intercity do swojej oferty? Jak twierdzi Tomasz Gontarz z zarządu PKP Intercity,

Dla potencjalnych partnerów to szansa na sprzedaż biletów przewoźnika, którego popularność stale rośnie, na jasnych i atrakcyjnych zasadach. Nasza dotychczasowa współpraca z partnerami w ramach ujednoliconych warunków handlowych i rozwój zdalnych kanałów sprzedaży pokazuje, że podróżni bardzo chętnie korzystają z nowych możliwości zakupu biletów PKP Intercity.

Jak zresztą twierdzi PKP Intercity, wystarczy spojrzeć na wyniki podmiotów, które już wcześniej zdecydowały się na współpracę ze spółką. Od kilku miesięcy bilety sprzedają już mPay, KOLEO, e-podróżnik.pl i SkyCash. Do końca lutego sprzedano tymi kanałami 1,8 mln biletów PKP Intercity.

Kto skusi się na ofertę PKP Intercity?

Warto zauważyć, że PKP Intercity stawia jednocześnie wymogi potencjalnym partnerom. Do współpracy zaprasza jedynie tych, którzy mają własną lub partnerską sieć dystrybucji towarów lub usług. Firma ma mieć dodatkowo co najmniej 50 punktów stacjonarnych; powinna też wykazywać się doświadczeniem w sprzedaży usług zewnętrznych.

Z punktu widzenia pasażerów ciekawą opcją mógłby być zakup biletu w kioskach; często znajdują się one na dworcach, a zakup biletu właśnie w nich mógłby być alternatywą do stania w długich kolejkach do kasy dworcowej. Czas jednak pokaże, czy jakiś podmiot faktycznie zdecyduje się na współpracę z PKP Intercity w zakresie sprzedaży biletów kolejowych.